וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים הזהירו את המל"ל: החיסונים יעילים רק ב-60%-80% במניעת הדבקה בזן הדלתא

עודכן לאחרונה: 3.7.2021 / 21:32

במחקר שביצעו באונ' העברית העלו החוקרים כי החיסונים אכן מונעים פחות הדבקה בהשוואה ליעילותם ב-90% מול הזן הראשוני של הגניף. עם זאת ציינו כי עדיין לא ניתן להעריך כיצד ישפיע גל ההדבקה הנוכחי בקורונה על מצב החולים הקשים. משרד הבריאות: 323 מאומתים חדשים מאתמול

החיסונים נגד קורונה בישראל יעילים רק ב-60%-80% במניעת הדבקה בזן הדלתא, ובהשוואה ליעילותם ב-90% מול הזן הראשוני של הגניף - כך עולה ממחקר שפרסמו הערב (שבת) באוניברסיטה העברית ושמסקנותיו הועברו למועצה לביטחון לאומי. החוקרים בדקו את השפעות גל ההתפרצות הנוכחי והעלו כי "החיסונים ניכרים כפחות יעילים במניעת הדבקה מאשר בעבר".

החוקרים ממליצים למל"ל כי כדאי למקד את המאמצים במניעת ההדבקה באוכלוסיות בסיכון, בדגש על בתי חולים ובתי אבות. זאת, בשל המידע המועט לפי שעה בעניין גל ההתפרצות הנוכחי.

החוקרים ציינו כי ללא שינוי באופן ההתנהגות - "הקפדה על מסכות, תו ירוק מרוכך - בסבירות גבוהה לא נצפה האטה ויהיה קשה למנוע הגעה לכאלף נדבקים יומיים בתוך כשבועיים". עוד הם כתבו כי האפקט המסכות לא ניכר כרגע וכי "המתנה ללא שינוי בשלב זה תחייב נקיטת צעדים יותר קשים בהמשך"

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"פחות יעילים מבעבר". ילד מתחסן לקורונה/ראובן קסטרו

החוקרים ציינו בפני המל"ל כי בזכות התפלגות גילאי הנדבקים והחיסון, העליה בתחלואה קשה ובינונית איטית משמעותית, וכן כי "לא ניתן עדיין להעריך עד כמה גל ההדבקה הנוכחי יוביל לתחלואה.

בווידאו: בתו של רה"מ בנט מתחסנת/צילום: משה עמר, דוברות כללית מחוז שרון שומרון

משרד הבריאות: 323 מאומתים חדשים מאתמול

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי 323 מאומתים חדשים אובחנו בישראל מאתמול. זאת מתוך 69,247 תוצאות בדיקות שהתקבלו. בסך הכל ישנם 31 חולים שמצבם מוגדר קשה, ו-16 מונשמים. מפרוץ המגיפה בישראל מתו בסך הכל 6,429 חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully