וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: 343 נדבקים אובחנו ביממה האחרונה

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 10:11

לפי משרד הבריאות, 49,074 בדיקות נערכו מאתמול. מצבם של 35 מוגדר קשה, ו-16 מונשמים. שיפור במצב התחלואה בבנימינה שחזרה להיות ירוקה לפי צבעי הרמזור

343 בני אדם בישראל אובחנו עם קורונה ביממה האחרונה - כך עדכן הבוקר (שני) משרד הבריאות. 49,074 בדיקות נערכו מאתמול. בין הנדבקים, מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס. בית החולים מסר כי "סביבתו הקרובה נבדקה ויצאה שלילית" וכי הוא "ממשיך בעבודתו מהבידוד הביתי".

מצבם של 35 חולים מוגדר קשה ו-16 מונשמים. 6,428 חולים מתו מפרוץ המגיפה בישראל. למרות התפשטות התחלואה, היישובים שצבעם נרשם כאדום כחלק מתכנית הרמזור, כוכב יאיר וצופים, הפכו כתומים. בנוסף, בנימינה, שם החלה ההתפרצות המוחדשת, חזרה להיות יורקה. ואולם צבען של ערים ירוקות רבות הפך צהוב.

במקביל, אתמול נרשמו בתי אבות מאומתים ראשונים לקורונה בבדיקות הסקר שעורך מטה מגן אבות ואמהות. מתוך 23 אלף דגימות, 12 חזרו חיוביות - ארבעה דיירים ושמונה אנשי צוות, כולם מחוסנים.

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
חיסון נער בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בתוך כך, נמשכים המאמצים לחסן את בני הנוער שטרם התחסנו נגד קורונה. פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא תל השומר, קראה לבני הנוער שעוד לא התחסנו ללכת ולעשות זאת ואמרה כי יש לחסן בדחיפות במנה שלישית את מדוכאי החיסונים.

"אני כבר שלושה חודשים מנסה להניע את זה ואני מאוד מקווה שבאמת זה יקרה בימים הקרובים", אמרה בריאיון ל-103FM. האנשים האלה ממש עלולים להידבק, שני החיסונים שהם קיבלו בדרך כלל לא היו יעילים ויש להם תחלואה ותמותה גדולה מהמחלה. לכן אני חושבת שכדאי לחסן אותם. חבל יהיה לזרוק מנות ולא חסן את האנשים".

בווידאו: בנט מצהיר שאם התחלואה תעלה תשקל החזרת הגבלות התו הירוק/צילום: רוני כנפו

לדברי רהב, מדובר בסך הכל באלפים או עשרות אלפים של מדוכאי חיסון בישראל שלהם יש לתת את המנה השלישית. בתשובה לשאלה האם יש צורך בחודש ספטמבר לחסן במנה נוספת את כלל האוכלוסייה, היא השיבה: "אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק לכמה זמן החיסון יעיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully