וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: ירידה ביעילות החיסון במניעת הדבקה ומחלה עם תסמינים ל-64%

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 19:57

מניתוח של משרד הבריאות החל מחודש יוני, הירידה נראתה בו-זמנית עם התפשטות הווריאנט ההודי בישראל. עם זאת, היעילות במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%. בתוך כך, משרד הבריאות הבהיר כי אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית

משרד הבריאות פרסם הערב (שני) נתונים אודות יעילות החיסון נגד נגיף הקורונה. מניתוח אפידמיולוגי של שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, החל מה-6 ביוני, יש ירידה ביעילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%. הירידה נצפתה בו-זמנית עם התפשטות ווריאנט דלתא בישראל.

עם זאת, היעילות במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%. במשרד הבריאות קוראים לכל מי שבא במגע עם חולה מאומת, לרבות מחוסנים, להיבדק. במיוחד בקרב מחוסנים שחשים בתסמינים.

במקביל, משרד הבריאות הבהיר כי אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. "יצוין כי אין למתן מנה שלישית פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגלוטוריות. משרד הבריאות מקדם מתן מנת חיסון נוספת לאנשים עם ירידה במערכת החיסון בהם הייתה תגובה נמוכה לפרוטוקול החיסון הרגיל", נמסר.

חיסון לקורונה, תל אביב, 4 ביולי 2021. תומר נויברג, פלאש 90
אין כל החלטה לחסון במנה שלישית/פלאש 90, תומר נויברג

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר אתמול בישיבת הממשלה כי "אם התחלואה תמשיך לעלות - נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק". על אף דברים אלה, נדמה כי קיים מכשול משמעותי להשבת התו הירוק: בהיעדר מנות חיסון בתוקף יהיה קשה מאוד מבחינה משפטית ליצור הבדלה הגובלת בהפליית לא מחוסנים - כל עוד לא עומדת להם האפשרות להתחסן ברגע שיחפצו בכך.

עסקאות החליפין של מנות החיסון מישראל, שהיו מתוכננות להיערך עם בריטניה ועם הרשות הפלסטינית אך בסופו של דבר לא יצאו לפועל, עתידות להתממש מול מדינה שלישית - שזהותה עדיין לא פורסמה מחשש להכשלת העסקה. בכירי משרד הבריאות דנים בסוגיה זו ובנט אף שוחח בנושא עם מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא.

בנט: אם התחלואה תמשיך לעלות - נשקול להחזיר חלק מהמגבלות 
4.7.21. רוני כנפו
שוקל את החזרת התו הירוק. בנט בישיבת הממשלה אתמול/רוני כנפו

השבוע פרסמה האוניברסיטה העברית מחקר שמסקנותיו הועברו למועצה לביטחון לאומי, לפיו החיסונים נגד קורונה בישראל יעילים רק ב-60%-80% במניעת הדבקה בזן הדלתא, ובהשוואה ליעילותם ב-90% מול הזן הראשוני של הנגיף. החוקרים בדקו את השפעות גל ההתפרצות הנוכחי והעלו כי "החיסונים ניכרים כפחות יעילים במניעת הדבקה מאשר בעבר".

החוקרים ממליצים למל"ל כי כדאי למקד את המאמצים במניעת ההדבקה באוכלוסיות בסיכון, בדגש על בתי חולים ובתי אבות. זאת, בשל המידע המועט לפי שעה בעניין גל ההתפרצות הנוכחי.

החוקרים ציינו כי ללא שינוי באופן ההתנהגות - "הקפדה על מסכות, תו ירוק מרוכך - בסבירות גבוהה לא נצפה האטה ויהיה קשה למנוע הגעה לכאלף נדבקים יומיים בתוך כשבועיים". עוד הם כתבו כי האפקט המסכות לא ניכר כרגע וכי "המתנה ללא שינוי בשלב זה תחייב נקיטת צעדים יותר קשים בהמשך"

בווידאו: קבינט הקורונה דן בדרכים למניעת התפשטות מחודשת של הנגיף ולבלימת זן הדלתא/צילום: עומר מירון/לע"מ

משרד הבריאות: 343 מאומתים חדשים מאתמול

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי 343 מאומתים חדשים אובחנו בישראל מאתמול. זאת מתוך 49,146 תוצאות בדיקות שהתקבלו. בסך הכל ישנם 35 חולים שמצבם מוגדר קשה, ו-16 מונשמים. מפרוץ המגיפה בישראל מתו בסך הכל 6,429 חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully