וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת כינוס קבינט הקורונה: במשרד הבריאות ימליצו להטיל הגבלות על קייטנות

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 13:22

המשרד יגיש הצעה להגדיל את צוותי הדיגום והטלת הגבלות על אירועים מרובי משתתפים כולל הופעות וחתונות. בנוגע לקייטנות, במשרד ימליצו על עריכת בדיקות נרחבות ושהייה מרובה בחוץ, ולא על צמצום בילדים. עוד יומלץ על חובת בידוד למחוסנים השבים ממדינות עם תחלואה גבוהה

קבינט הקורונה יתכנס הערב (שלישי) ברקע העלייה בתחלואה בנגיף, ומשרד הבריאות צפוי להגיש לו שורה של המלצות - בהן הטלת הגבלות על קייטנות ועל אירועים מרובי משתתפים. המשרד עדכן מוקדם יותר כי 501 בני אדם אובחנו כחיוביים לקורונה ביממה החולפת, שיא נדבקים מאז חודש מרץ.

בין היתר, המשרד צפוי להמליץ לקבינט על הגדלת צוותי הדיגום, הרחבת הסיוע למעבדות הריצוף והטלת הגבלות על אירועים גדולים כולל הופעות וחתונות. בכל הנוגע להטלת הגבלות על קייטנות, במשרד צפויים להמליץ על עריכת בדיקות נרחבות ושהייה מרובה בחוץ, ולא על צמצום בכמות הילדים.

משרד הבריאות לא צפוי להמליץ לקבינט להגביל התקהלויות, אלא על החזרת תו ירוק במתווה של בדיקות בכניסה לאירועים המוניים וקייטנות במקומות סגורים. המשרד יציע כי במידה והתחלואה תעלה - ייערכו בדיקות גם באירועים פתוחים, כשהמשרד יציע כי המדינה תממן זאת במקום בעלי העסקים.

בשל הנתונים שבידיהם, במשרד הבריאות מתכוננים להגעה לאלף מאומתים ביום בתחילת השבוע. זאת, בעיקר בגלל שרוב התחלואה ממוקדת בילדים עד גיל 12. משרד הבריאות צפוי לדון בקבינט גם בביקוש עולה וגובר לבדיקות קורונה, הצורך בשיפור בתפקוד חברות הדיגום ומעבר לריצוף סלקטיבי.

חוזרים לגני הילדים עם כניסת ההקלות בסגר לתוקף, 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
במשרד ימליצו על עריכת בדיקות נרחבות בקייטנות ושהייה מרובה בחוץ/ראובן קסטרו

כמן כן, משרד הבריאות ימליץ לקבינט על חובת בידוד למחוסנים ומחלימים השבים ממדינות עם תחלואה גבוהה. המדינות המסווגות כך לפי משרד הבריאות הן אורוגוואי, איחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, בלארוס, גוואטמלה, הונדורס, זמביה, נמיביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קירגיזסטן ותוניסיה.

מנתוני המשרד עולה כי בקרב קבוצת הגילאים 5-0 ו-11-6 הוכפלה כמות התחלואה פי 4 ביחס לשבוע שעבר. עוד עולה כי כמות התחלואה בתל אביב באותה קבוצת הגילאים הוכפלה פי 5 ביחס לשבוע שעבר. כמו כן, כמות החולים בקבוצת הגילאים הזו בתל אביב מהווה כמעט שליש מכלל התחלואה בחברה הכללית בקבוצת הגילאים הזו.

מהנתונים גם עולה כי בשבועיים האחרונים חלה עלייה בכמות התחלואה בעיר כפר סבא בקבוצת הגילאים 18-12. כמו כן, עולה כי המאומתים בבנימינה-גבעת עדה מהווים כמעט חמישית מהתחלואה בקבוצת הגילאים 18-12.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: 501 בני אדם אובחנו בנגיף ביממה, שיא מאז חודש מרץ

לכתבה המלאה
שר הבריאות ניצן הורוביץ בכנס 'הנגב במרכז' לקידום מדיניות בריאות בדרום, אוניברסיטת בן גוריון. דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב., אתר רשמי
"אחרי זן הדלתא יצוץ זן אחר". הורוביץ בכנס, היום/אתר רשמי, דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס היום לעלייה בתחלואה ואמר כי ידונו בקבינט במצב ההגבלות וקצב החיסונים. "אנחנו עושים הכול בשיקול דעת, בלי לשדר פאניקה ובמינימום פגיעה בחופש התנועה וזכויות האזרח", אמר השר בכנס לקידום מדיניות בריאות בפריפריה, שנערך באוניברסיטת בן גוריון. "אחרי זן הדלתא יצוץ זן אחר, תוך מאמץ לשלוט בקורונה. וכך נצטרך לחיות עם שגרת קורונה".

לדבריו, "הערב יש קבינט קורונה, ונביא לשם הגבלות ברוח הזאת - במינימום פגיעה ולהגביר את קצב החיסונים". הורוביץ התייחס גם לשיעור ההתחסנות בחברה הבדואית ואמר כי היא "נמוכה במיוחד, ולכן אני יורד מפה לשגב שלום כדי לעודד התחסנות במגזר. זה מה שיציל אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully