וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה חום: עצות לשמירה על חיות המחמד בקיץ

אביה פרי

6.6.2012 / 8:49

בעלי חיים, בדיוק כמו בני אדם (בעלי חיים בעצמם), חשופים לנזקי הקיץ. לכן הכרחי להקפיד על כמה כללים חשובים שייקלו וישמרו על חיות המחמד שלכם מחום, צמא ונזקי השמש

כלבים וחתולים סובלים מחום לפחות כמו בני אדם, אם לא יותר. חוץ מהעובדה הברורה שהם מכוסים בפרווה חמה, הם גם תלויים בבעליהם בכל הקשור למזון, מים וקירור מקום מחייתם. אתם יכולים להדליק מזגן בכל שלב ביום אם חם לכם, אך כשחיות המחמד שלכם נשארות בבית, הכי קרוב למזגן היא אופציית פרישת האיברים על הרצפה. ד"ר אפי וגשל, הווטרינר הראשי של החי כיף בראשון לציון, ממליץ על כמה דרכים להקל עליהן את החום הגדול:

תספורת: הביצוע הנכון

פודל עושה תספורת, ברמינגהם, אנגליה. 8.3.2012. רויטרס
כלבים עשויים לפצוע עצמם תחת ידיים לא מיומנות. פודל עושה תספורת/רויטרס

"לפרווה יש שימושים רבים מפני החום", מסביר ד"ר וגשל, "בדיוק כמו שהבדואים במדבר דווקא לובשים שחור. קשה לומר שגילוח פרוותם מקל עליהם את החום. תספורת יותר חשובה לבעלי הכלב מאשר לכלב (במקרי נשירת שיער מוגברת למשל), ועשויה להיות טראומתית יותר מעוזרת, אצל פקינזים למשל".

1. לא קצר מדי: אם אתם בכל זאת מספרים את הכלב כדי להקל עליו את החום, חשוב, במיוחד בקיץ, לא לספר אותו קצר מדי, כדי שהעור לא יהיה חשוף לשמש. אם אתם נוהגים לגלח את הכלב, הקפידו לא לגלח אותו ממש עד לקו העור, גם אם הדבר ידרוש תספורות תכופות יותר. זאת על מנת להימנע מדלקות ומנזקים חמורים לעור.

2. אל תעשו זאת בעצמכם: לגבי תספורות ביתיות, מומלץ בחום לגשת לספר כלבים מקצועי ולהימנע מתספורות כאלה אם אינכם בעלי ניסיון. כלבים רבים אינם רגועים במהלך התספורת, ועשויים לפצוע את עצמם בקלות תחת ידיים לא מיומנות.

טיולים: כוויות ברגליים ובעיות נשימה

אילוסטרציה. ShutterStock
מערכת הנשימה של כלבים בעלי אף פחוס גם ככה לא בשיאה, קל וחומר בחום. בולדוג/ShutterStock

שהייה מינימלית בשמש ויציאה לטיולים בשעות בהן עומס החום קטן יותר בפירוש יכול להקל על הכלב וגם על בעליו. בכל מקרה חשוב שלכלב תמיד יהיה בבית אזור מוצל.

1. טיול קצר וקולע: "שימו לב שאתם מקצרים את הטיולים תחת עומס החום, ומאריכים את טיולי הלילה והבוקר בהתאמה", אומר ד"ר וגשל.

2. תשומת לב לגזעים מסוימים: אגב, אם אתם בעלים גאים לבולדוג, פאג, בוקסר או לכל כלב מגזע בעל אף פחוס אחר, חשוב לדעת כי מערכת הנשימה שלהם גם ככה לא בשיאה. השתדלו להמעיט במאמץ רב תחת השמש על מנת להימנע מבעיות נשימה אצל הכלב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הקפידו ללכת בצל ככל האפשר. נעלי כלבים/מערכת וואלה, צילום מסך

3. כוויות ברגליים: בנוסף, כלבים רבים בתקופת הקיץ מגיעים לווטרינר כדי לטפל בכוויות בכריות הרגליים, שנגרמו מהליכה על מדרכה או אספלט רותח מחום. יש להקפיד ללכת בצל, ובכל מקרה, היו קשובים לכלב ובידקו אם הוא הולך בנינוחות או ששורף לו. קיימות גם נעלי כלבים המיועדות לנעילה בקיץ.

שתייה ומזון: קוביות קרח גם לכלב ולחתול

קוביות קרח. ShutterStock
תפנקו את חיות המחמד שלכם, בעיקר בקיץ. קוביות קרח במים לקירור ועידוד השתייה/ShutterStock

בקיץ באופן טבעי רוב הכלבים והחתולים נוטים לאכול מעט פחות. חשוב לשמור על שני כללים:

1. מלא מים: לגבי מים, חשוב בקיץ יותר מתמיד להקפיד שכלי המים לא יישאר ריק אף פעם, על מנת להימנע מהתייבשות החיה.

2. רק לא בשמש: אם כלי המים והאוכל נמצאים במרפסת או בחצר, שימו לב שלא יעמדו בשמש. "ניתן לעודד שתייה על ידי קוביות קרח מרעננות במים או על ידי מים זורמים, למשל ממזרקות מיוחדות לכלב ולחתול", מוסיף ד"ר וגשל.

ים: קחו גם את הכלב שלכם

ילד משחק כם כלב בחוף הים. ShutterStock
כיף לו בים או שהוא סתם סובל?/ShutterStock

ים הוא הבילוי האולטימטיבי שמחכים לו כל השנה. רגע לפני שאתם שולפים את בגד הים, ומשאירים את מוקי לבד בבית, קחו בחשבון שיש אפשרות ליהנות ביחד. בתל אביב קיים חוף כלבים מסודר הוא "חוף הכלבים", וגם חופים פחוד מסודרים ומיושבים (עדיין יש כמה כאלה בישראל) פתוחים גם להולכים על ארבע:

1. כדאי לקחת את הכלב לים? קודם כל שאלו את עצמכם אם הכלב שלכם נהנה ממים, שהייה רבה מחוץ לבית וחום. אם כן, בדקו עם עצמכם אם הוא ממושמע מספיק כדי שתוכלו לשחרר אותו ברצועת חוף פתוחה (או להשאיר אותו קשור קרוב אליכם, לבחירתכם) ואם הוא מסתדר עם כלבים אחרים בדרך כלל.

2. רק לא בצהריים: זכרו לא להגיע בשעות עומס החום. כלבים סובלים בחום כבד, ועלולים להתייבש.

3. זהירות! הרחיקו מכלבכם זכוכיות ושאר חפצים ופסולת העלולה להיות חדה ולפצוע אותו.

4. המקלחת שאחרי: אחרי הרחצה בים יש לרחוץ את הכלב היטב וביסודיות כדי שמי המלח לא יישארו עליו ויגרמו לו לגירוד ולאי נעימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully