וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתונים המבלבלים ושאלת הילדים: סימני השאלה מאחורי הירידה ביעילות החיסון

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 20:38

משרד הבריאות הציג נתונים המראים כי החודש, לראשונה, חלו יותר מחוסנים לעומת בלתי-מחוסנים. אולם, מדובר בנתונים חלקיים, לא יחסיים, שכלל אינם כוללים ילדים מתחת לגיל 15 - המהווה נתח משמעותי מהאוכלוסייה הבלתי מחוסנת, הסובלת מתחלואה גדולה

משרד הבריאות מפרסם היום (שלישי) חלק מהנתונים המסבירים את הירידה ביעילות החיסונים נגד הקורונה במקביל להתפשטות הווריאנט ההודי בישראל, במטרה לתת הקשר לתופעה ברקע עליית התחלואה. לפי הודעת המשרד אתמול, בחודש האחרון מדד היעילות של החיסונים במניעת הדבקה ובמניעת מחלה עם תסמינים עמד על 64%, כשהיעילות במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%. אולם, גם הנתונים שמפרסם היום משרד הבריאות הם חלקיים.

לפי הודעת משרד הבריאות, שפרסם מספרים אבסולוטיים בלבד ולא יחסיים, עולה כי לראשונה בחמשת החודשים האחרונים, מאז מבצע החיסונים נכנס לתאוצה, בחודש האחרון אובחנו יותר מחוסנים כחולים מאומתים (1,215) לעומת בלתי מחוסנים (257). הפערים נרשמו גם בקרב פיתוח מחלה עם תסמינים (514 לעומת 108), אשפוזים (23 לעומת 14) ומחלה קשה (11 לעומת 6). אולם, נתונים אלה אינם כוללים ילדים מתחת לגיל 15 - המהווים חלק משמעותי מכלל אוכלוסיית הבלתי מחוסנים במדינת ישראל.

מדובר במספרים אבסולוטיים, ולא יחסיים, בעוד יעילות החיסונים בוחנת את אחוז התחלואה שהחיסון יכול למנוע. לפי נתונים אלה, מחוסנים עדיין נהנו, כאמור, מהגנה של 64% לעומת לא מחוסנים - כלומר: שיעור הבלתי מחוסנים שחלו עדיין גבוה משיעור המחוסנים שאובחנו כחולים. אילו שיעור התחלואה היה זהה - מדד היעילות היה עומד על 0.

פנייה למשרד הבריאות בבקשה לקבלת נתונים נוספים נענתה בשלילה.

בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה לילדים בכפר סבא 6 ביולי 2021. ראובן קסטרו
המספרים שמאחורי הירידה בתחלואה/ראובן קסטרו
בווידאו: דרום קוריאה מודיעה על הסכם חילופי חיסונים עם ישראל/צילום: רויטרס

משרד הבריאות הבהיר אתמול כי אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. "יצוין כי אין למתן מנה שלישית פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגלוטוריות. משרד הבריאות מקדם מתן מנת חיסון נוספת לאנשים עם ירידה במערכת החיסון בהם הייתה תגובה נמוכה לפרוטוקול החיסון הרגיל", נמסר.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר השבוע בישיבת הממשלה כי "אם התחלואה תמשיך לעלות - נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק". על אף דברים אלה, נדמה כי קיים מכשול משמעותי להשבת התו הירוק: בהיעדר מנות חיסון בתוקף יהיה קשה מאוד מבחינה משפטית ליצור הבדלה הגובלת בהפליית לא מחוסנים - כל עוד לא עומדת להם האפשרות להתחסן ברגע שיחפצו בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully