וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש: יש בנתב"ג חורים שצריך לסתום, נציג לשרים מדרגות תחלואה להחזרת הגבלות

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 9:05

בריאיון ל-103FM הודה הפרויקטור כי היעדר האכיפה בנמל התעופה אפשר בין השאר את ההתפרצות המחודשת של הנגיף בישראל. הוא הבהיר כי אנשיו יביאו בפני הממשלה את הקריטריונים להקשחת המגבלות. על חיסוני הילדים: זה בטוח, המצב השתנה. בנימינה הפכה לכתומה, מודיעין צהובה

פרויקטור הקורונה, נחמן אש, אמר הבוקר (רביעי) כי ההתנהלות בנמל התעופה בן גוריון הובילה בין השאר להתפרצות המחודשת של התחלואה בקורונה. בריאיון ל-103FM הודה פרופ' אש כי ישנם "חורים שצריך לסתום" וכי היעדר האכיפה אפשר, בין השאר, כניסה ללא פיקוח של הווריאנטים השונים.

משרד הבריאות פרסם כי אתמול אובחנו 110 מאומתים לנגיף, בהם 64 שנדבקו במערכת החינוך, ו-14 בחו"ל. בעקבות העלייה בתחלואה, בנימינה-גבעת עדה הפכה מצהובה לכתומה ומודיעין מירוקה לצהובה.

"מה שקורה לכל אורך הדרך בנתב"ג זה ניסיון למצוא איזון בין היכולת לצאת ולהיכנס לישראל ליכולת להגן על המדינה". אמר הפרויקטור. "אני מזכיר שהיו תקופות שהשמיים היו סגורים בצורה הדוקה והייתה על זה ביקורת מכולם. הפתיחה הייתה הדרגתית, כשניסינו למצוא את האיזונים הנדרשים. זה נכון שהיו ויש עדיין חורים שצריך לסתום, ושהעיכוב הזה לא טוב. אבל אני מזכיר מה היה בתחילת הדרך ואיך התקדמנו עם הבדיקות - מה שלא נעשה במדינות רבות".

נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"יש חורים שצריך לסתום". נתב"ג/ראובן קסטרו

בהמשך נשאל אש על סוגיית השבת המגבלות, בהן עטיית המסיכות בחללים סגורים, שרק לאחרונה הוסרה. "ההתנהלות שלנו וההגבלות המוטלות מותאמות לכל נקודת זמן", הסביר. "לא ניתן להטיל מגבלות במצב שבו התחלואה נמוכה למדי. היום נציג לממשלה את המדרגות ונקבע מתי נחזיר את חובת המסכות בחללים סגורים".

הוא שלל את האפשרות שמשרד הבריאות טעה בהחלטה להסיר את המסיכות. "כשנתנו את ההוראה במקומות רבים כבר הלכו בפועל בלי מסכות", ציין. "זה נכון שבדיעבד אפשר להגיד 'אולי נכון היה להשאיר את המסיכות'. אבל בהערכת המצב באותה נקודת זמן, הנטל מהמסכות בקיץ ובחום הרגיש קשה מדי".

האזינו לריאיון:

עם התפרצות התחלואה, אש ואנשיו נאלצו להתמודד עם ביקורת בנוגע להמלצות שסיפק משרד הבריאות לחיסון ילדים ובני נוער. בין השאר נטען כי אילו היו יוצאים לקמפיין אינטנסיבי בשלב מוקדם יותר בנושא - היו משיגים התחסנות בהיקף אפקטיבי בקרב האוכלוסייה הצעירה. למרות זאת, אש הדף את הטענות. "הדעה המקצועית הגורפת הייתה אז להמתין עם החיסון לילדים", הבהיר. "כעת השתנו כמה דברים - יש פה תחלואה, ובארצות הברית התחסנו כבר שני מיליון ילדים ואנו יודעים שזה עובר בשלום. ניתן לתת יותר ביטחון לציבור ולקרוא להתחסן".

הוא פסל את האפשרות שמצב התחלואה היום היה אחר אם היו נותנים הוראה מפורשת לחיסון ילדים ובני נוער. "אני פוסל את התזה הזאת, זה לא היה משנה", אמר. "אם היינו נותנים הוראה לפני מספר שבועות, ראשית, לא היו באים להתחסן, זה היה יוצר אנטי גדול מאוד, הציבור לא היה מוכן לקבל את זה ואולי זה היה אפילו מפריע להתחסנות היום".

בווידאו: בנט: מתייחסים לעלייה בתחלואה כהתפרצות חדשה של הקורונה בישראל/מערכת וואלה!

אש אמר את הדברים לאחר שאתמול השתתף בסיור החירום בנתב"ג שערך ראש הממשלה נפתלי בנט, בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת התחבורה מרב מיכאלי לאחר שמספר המאומתים לקורונה הגיע אתמול ל-125. בדיון שהתקיים אחר כך השתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, וראש שירותי הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס.

נחמן אש, שרון אלרעי פרייס וחזי לוי בסיור ודיון מקצועי בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
אש לצד ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי פרייס ומנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, אתמול/ראובן קסטרו

בתום הסיור, הזהיר ראש הממשלה מהתפשטות זן הדלתא, הווריאנט ההודי, בקצב מהיר למדי. הוא הודיע כי ינחה את שרי הממשלה לעטות מסיכות במקומות סגורים, ואף קרא לציבור לנהוג כך גם. "זו לא הנחייה מחייבת כי אנחנו רוצים לראות שאנחנו על 100 מאומתים ליום בממוצע שבועי. כשנגיע ל-100 חולים ביום - זו תהיה הנחיה מחייבת".

"מי שלא צריך לטוס לחו"ל, שלא ייצא", המליץ ראש הממשלה. "הורים שילדיהם יפרו בידוד, יחויבו בבידוד. תשמרו על הילדים, אנחנו מתחילים את הקיץ. בואו נימנע מאירועים המוניים במקומות סגורים, בואו נימנע מסגרים. התנהגות לא טובה שלנו תפגע בזולת".

לדברי בנט, החיסונים שברשות בישראל יפוגו עד סוף חודש יולי, ולכן יש להעלות בהקדם את קצב ההתחסנות. "יש לנו מלאי לכולם, אבל מי שלא יתחסן עד 9 ביולי - אין לנו חיסונים להמשך", הזהיר ראש הממשלה. "אנחנו רק באלפיים ביום, צריך להגיע ל-20 אלף". כמו כן, הודיע בנט כי אחת ההחלטות שהתקבלו בתום הדיונים היא שכל מי שייכנס לנתב"ג יעשה זאת עם מסכה. עוד הוחלט כי כל הנכנסים לנתב"ג ייבדקו בבדיקות PCR, וכי יתווספו עמדות בידוק נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully