וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הקורונה הוקם מחדש, מחוסנים שנפגשו עם חולים בזן ההודי ייכנסו לבידוד

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 12:33

הממשלה אישרה את הרכב הקבינט החדש, בו ישתתפו השרים לפיד, גנץ, הורוביץ וסער. במסגרת דיוניהם צפויים הפרויקטור אש ואנשי משרד הבריאות להציג את תמונת המצב וכן את המדרגות להשבת מגבלות על הציבור. מאז אתמול: 110 מאומתים חדשים

בצל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה וקשיי האכיפה בנמל התעופה בן גוריון, השרים אישרו היום (רביעי) במשאל טלפוני את הרכב הקבינט החדש לקראת דיוניו. במקביל, בנט צפוי לכנס היום דיון שרים בנוגע לתחלואה, לצורך התייעצות.

לצד ראש הממשלה נפתלי בנט, בקבינט הקורונה ישתתפו שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שר המשפטים גדעון סער, שר האוצר אביגדור ליברמן והשר לביטחון הפנים עמר בר לב. בנוסף ישתתפו בו גם שרת הכלכלה ארנה ברביבאי, שרת הפנים איילת שקד, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שר הבינוי זאב אלקין ושר הדתות מתן כהנא.

במסגרת הדיונים השונים צפויים הפרויקטור נחמן אש ואנשי משרד הבריאות להציג את תמונת מצב התחלואה בישראל, וכן מדרגות להשבת המגבלות על הציבור. אתמול אובחנו 110 מאומתים לנגיף, בהם 64 שנדבקו במערכת החינוך, ו-14 בחו"ל. בעקבות העלייה בתחלואה, בנימינה-גבעת עדה הפכה מצהובה לכתומה ומודיעין מירוקה לצהובה.

נחיתת נוסעים בנתב"ג 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
נוסעים שנחתו בנתב"ג. אמש/ראובן קסטרו
בווידאו: בנט: מתייחסים לעלייה בתחלואה כהתפרצות חדשה של הקורונה בישראל/מערכת וואלה!

בתוך כך, בעקבות ההתפרצויות האחרונות, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי חתם על צו ובו שורת הנחיות, בראשן בידוד למחוסנים ומחלימים שהיו במגע הדוק עם חולה שנדבק בזנים מסוכנים לנגיף - כולל הווריאנט ההודי - הן במוסדות עם אוכלוסיות בסיכון והן במטוסים.

נוסף על כך יוטל קנס בגובה 5,000 שקלים על אחראי על ילדים מתחת לגיל 12, אם אלו הפרו בידוד. פרופ' לוי אישר גם את הצו המורה על עטייית מסיכות בנמלי תעופה ובמוסדות הרפואיים.

מוקדם יותר היום, הדף הפרויקטור אש את הטענות נגד אנשי משרד הבריאות, בנוגע לאכיפה בנתב"ג. "מה שקורה לכל אורך הדרך בנתב"ג זה ניסיון למצוא איזון בין היכולת לצאת ולהיכנס לישראל ליכולת להגן על המדינה". אמר הפרויקטור. "אני מזכיר שהיו תקופות שהשמיים היו סגורים בצורה הדוקה והייתה על זה ביקורת מכולם. הפתיחה הייתה הדרגתית, כשניסינו למצוא את האיזונים הנדרשים. זה נכון שהיו ויש עדיין חורים שצריך לסתום, ושהעיכוב הזה לא טוב. אבל אני מזכיר מה היה בתחילת הדרך ואיך התקדמנו עם הבדיקות - מה שלא נעשה במדינות רבות".

בדיקות קורונה בבנימינה נוכח העלייה במספר המאומתים, 22 ביוני 2021. שלומי גבאי
המועצה מוגדרת כצהובה. בדיקות קורונה בבנימינה, אתמול/שלומי גבאי

בהמשך נשאל אש על סוגיית השבת המגבלות, בהן עטיית המסיכות בחללים סגורים, שרק לאחרונה הוסרה. "ההתנהלות שלנו וההגבלות המוטלות מותאמות לכל נקודת זמן", הסביר. "לא ניתן להטיל מגבלות במצב שבו התחלואה נמוכה למדי. היום נציג לממשלה את המדרגות ונקבע מתי נחזיר את חובת המסכות בחללים סגורים".

"סגרנו את הפרצה"

במהלך היום גם שר התחבורה ניצן הורוביץ הדף את הטענות בדבר התרשלות באכיפה בנתב"ג. "סגרנו את הפרצה, אין אנשים שיוצאים מנתב"ג בלי לעבור בדיקה", אמר היום במענה לשאילתות במליאת הכנסת. "לא רק שלא הופקרנו אנחנו בשליטה חזקה על העניין הזה. ביום שישי הייתה בעיה נקודתית של אותו יום, הגיעו המון טיסות באותו זמן ונוצר צוואר בקבוק אנחנו פתרנו את זה, כבר בשבת יותר מהכפלנו את עמדות הבדיקה ומאז אין תורים. כל אדם שנכנס לישראל כל אדם עובר בדיקה בשדה התעופה בין אם הוא מחוסן או לא מחוסן, ישראלי או זר. אין אנשים שיוצאים מהשדה בלי לעבור בדיקה. את ההתקלה הזאת שהייתה או הפרצה סגרנו".

בנוסף התייחס השר הורוביץ לעלייה בתחלואה בימים האחרונים ואמר שהיא נובעת בעיקר מהפרות בידוד:."אנחנו ראינו שהתחלואה בימים האחרונים נגרמת כתוב כתוצאה מכך שאנשים הפירו בידוד והסתובבו והדביקו. עד עכשיו לא הייתה האכיפה מספקת ואני אומר מכאן לכל מי ששומע אותנו שהקנס על הפרת בידוד הוא חמשת אלפים שקל ולא היו בעניין הזה הקלות ואנחנו נחמיר כי זה עניין של בריאות הציבור".

ניצן הורוביץ באולם המליאה בכנסת ביום ההצבעה לנשיאות, 2 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"סגרנו את הפרצה". הורוביץ/ראובן קסטרו

כמו כן אמר הורוביץ כי יקבע קנס לשוהים במדינות שהוגדרו כמסוכנות: "נקבע איסור לצאת למדיניות המסוכנות אבל אף אחד לא בדק את זה, או לא היה לו סמכות לבדוק את זה ולהטיל עונש. אנחנו נביא עכשיו תקנה חדשה ואנחנו נקבע קנס של אלפי שקלים על מי שייתפס ששהה במדינה מסוכנת וכדי למנוע את היציאה למדינה מסוכנת אתה תצטרך להביא אישור מוועדת חריגים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully