וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות הקורונה: טיסות ממדינות אדומות ינחתו בטרמינל 1 בנתב"ג

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 21:32

ההנחיה של משרד התחבורה, שנועדה להיאבק בהתפשטות הנגיף המחודשת, נכנסה לפועל היום. כך, מי ששב ממדינה אדומה ייבדק ויעבור במכס ובביקורת הדרכונים בנפרד מהשבים מיעדים ירוקים. בעקבות החששות: משרד הבריאות מכנס דיון חירום בנושא נתב"ג

בעקבות ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה והחשש מהתפשטות ווריאנטים, במשרד הבריאות כינסו הערב (שלישי) דיון חירום בנושא נמל התעופה בן גוריון. בין המשתתפים: מנכ"ל המשרד היוצא חזי לוי, פרויקטור הקורונה ומנכ"ל המשרד הנכנס נחמן אש, ראש שירותי הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס, והפרויקטור הייעודי לנתב"ג - רוני נומה.

מוקדם יותר הוכרז כי טיסות לישראל ממדינות אדומות ינחתו החל מהיום בטרמינל 1. בעקבות ההנחיה של שרת התחבורה מרב מיכאלי, הנוחתים מיעדים אדומים ייבדקו בטרמינל ויעברו שם בביקורת הדרכונים ובמכס - בנפרד מהשבים ממדינות ירוקות. בנוסף, הוחלט על תגבור השאטלים בתחומי שדה התעופה כדי להפחית את הצפיפות.

במקביל, רשות שדות התעופה הודיעה כי אזרחים מחוסנים יהיו פטורים מבדיקת קורונה בכניסה למצרים במעבר טאבה.

מוניות ממתינות מחוץ לטרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון. ארז מיכאלי
טיסות ממדינות אדומות ינחתו רק שם. טרמינל 1/ארז מיכאלי
הגברת האכיפה בנתב"ג: "תור ענק לבדיקות, חוששים מהחזרה לבידוד"/צילום: ניב אהרונסון

ביום ראשון מונה אלוף (במיל') נומה לפרויקטור הקורונה הייעודי לטיפול במעברים בנתב"ג. נומה, אלוף במיל' שכיהן בשורה ארוכה של תפקידים בכירים בצה"ל, מונה במרץ 2020 לנהל את משבר הקורונה בעיר בני ברק בעקבות התפרצות מוגברת של מגפת הקורונה בעיר. בהמשך הפך לממונה הקורונה במגזר החרדי במשרד הבריאות. באותו היום החליט קבינט הקורונה כי נומה יגבש יחד עם פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש - שמאז מונה למנכ"ל משרד הבריאות - מתווה אכיפה בנושא הבידודים, בדגש על חוזרים מחו"ל, לאחר שיקיימו דיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים.

הממשלה אישרה מוקדם יותר בישיבתה השבועית את תקנות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה. אלו כוללות בין היתר את הדרישה כי כל נוסע ישראלי מעל גיל 16 בנתב"ג יחוייב למלא הצהרה טרם יצאתו מישראל, ובה התחייבות שהוא אינו נוסע לאחת המדינות שהיציאה אליהן הוגדרה אסורה, אלא אם אושרה על ידי ועדת חריגים. כמו כן, אושר כי חברות התעופה יחוייבו שלא לאפשר לנוסע ללא הצהרה לעלות למטוס. עוד נקבע כי יציאה למדינה אסורה בניגוד לתקנות תהווה עבירה פלילית ומנהלית, ותגרור קנס בגובה 5,000 שקלים על נוסע שחזר ממדינה כזו.

כמו כן, סוכם כי אנשי צוות אווירי יוכלו לקבל פטור מבדיקת קורונה בכניסה לישראל, במסגרת מעקב של המפעיל האווירי, בכפוף לביצוע בדיקת קורונה מדי שבוע וככל שלא יצאו משטח שדה התעופה אם שהו במדינה בסיכון מרבי. עוד הוחלט כי אחראי על קטין (מתחת לגיל 12) שמונע מהקטין ביצוע של בדיקת קורונה יוגדר ככזה שביצע עבירה פלילית ויינתן לו קנס מנהלי בסך 3,500 שקלים.

עוד בוואלה!

עם דרכון זר לרוסיה: 8 ישראלים ניסו להמריא למדינה האדומה - והורדו מהמטוס

לכתבה המלאה
נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה בנתב"ג, לפני שבוע/ראובן קסטרו

לפי התקנות, עד 11 ביולי 2021 חל איסור הגעה למדינות הנמצאות ברמת סיכון גבוהה, בהן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה, למעט באישור ועדת חריגים. הצו יוארך בהתאם לרמת התחלואה בכל אחת מהמדינות. בנוסף, משרד הבריאות הודיע כי בלארוס וקירגיזסטן התווספו לרשימת המדינות באזהרת מסע חמורה, וכי מלדיביים ונפאל הוסרו מהרשימה. רשימת המדינות באזהרת מסע חמורה כוללת, נכון להיום את המדינות הבאות: אוגנדה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, בלארוס, נמיביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, קירגיזסטן ותוניסיה.

מוקדם יותר היום ניסו שמונה ישראלים לעלות לטיסה לרוסיה, מדינה ברמת סיכון גבוהה, והורדו מהמטוס. השמונה קיוו להצליח להמריא באמצעות שימוש בדרכונים זרים, ולא היו ברשותם אישורים מוועדת החריגים, כפי שמחויב בתקנות הקורונה.

בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה, בשיתוף פעולה עם המשטרה, זיהו את הנוסעים על מטוס חברת "אירופולט", והורו להם לרדת מהמטוס. הם הועברו לטיפול במשטרה, כשהקנס הקבוע בתקנות לעבירה מסוג זה הוא 5,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully