וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקות מהירות למחוסנים: במשרד הבריאות שוקלים תכנית חדשה לנתב"ג

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 23:49

לאחר ש-276 מאומתים נכנסו לארץ, הפרויקטור של נתב"ג שוקל בדיקות אנטיגן מהירות למחוסנים ששבו ממדינות שלא בסיכון מרבי, במטרה להקל על העומסים בשדה. אולם סימן השאלה איתו מתמודד משרד הבריאות הוא 15 המדינות שאליהן יש אזהרת מסע

משרד הבריאות שוקל לערוך בדיקות מהירות למחוסנים ששבים לארץ ממדינות שלא מוגדרות בסיכון מרבי. חמישה ימים לאחר שפרויקטור הקורונה בנתב"ג רוני נומה נכנס לתפקידו, מתחילה להתגבש התכנית לסגירת הפרצות במעברי הכניסה לישראל, שהובילו להתפרצות האחרונה.

על פי התכנית, כל נוסע מחוסן שיחזור ארצה ממדינה שלא בסיכון מרבי יערוך בנתב"ג בדיקת אנטיגן מהירה, ולא בדיקת PCR כמו שמחויב היום. במשרד הבריאות ממשיכים להתעקש שכל נוסע, גם אם הוא מחוסן והגיע ממדינה לא מסוכנת, יעבור בדיקת PCR עוד בנתב"ג. אולם ככל שמתרבים הטסים, הדרישה הופכת לכמעט בלתי אפשרית, גורמת לתורים ארוכים, שגוררים את המשרד לשחרר נוסעים רבים ללא בדיקה. בתוך כך, רבים לא מקבלים את התשובות לבדיקות שלהם גם יומיים אחרי הבדיקה וכך ממשיכות שרשראות הדבקה.

הבעיה המרכזית של משרד הבריאות טמונה ב-15 המדינות שאליהן יש אזהרת מסע. ההתלבטות היא אם החוזרים יעברו בדיקת אנטיגן מהירה, כשם שעוברים השבים ממדינות ירוקות, או בדיקת PCR רגילה, כמו אלה שאינם מחוסנים וחוזרים ממדינות בסיכון מרבי.

בווידאו: שרת הפנים, איילת שקד בנתב"ג/מערכת וואלה!
נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
ככל שמתרבים הטסים, ביצוע בדיקות הופך למשימה בלתי אפשרית. נוסעים בנתב"ג, יוני/ראובן קסטרו

בדיקות האנטיגן מאפשרות לקבל תשובה תוך 15 דקות, ואדם שחולה כבר בשדה התעופה, יצא חיובי גם בבדיקות. אולם, הרגישות בבדיקות האלו היא גבוהה כיוון שגם מי שיוצא שלילי בבדיקה - התוצאה לא נכונה בוודאות. לשם כך, יצטרכו השבים לבצע עוד בדיקה, אך לא בנמל, כך שלא יווצרו תורים גדולים.

על פי נתוני משרד הבריאות, בחודש האחרון נמצאו בנתב"ג 188 מאומתים ועוד 95 נמצאו מאומתים עשרה ימים לאחר שובם ארצה. סך הכול חזרו מחו"ל 276 חולים חדשים.

מ"סופיה" ישראל, חברת בדיקות הקורונה המהירות הנפוצה אישרו כי אכן האפשרות הזו כמו אפשרויות נוספות לוויסות הלחץ בנתב"ג נמצאת על הפרק והוסיפו כי : "אכן אנחנו נמצאים במגעים עם גורמים שונים במערכת הבריאות, בממשלה ועם פרויקטור הקורונה לגבי מתווה בדיקות אנטיגן מהירות בנתב"ג באמצעות הטכנולוגיה הניידת של סופיה ללא תלות במעבדה או שינוע של הדגימות. מדובר במכשיר שקיבל את אישור ה - FDA לביצוע בדיקות סקר לאנשים ללא תסמינים וגם מזהה את הווריאנט ההודי ויתר הזנים".

"הטכנולוגיה גם מתחברת ומשדרת אונליין למערכת של משרד הבריאות ומשם לקופת החולים, מונעת איבוד נתונים ובלבול וכל זה עם שלוש רמות בקרה. סופיה קלה, ניידת, ניתנת להפעלה גם על ידי סוללה במקרה של הפסקת חשמל או צורך בניוד מהיר מטרמינל לטרמינל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully