וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' גליה רהב: מות המח"ט והצוערת קשור לחיסונים? זה מגוחך

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 8:50

מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בביה"ח שיבא דחתה טענות אודות קשר בין החיסונים נגד קורונה למקרי מוות פתאומיים בקרב אנשים צעירים. "לא חושבת שזה קשור, זה מגוחך", אמרה בריאיון ל-103FM. לדבריה, יש לחסן בדחיפות במנה השלישית את מדוכאי החיסון: "מדובר באלפים רבים"

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא תל השומר, דחתה הבוקר (שני) בריאיון ל-103FM טענות אודות קשר בין החיסונים נגד קורונה ומותם הפתאומי צעירים. רהב נשאלה בריאיון לגבי התמוטטותם של אל"מ שרון אסמן והצוערת שילי ווסטלנד והשיבה: "זה מגוחך, לחיילת על פי מה שדווח היה תסחיף ריאתי קשה. להגיד שזה מהחיסון? אני חושבת שזה באמת מגוחך".

בתשובה לשאלה עד כמה יכולה להיות למקרי המוות הפתאומיים השפעה על מבצע החיסונים, השיבה רהב כי "אני חושבת שזה לא צריך להיות קשור". רהב התייחסה להתפרצות המחודשת של הנגיף בישראל ואמרה כי "בהחלט יש עלייה. נכון שלא נורא מרשימה אבל קיימת. זה הזמן לתקוף את המצב ולמנוע שלא תהיה התפרצות גדולה יותר".

היא קראה לבני הנוער שעוד לא התחסנו ללכת ולעשות זאת ואמרה כי יש לחסן בדחיפות במנה שלישית את מדוכאי החיסונים. "אני כבר שלושה חודשים מנסה להניע את זה ואני מאוד מקווה שבאמת זה יקרה בימים הקרובים. האנשים האלה ממש עלולים להידבק, שני החיסונים שהם קיבלו בדרך כלל לא היו יעילים ויש להם תחלואה ותמותה גדולה מהמחלה. לכן אני חושבת שכדאי לחסן אותם. חבל יהיה לזרוק מנות ולא חסן את האנשים".

חיסון לקורונה, תל אביב, 4 ביולי 2021. תומר נויברג, פלאש 90
חיסון קורונה/פלאש 90, תומר נויברג

לדברי רהב, מדובר בסך הכל באלפים או עשרות אלפים של מדוכאי חיסון בישראל שלהם יש לתת את המנה השלישית. בתשובה לשאלה האם יש צורך בחודש ספטמבר לחסן במנה נוספת את כלל האוכלוסייה, היא השיבה: "אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק לכמה זמן החיסון יעיל".

"אנחנו רואים שבהחלט יש ירידה של רמת הנוגדנים עם הזמן אבל זו תופעה ידועה לכל חיסון יש ירדה ברמת הנוגדנים השאלה אם הרמה הזאת מספקת. רואים עלייה בתחלואה בקרב מחוסנים, לכן אני מתארת שזה יקרה".

בדוח שפרסמו חוקרים באוניברסיטה העברית ביום שבת עולה כי החיסונים נגד קורונה בישראל יעילים רק ב-60%-80% במניעת הדבקה בזן הדלתא, ובהשוואה ליעילותם ב-90% מול הזן הראשוני של הגניף. החוקרים בדקו את השפעות גל ההתפרצות הנוכחי והעלו כי "החיסונים ניכרים כפחות יעילים במניעת הדבקה מאשר בעבר". מסקנות הדוח הועברו למועצה לביטחון לאומי.

כמו כן, החוקרים ממליצים למל"ל כי כדאי למקד את המאמצים במניעת ההדבקה באוכלוסיות בסיכון, בדגש על בתי חולים ובתי אבות. זאת, בשל המידע המועט לפי שעה בעניין גל ההתפרצות הנוכחי. החוקרים ציינו בפני המל"ל כי בזכות התפלגות גילאי הנדבקים והחיסון, העליה בתחלואה קשה ובינונית איטית משמעותית, וכן כי לא ניתן עדיין להעריך עד כמה גל ההדבקה הנוכחי יוביל לתחלואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully