וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: אם כמות החולים הקשים תעלה - ודאי שהטיסות ייעצרו

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 20:00

בסיור בנתב"ג אמרה שרת הפנים כי נמל התעופה הוא המקום המרכזי ממנו נכנסת התחלואה מחו"ל, ואם תהיה התפרצות משמעותית - "נעצור את הטיסות. זה מה שצריך לעשות". עוד ציינה כי אנשים "מצפצפים על ההנחיות" ולכן אכיפת הבידוד ועצירת הטסים למדינות אדומות יתוגברו משמעותית

בווידאו: שרת הפנים, איילת שקד בנתב"ג/מערכת וואלה!

בסיור שערכה הערב (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון התריעה שרת הפנים איילת שקד כי אם התחלואה בקורונה תגבר וכן תעלה כמות החולים הקשים - "ודאי שהטיסות ייעצרו". לדבריה, "אנשים מצפצפים על ההנחיות, צריך להיות עירניים. אם אתם רואים שכנים שחזרו מחו"ל ולא שומרים בידוד - העירו להם".

שקד הבהירה כי אומנם עד כה לא אפשר היה לקנוס את הטסים למדינות האדומות כיוון שהם הורדו מהמטוס לפני המראתו, ולמעשה עוד לא ביצעו את העבירה, אך כרגע פועלים לשנות את התקנות ולקנוס גם את מי שרק התכוון לטוס. המדינות האדומות הן רוסיה, הודו, דרום אפריקה, ברזיל, מקסיקו וארגנטינה. את השבים ממדינות אלה ניתן לקנוס תחת סעיף התקנה החדשה ב-5,000 שקלים, ואכן אתמול נקנסו נוסעים ששבו ממדינות אלה.

שרת הפנים, איילת שקד במהלך הצהרה בנתב"ג. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"אם התחלואה תגבר ותעלה כמות החולים הקשים - ודאי שהטיסות ייעצרו". שקד, הערב/מערכת וואלה!, אתר רשמי

שקד הודיעה כי האכיפה תגבר: הן אכיפת הבידוד על השבים מחו"ל, בדגש על השבים ממדינות אדומות, והן הורדת נוסעים המתכננים לטוס למדינות האדומות."רק אתמול פקחי רשות האוכלוסין וההגירה הורידו 37 אנשים שתכננו לטוס למדינות האדומות. הגדלנו את כמות השוטרים האוכפים".

עוד ציינה כי טיסות נכנסות ארצה ינחתו רק בטרמינל 1, בנפרד מטיסות המגיעות מאילת, ונוסעים אלה יעברו את כל שרשרת הבדיקות בצורה נפרדת. שקד אמרה כי הטיסות היוצאות למדינות אלה נעצרו, ולמעשה כרגע יש רק טיסות לרוסיה, למי שקיבל אישור מוועדת החריגים, וטיסה שבועית אחת להודו. "העצה הכי טובה שיש לי כרגע זה לא לטוס למדינות אלה".

נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
פקחי רשות האוכלוסין הורידו 37 נוסעים שתכננו לטוס למדינה אדומה. נתב"ג/ראובן קסטרו

שקד נשאלה על סוגיית טיסות ההמשך (קונקשן) - נוסעים מארגנטינה ומברזיל יכולים להגיע לישראל דרך טיסות שעוברות בארה"ב, ובכך למעשה לא יצהירו כי היו במדינה אדומה. על כך אמרה שקד כי "לרשות האוכלוסין וההגירה יש את כל האמצעים לדעת מי הגיע מאותן מדינות - קופצת התראה בביקורת הדרכונים והם יטופלו".

שקד ציינה כי "מצאתי לנכון גם להטיל צו איסור יציאה מהארץ למי שהפר בידוד, אך היועץ המשפטי לממשלה ושר המשפטים לא תמכו בכך. מה שנותר זה להגביר אכיפה". שקד ציינה כי גם כשהייתה באופוזיציה תמכה בכינון תקנות שעת חירום, מתוך הבנה כי "יש להכניס את התקנות, ולזכור שהכנסת יכולה לעצור אותן אם היא מוצאת לנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully