וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הישראלים נדבקו ברוסיה, החוזרים מהודו נותרו בריאים: מאחורי הפרצה בנתב"ג

1.7.2021 / 21:03

יותר מ-350 אלף נוסעים נכנסו לארץ דרך נתב"ג בחודש יוני, מתוכם 188 אובחנו כחולים ב-24 השעות שעברו מאז הגעתם. נתוני משרד הבריאות מראים כי התחלואה לא הייתה גבוהה באופן יחסי, אך חוסר המשמעת של המחויבים בבידוד יצרה את ההתפרצות המחודשת של הקורונה

כשבועיים עברו מאז התפרצות הקורונה המחודשת בישראל, וחמישה ימים מאז ההחלטה למנות את האלוף במיל' רוני נומה לפרויקטור ייעודי בנתב"ג. אותה התפשטות שהחלה בעקבות חוזרים מחו"ל שנדבקו בזן ההודי ושהפרו בידוד עם שובם, כוללת נתונים רבים המרכיבים יחד את מחדל נתב"ג. מאיזה יעד הגיעו הכי הרבה חולים, כמה נוסעים עברו בנתב"ג לקראת ההתפרצות ומה היה אחוז המאובחנים? אלה המספרים.

על פי נתוני משרד הבריאות, בחודש יוני, בו התגלתה ההתפרצות שהחלה בבנימינה ומודיעין, נכנסו לארץ 360,797 איש דרך נתב"ג. מתוכם 188 אובחנו כחולים בתוך 24 השעות שעברו מאז רגע הגעתם. לפיכך, אותם נוסעים נדבקו בנגיף עוד בחוץ לארץ. כמו כן, עוד 95 נוסעים אובחנו כחולים בתוך שבועיים מהגעתם לארץ.

בחודש האחרון, בממוצע יומי נכנסו לארץ 12,179 בני אדם - עלייה של יותר מ-18% מהחודש הקודם. 11,869 יוצאים מהארץ בממוצע בכל יום - עלייה של 3% מהחודש הקודם. בכל יום מאובחנים בנתב"ג בממוצע 8.3 מאומתים חדשים - המהווים 0.08% מכלל הנכנסים ארצה. אחוז המחלימים והמחוסנים מכלל הנכנסים לארץ עומד על 74.25%.

נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
360,797 איש נכנסו דרך נתב"ג ביוני. בדיקות קורונה בשדה/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות דגמו נתוני תחלואה מ-17 מדינות נבחרות, מתוכן שש מדינות שהוגדרו ברמת הסיכון המרבית ושנאסרו הטיסות אליהן. מרוסיה, אחת המדינות האסורות לטיסה, חזרו 55 חולים בחודש האחרון - הכמות הגבוהה ביותר. עם זאת, רוסיה היא גם היעד אליו נסעו הכי הרבה ישראלים מתוך המדינות שהוגדרו כמסוכנות - עם 4,436 נוסעים. אחוז המאומתים מרוסיה מכלל הנכנסים לארץ עומד על 1.14%.

אל חמש המדינות המסוכנות הנוספות, הודו, מקסיקו, דרום אפריקה, ברזיל וארגנטינה, נסעו 961 טסים בחודש האחרון, מתוכם אומתו רק שלושה נדבקים, כאשר מהודו ומקסיקו לא אותר אף לא חולה אחד בכל עשרת הימים מאז החזרה לארץ.

עוד בוואלה!

בדיקות מהירות למחוסנים: במשרד הבריאות שוקלים תכנית חדשה לנתב"ג

לכתבה המלאה

מדינה בעייתית נוספת היא איחוד האמירויות, הנמצאת תחת המדינות עם אזהרת מסע חמורה, אך הנסיעה אליה עדיין מותרת. בחודש האחרון טסו אליה 7,962, כשקרוב ל-90% מהם היו מחוסנים או מחלימים. מבין החוזרים התגלו 21 מאומתים. המדינות אליהן נסעו כמעט חצי מהטסים הישראלים בחודש האחרון הן ארצות הברית, יוון, קפריסין וטורקיה. מכולן ביחד חזרו 41 מאומתים.

נתוני התחלואה בקרב השבים ארצה אמנם אינם גבוהים ביחס למספר הנוסעים, אולם הסכנה הגדולה הייתה בחוסר המשמעת של החוזרים המחויבים לימי בידוד, וכן בחוסר האכיפה של הרשויות את תנאי הבידוד. בנוסף, אם הייתה מתבצעת אכיפה על יציאת ישראלים למדינות אסורות, היו נמנעות שרשראות הדבקה מרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully