וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: 501 בני אדם אובחנו בנגיף ביממה, שיא מאז חודש מרץ

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 10:10

מצבם של 35 מהחולים מוגדר קשה, ירידה של שניים מאתמול. על פי נתוני משרד הבריאות, 68% מאזרחי ישראל גרים באזורים שיש בהם תחלואה ושאינם מוגדרים כירוק בוהק לפי נתוני הרמזור. מעלה אדומים נהפכה לאדומה. קבינט הקורונה יתכנס בהמשך היום

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 501 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת - שיא נדבקים מאז חודש מרץ. בכך עלה מספר המאומתים בישראל ל-843,611. אמש נערכו 72,896 בדיקות, כששיעור החיוביים לנגיף הוא 0.7%. בתוך כך, קבינט הקורונה יתכנס בהמשך היום.

מספר החולים הפעילים הוא 2,901. בבתי החולים מאושפזים 73 חולים, מתוכם 16 מונשמים ו-33 חולים קשה, ירידה של שניים מאתמול. נכון להיום מתו 6,429 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

על פי נתוני משרד הבריאות, 68% מאזרחי ישראל גרים באזורים שיש בהם תחלואה ושאינם מוגדרים כירוק בוהק לפי נתוני הרמזור. מנתוני המשרד עולה כי בקרב קבוצת הגילאים 5-0 ו-11-6 הוכפלה כמות התחלואה פי 4 ביחס לשבוע שעבר. עוד עולה כי כמות התחלואה בתל אביב באותה קבוצת הגילאים הוכפלה פי 5 ביחס לשבוע שעבר. עוד עולה כי המאומתים בבנימינה-גבעת עדה מהווים כמעט חמישית מהתחלואה בקבוצת הגילאים 18-12.

בדיקת קורונה בראשון לציון, 5 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עלייה בתחלואה. בדיקת קורונה בראשון לציון, השבוע/ראובן קסטרו

אתמול נודע לוואלה! כי משרד הבריאות ימליץ לקבינט לקיים בדיקות מהירות בכניסה לאירועים המוניים. במסגרת שורת ההמלצות, יושם דגש על מניעת הדבקה בקרב ילדים שלא התחסנו, כשיתקיים תקן תו ירוק מוגבל שיכלול את הבדיקות באירועים של ילדים. כמו כן, מדינות נוספות צפויות להיכנס לרשימת המדינות האסורות לטיסה, לרבות איחוד האמירויות.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה!, משרד הבריאות ימליץ להחיל את המגבלות כשיהיו אלף נדבקים בממוצע שבועי. בישיבת הממשלה בתחילת השבוע אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי "אם התחלואה תמשיך לעלות - נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק". על אף דברים אלה, נדמה כי קיים מכשול משמעותי להשבת התו הירוק: בהיעדר מנות חיסון בתוקף יהיה קשה מאוד מבחינה משפטית ליצור הבדלה הגובלת בהפליית לא מחוסנים - כל עוד לא עומדת להם האפשרות להתחסן ברגע שיחפצו בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully