וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע חשש להפסד במליאה: קבינט הקורונה ננעל ללא החלטות

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 8:15

משרד הבריאות המליץ לשרים להוסיף בדיקות ולהחמיר את הבידוד לשבים לארץ, כמו גם על הוספת בדיקות מהירות בקייטנות ומוסדות גריאטריים. בשל הימשכות ההצבעות בכנסת, ההמלצות נדחו לדיון הבא. בתוך כך: סערה פרצה במליאה בעקבות מחלוקת על הקיזוז של ח"כ הלוי

קבינט הקורונה התכנס הערב (שלישי) כדי לדון בהמשך המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, ברקע התפרצות וריאנט דלתא בחודש האחרון. בעקבות הימשכות ההצבעות בכנסת, וחשש של הקואליציה מהפסד נוסף במליאה, הדיון ננעל לבסוף ללא החלטות חדשות.

בישיבה המליץ משרד הבריאות, כפי שפורסם מוקדם יותר היום, לקבינט לחייב קייטנות ומחנות קיץ עם מעל מאה משתתפים, כמו גם מוסדות גריאטריים, בעריכת בדיקות קורונה מהירות; ולחייב בבידוד גם מחוסנים ומחלימים שבאים במגע צמוד עם חייבים נוספים בבידוד; להקפיד על חובת בידוד לחוזרים מחו"ל עד לקבלת תוצאות הבדיקה בנתב"ג וחיוב חוזרים מחו"ל גם בבדיקת קורונה נוספת, ביום הרביעי לשובם (בנוסף ליום התשיעי).

בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה לילדים בכפר סבא 6 ביולי 2021. ראובן קסטרו
מתחם בדיקות וחיסונים לקורונה בכפר סבא, היום/ראובן קסטרו

בנוסף, במצגת שהועברה לשרי הקבינט לקראת הישיבה הציע משרד הבריאות שתי דרכי פעולה אפשריות לגבי בידוד לחוזרים מחו"ל - כולל מחוסנים ומחלימים: הראשונה היא בידוד לכל מי שחוזר מרשימה של 20 מדינות אדומות בסיכון מירבי או כאלה עם אזהרת מסע חמורה; השנייה היא יצירת רשימה של 63 מדינות "לבנות" שהחוזרים מהן לא יידרשו לבידוד. כל מי שחוזר ממדינה שאינה ברשימה "הלבנה" יידרש בבידוד.

המדינות המסווגות כמדינות עם תחלואה גבוהה לפי משרד הבריאות הן אורוגוואי, איחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, בלארוס, גוואטמלה, הונדורס, זמביה, נמיביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קירגיזסטן ותוניסיה.

עוד בוואלה!

הנתונים המבלבלים ושאלת הילדים: סימני השאלה מאחורי הירידה ביעילות החיסון

לכתבה המלאה

ברק רביד על הצבעות מליאת הכנסת:

לבסוף, משרד הבריאות המליץ להטיל הגבלות נוספות כאשר ממוצע המאומתים היומי יעמוד על 1000 מקרים ביום ומקדם הדבקה יעמוד על 1.2. אז, ממליצים במשרד, התו הירוק יוחזר באופן מוגבל ואיתו גם התו הסגול, ויוטלו מגבלת על התקהלות. על פי הערכות מצב של משרד הבריאות, נגיע ל-1000 מאומתים בתחילת השבוע הבא.

בנט: אם התחלואה תעלה - נשקול להחזיר חלק מהמגבלות

בווידאו: בנט מצהיר שאם התחלואה תעלה תשקל החזרת הגבלות התו הירוק/צילום: רוני כנפו

ובינתיים: בלאגן בכנסת

הקבינט ננעל ללא החלטות, ברקע ההצבעות בכנסת וחשש מהפסד נוסף של הקואליציה במליאה. כך, הקואליציה משכה את חוק שירות ביטחון מהמליאה ולא תקיים עליו הצבעה הערב, מפני שאין לה רוב בגלל החלטת רע"ם להימנע בהצבעה. מדובר בהצעה שמבקשת להאריך בהוראת שעה את פעילותה של ועדה שתשלול פטורים מגיוס לבנות, שהתברר בדיעבד שאינן דתיות. הצבעות נוספות שאמורות לעלות לדיון הלילה כוללות מתייחסות בין היתר לחוק הנורבגי ולדחיית מועד תקציב.

בתוך כך, התקוטטות נוספת בין הקואליציה והאופוזיציה נרשמה בעקבות מחלוקת על הקיזוז לח"כ מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה). אחותו של חבר הכנסת הלכה לעולמה, והלוי ביקש קיזוז. אולם, בעוד שני הצדדים טענו כי הסיכומים ביניהם לא כובדו, הלוי הופיעה במליאה להצבעה.

באופוזיציה האשימו כי הלוי הפר את הקיזוז, אך בקואליציה טוענים כי הוא הגיע מהלווית אחותו למליאה לאחר שהאופוזיציה אמרה שהוא מקוזז אך "בפועל לא קיזזה אותו וניסתה לגנוב את ההצבעה".

בווידאו: הוויכוח שהתעורר במליאת הכנסת בשל הקיזוז של ח"כ מאיר יצחק הלוי/דוברות הכנסת

ראשית הפרשה בצהריים, אז ביקש הלוי קיזוז, ובתחילה באופוזיציה הודיעו לו שלא יתקזזו איתו למרות הנסיבות המיוחדות. לאחר זמן מה, הסכימו באופוזיציה להתקזז איתו.

בתקווה חדשה אומרים שהקיזוז היה עם ח"כ יואב בן צור מש"ס, שהוא גם קרוב משפחתו של הלוי. בן צור השתתף גם הוא בהלוויה וסוכם ביניהם על הקיזוז. לטענתם, כשהסתבר שבן צור חזר להצביע, הלוי הוקפץ לחזור למליאה להשתתף בהצבעות, אבל באופוזיציה טוענים בתגובה שבהצבעה המדוברת שבה השתתף בן צור מי שהיה מקוזז עם הלוי היא השרה גילה גמליאל מהליכוד שנעדרה ממנה.

מליאת הכנסת. 6 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח"כ הלוי במליאה, הערב/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בליכוד טוענים כי סוכם שהקיזוז יהיה מול חבר כנסת מהאופוזיציה, כפי שיודיע לפני כל הצבעה מרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, לח"כ שרן השכל. לפני ההצבעה הזו הודיע לוין שהקיזוז יהיה מול ח"כ גילה גמליאל, ובשאר ההצבעות הקיזוז יהיה מול ח"כ יואב בן צור. בתקווה חדשה טענו מנגד כי הקיצוץ היה מול ח"כ בן צור עד לסוף השבעה. "משום מה בן צור הגיע להצביע, ואז טען הליכוד כי יש 'לנייד' את הקיזוז לגילה גמליאל. קיזוז הוא לעולם שמי ואף פעם לא מתנייד. מצער שגם במצב כזה האופוזיציה בחרה לשבור את מילתה ולהתנהג בחוסר אנושיות".

מלשכת ח"כ בן צור נמסר כי "בתיאום עם מרכז האופוזיציה סוכם כי תתקיים התקזזות בהצבעות היום עם ח"כ מאיר יצחק הלוי בשל האבל על פטירת אחותו היום. ההתקזזות בחוק יסוד: הכנסת סוכמה שתהיה מול ח"כ גילה גמליאל ובשאר החוקים מול ח"כ בן צור. למרות הסיכום, גדעון סער וחבריו לקואליציה ביזו את כבודו ואמונתו של ח"כ הלוי והביאו אותו להצבעות תוך הפרת קיזוז ורמיה וחוסר התחשבות עם אבלו הכבד. אבדה הבושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully