וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה המוזרה שכלבים מסתובבים לפני שהם עושים את צרכיהם

24.8.2021 / 0:02

מכירים את זה שהכלב שלכם רץ במעגלים סביב עצמו לפני שהוא עושה קקי? סטפני אוסטין, וטרינרית מניו יורק מסבירה את הסיבות האפשריות והמעניינות לתופעה - ואיך זה קשור לשדה המגנטי של כדור הארץ

תיעוד של שני גורי גולדן רטריבר רצים לאכול את ארוחת הבוקר שלהם - שוב ושוב ושוב במשך 9 חודשים/Cheese Pups

כל מי שיש לו כלב מכיר את הריטואל הזה שלהם: לפני שהכלב מתפנה הוא נוהג להסתובב סביב עצמו. שאלתם את עצמכם פעם למה זה קורה? ובכן, יש כמה סיבות אפשריות למה כלבים מסתובבים לפני שהם עושים את צרכיהם - ואחת מהן כוללת את השדה המגנטי של כדור הארץ.

כלב עומד לחרבן. ShutterStock
הכלב מסתובב לפני הקקי? עכשיו תבינו למה/ShutterStock

גם אם הכלב יהיה חייב לעשות את צרכיו באופן דחוף, הוא ברוב המקרים יחקור את השטח, יסתובב כמה פעמים לפני שיחליט על הטריטוריה המושלמת. אבל למה הוא מסתובב לפני שהוא עושה קקי? סיבה אפשרית אחת יכולה להיות שהכלבים סוקרים את השטח ב-360 מעלות כדי לוודא שזה בטוח לעשות שם קקי.

"בדיוק כמו שאנחנו הולכים לשירותים ואנחנו בודקים את האסלה לפני שאנחנו יושבים, כך הכלבים מוודאים שאין שום דבר בסביבה שלהם שיכול לנשוך אותם בזמן שהם עושים את הצרכים שלהם", כך הסבירה סטפני אוסטין, וטרינרית מניו יורק.

עוד בוואלה!

המחקר שגילה: יש כלבים גאונים והם שייכים בעיקר לגזע אחד

לכתבה המלאה

כלבים עשויים גם לדרוך את הדשא ולרקוע כדי לוודא שהמקום נקי ושאין טורפים בשטח. אוסטין גם הסבירה שהכלבים נוהגים לסמן את הטריטוריה שלהם כדי לסמן לחיות אחרות שהם שם ושאף אחד לא יתקרב בזמן אמת. "באמצעות בלוטות הריח שנמצאות משני צידי פי הטבעת שלו, הכלב שלך מסמן לכל השכונה מי הוא ואיפה הוא היה - כך שההודעה הזו תישאר גם לאחר שניקית את הראיות", אמרה ד"ר אוסטין.

על פי השערה נוספת הכלב מסתובב במעגלים כדי לעורר את המעיים וכך לסייע בתנועה שלהם ובשיחרור. כן, יש תיאוריה לפיה פעולת הריקוד המעגלי מסייעת למעשה לכלב עורר את הצורך ללכת ל'שירותים.

או שהוא אוהב לפנות לכיוון צפון כשהוא מתפנה

בנוסף, ישנה "תיאוריית השדה המגנטי" שמסבירה מדוע כלבים נעים במעגל לפני שהם עושים קקי. לפי חוקרים, ייתכן שהכלבים מנסים להשתמש בכוח השדות המגנטיים של כדור הארץ לפני שהם מתפנים.

בשנת 2013, כמה חוקרים צ'כים וגרמנים קבעו במסגרת מחקר שנערך במשך שנתיים על 70 כלבים מ-37 גזעים שונים שכלבים אוהבים ליישר את הגוף שלהם עם הקטבים המגנטיים של כדור הארץ כאשר הם הולכים לשירותים. הם גילו שמשום מה כלבים אוהבים למצוא את ציר הצפון-דרום ולהתאזן איתו לפני שהם עושים קקי. "יחד עם זאת, החוקרים לא יכלו לקבוע האם ההתנהגות זו הייתה התנהגות מודעת או לא מודעת", אמרה ד"ר אוסטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully