וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשטרה: לא נפתח תיקים פליליים על הפרת בידוד, נטיל קנסות גם על בני נוער

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 20:47

בכיר במשטרה אומר כי השאיפה היא להתמקד באכיפה מנהלית שיעילה יותר לעבירות הפרת בידוד. עוד הוסיף כי לגבי אירוע ההדבקה בבנימינה, המשטרה בודקת אם החומר מספיק מגובש בשביל לפתוח בחקירה נגד הורי הילדים שהפרו בידוד. בנוסף, רה"מ הנחה למצוא פתרון אחר לאזיק האלקטרוני

בכיר במשטרה אמר הערב (שלישי) כי השאיפה היא לא לפתוח תיקים פליליים על הפרת בידוד אלא להתמקד באכיפה מנהלית שהיא יעילה יותר ומתאימה יותר לסוג זה של עבירות. לדבריו מדובר בעבירת חטא ולא פותחים בחקירה פלילית בעבירת חטא ובמקרים חריגים תישקל פתיחה בחקירה בהסכמת פרקליטות המדינה.

"פנו אלינו משרד הבריאות לגבי האירוע במודיעין ובבנימינה. לגבי הורים ממודיעין שחזרו מחו"ל, מדובר בחשד להפרת בידוד של בנם בן ה-12 לאחר שחזר בחו"ל ולא בחשד להפרת בידוד של חולה. ההורים זומנו לחקירה ובסיומה יוחלט אם להטיל עליהם קנס, אין במקרה התאמה לפתיחה נגדם בהליך פלילי אלא לאכיפה מנהלית", אמר הבכיר.

סגר באלעד 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"באותם מקומות שנערים יפרו את הבידוד, אנחנו נקנוס אותם". סגר באלעד, אוקטובר 2020/ראובן קסטרו

הבכיר ממשיך ואומר כי לגבי האירוע בבנימינה, ממשרד הבריאות הועבר חומר כללי, והמשטרה בשלבי בדיקה בשביל לראות אם החומר מספיק מגובש בשביל לפתוח בחקירה נגד ההורים.

למשטרה יש סמכות לבצע אכיפת בידוד מול קטינים מעל גיל 12. בגילאים קטנים האחריות היא של ההורים, אבל קיימת לקונה בתקנה בקשר למתן קנס להורה לגבי ילד שהפר בידוד מתחת לגיל 12 "באותם מקומות שנערים יפרו את הבידוד, אנחנו נקנוס אותם", אמר גורם במשטרה.

בנוסף, ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה את שר הבריאות ניצן הורוביץ למצוא פתרון חלופי לאיזוק האלקטרוני לשבים מחו"ל, בשל בעיות משפטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully