וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות ימליץ: בדיקות מהירות בכניסה לאירועים המוניים והרחבת איסור הטיסות

5.7.2021 / 20:21

לקבינט הקורונה יוגשו שורת המלצות, עם דגש על מניעת הדבקה באירועים של ילדים. כפי שפורסם בוואלה!, במשרד ימליצו להחיל את ההגבלות כשיהיו אלף נדבקים בממוצע שבועי. כמו כן, מדינות נוספות יוכנסו לרשימת המקומות האסורים לטיסה

משרד הבריאות ימליץ לקבינט הקורונה לקיים בדיקות מהירות בכניסה לאירועים המוניים - כך נודע היום (שני) לוואלה!. במסגרת שורת המלצות, יושם דגש על מניעת הדבקה בקרב ילדים שלא התחסנו, כשיתקיים תקן תו ירוק מוגבל שיכלול את הבדיקות בעירא באירועים של ילדים. כמו כן, מדינות נוספות צפויות להיכנס לרשימת המדינות האסורות לטיסה, לרבות איחוד האמירויות.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה!, משרד הבריאות ימליץ להחיל את המגבלות כשיהיו אלף נדבקים בממוצע שבועי. בישיבת הממשלה אתמול אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי "אם התחלואה תמשיך לעלות - נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק".על אף דברים אלה, נדמה כי קיים מכשול משמעותי להשבת התו הירוק: בהיעדר מנות חיסון בתוקף יהיה קשה מאוד מבחינה משפטית ליצור הבדלה הגובלת בהפליית לא מחוסנים - כל עוד לא עומדת להם האפשרות להתחסן ברגע שיחפצו בכך.

עסקאות החליפין של מנות החיסון מישראל, שהיו מתוכננות להיערך עם בריטניה ועם הרשות הפלסטינית אך בסופו של דבר לא יצאו לפועל, עתידות להתממש מול מדינה שלישית - שזהותה עדיין לא פורסמה מחשש להכשלת העסקה. בכירי משרד הבריאות דנים בסוגיה זו ובנט אף שוחח בנושא עם מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא.

בדיקת קורונה בראשון לציון, 5 ביולי 2021. ראובן קסטרו
יושם דגש על מניעת הדבקה בקרב ילדים. בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

הערב פרסם משרד הבריאות נתונים אודות יעילות החיסון נגד נגיף הקורונה. מניתוח אפידמיולוגי של שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, החל מה-6 ביוני, יש ירידה ביעילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%. הירידה נצפתה בו-זמנית עם התפשטות ווריאנט דלתא בישראל.

עם זאת, היעילות במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%. במשרד הבריאות קוראים לכל מי שבא במגע עם חולה מאומת, לרבות מחוסנים, להיבדק. במיוחד בקרב מחוסנים שחשים בתסמינים.

במקביל, משרד הבריאות הבהיר כי אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. "יצוין כי אין למתן מנה שלישית פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגלוטוריות. משרד הבריאות מקדם מתן מנת חיסון נוספת לאנשים עם ירידה במערכת החיסון בהם הייתה תגובה נמוכה לפרוטוקול החיסון הרגיל", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully