וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא נגמר עד שזה נגמר": במוקד התפרצות הקורונה בישראל מאיצים את קצב הבדיקות

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 21:35

בבנימינה נמשכו בדיקות הקורונה עם היענות גבוהה של התושבים - לאחר שעשרות תלמידים אובחנו כמאומתים בימים האחרונים. ראש המועצה מבטיח ש"המצב תחת שליטה", אך הלימודים הושבתו כדי למנוע את המשך התפשטות הנגיף. "היינו שאננים, עכשיו סוגרים מעגל על הנגיף"

בווידאו: התפרצות קורונה בבנימינה/צילום: שלומי גבאי

במושבות בנימינה וגבעת עדה, ששתיהן חלק ממועצה מקומית אחת, נמשכות גם היום (שלישי) במרץ בדיקות לגילוי קורונה. במועצה מעודדים את התושבים להיבדק והם נענים, ובמספרים גדולים, עד אמש נבדקו כבר 2,500 מתושבי היישוב. היום פעלו עמדות בדיקה בבית התרבות של גבעת עדה ובמגרש הכדורסל של בנימינה. מאות נבדקו כבר גם היום. עד כה התגלו במושבות 105 מאומתים וישנם 1,050 מבודדים.

שגיא הברמן, ממועדון הכדורגל הפועל בסמוך, מכחיש שמועות על מדריך מהמועדון שאחראי להדבקה הנוכחית ואומר שלא מוכר לו כל מדריך שמאומת לקורונה. "יש חמישה או שישה ילדים שנדבקו, אבל כל המדריכים שלנו מחוסנים ונבדקו השבוע שוב ולא התגלה אף מדריך מאומת".

גם מנהל מועדון הכדורסל של בנימינה-גבעת עדה, עופר צדקה אמר לוואלה!: "ארבעה ילדים המתאמנים במועדון אומתו לקורונה, אבל כל המדריכים חוסנו וליתר בטחון שלחנו אותם עכשיו שוב להיבדק ולא ידוע לי על אחד מהם שהוא מאומת".

"מצד שני, הבת שלי בת ה-14, תלמידה בכיתה ח' בבית הספר כרמים, סובלת מסימפטומים של כאבי גרון, כאבי גב וחום גבוה וכנראה נדבקה מאחת משלוש חברות שלה שמאומתות. טרם קיבלנו את תוצאות הבדיקה. כל האירוע הזה הוא שיעור בצניעות לכולנו. כמו בכדורסל, זה לא נגמר עד שזה נגמר. קצת היינו שאננים ונקווה שלומדים מזה".

יו"ר הנהגת ההורים של בית הספר כרמים בבנימינה, רז קיבלביץ' אמר כי הוא "לא יודע איך ולמה זה התפרץ, אבל מרגע הגילוי ננקטו כל הצעדים הנדרשים והמועצה הפעילה את כל התותחים. אין פאניקה ורואים שההורים, והתושבים בכלל, משתפים פעולה עם הרשויות". במועצה המקומית ובמשרד החינוך והבריאות הורו על יציאתו של בית הספר לחופשת "החופש הגדול" של הקיץ, כבר ביום ראשון, יום אחד לפני המתוכנן, כדי לרסן את התפשטות הנגיף.

הנהגת הורי בית הספר היסודי "אמירים" השביתה את הלימודים בבית הספר בכיתות ג'-ו', והם לומדים מהיום מרחוק. "ברור שיש לזה מחיר ואי נוחות להורים אבל במילא הנוכחות הייתה דלה בבית הספר מאז נודע על ההתפרצות. פחות מ-40% מהתלמידים הגיעו", דיווחה הנהגת הורי אמירים והוסיפה כי לדעת הנהגת ההורים, "ההתעקשות של משרד החינוך לקיום למידה פרונטלית אינה תורמת לצמצום התחלואה, ועלולה אף לפגוע בבית הספר של החופש הגדול ואף מעבר לכך לתוך הקיץ".

עוד בוואלה!

בנט: מתייחסים לעלייה בתחלואה כהתפרצות חדשה של הקורונה בישראל

לכתבה המלאה
ראש המועצה איתי ויסברג נבדק לקורונה, 22 ביוני, 2021. שלומי גבאי, מערכת וואלה
"אנחנו רואים שכל ההתפשטות הזו מגודרת לשכבה מאד ברורה". איתי ויסברג/מערכת וואלה, שלומי גבאי

כך גם למשל בוטל בבנימינה טורניר הכדורסל השנתי לזכר הנער המנוח תושב המושבה שחר ברזילי, שנהרג מפגיעת רכבת כשחצה את המסילה עם אופניו. האירוע, שזו השנה ה-16 שלו, היה אמור להתקיים בסוף השבוע הקרוב, אבל משפחתו החליטה לדחות אותו למועד אחר כדי לא לחשוף את המשתתפים לסכנת הדבקות.

מצד שני, ההופעות באמפי שוני בנימינה צפויות להתקיים כסדרן. גיא מזיג אמור להשיק שם אלבום חדש מחר לאחר שהופעתו נדחתה למועד זה מהחודש שעבר עקב המצב הבטחוני. שלמה ארצי, יהודה פוליקר ודנה ברגר צפויים להופיע ל-1,300 רוכשי כרטיסים בחמישי, שישי ושבת.

איתי ויסברג, ראש המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה, מאחל לאלפים שיגיעו בילוי נעים וממליץ לנהוג באחריות ובהגיון ולעטות מסיכות בהופעות ובמקומות צפופים אחרים. "האירוע בשליטה מלאה", הוא אומר, ומעריך שכמות המאומתים תחצה את המאה אבל מעודד מכמות המבודדים, יותר מאלף. "זה יחס טוב כי זה אומר שאנחנו סוגרים מעגלים הרבה יותר רחבים. אנחנו רואים שכל ההתפשטות הזו מגודרת לשכבה מאד ברורה שנחשפה ראשונה, כיתות ז'-ח', ילדים לא מחוסנים שבתוכם זה התפשט. ודאי שיש חריגות להורה פה ומורה שם".

ראש המועצה איתי ויסברג נבדק לקורונה, 22 ביוני, 2021. שלומי גבאי, מערכת וואלה
עד כה התגלו במושבות 105 מאומתים וישנם 1,050 מבודדים. ילדים נבדקים, היום/מערכת וואלה, שלומי גבאי

ברשויות הסמוכות עוקבים בדריכות. בזכרון יעקב שמצפון, התגלו שני תלמידים מאומתים בני 13 ו-16 בתיכון הממלכתי דתי, ועוד תלמיד בן 15 בתיכון בכפר הנוער שפיה. בבית הספר מבואות עירון במועצה האיזורית מנשה שממזרח התגלה נער בן 12 מאומת, ובבית הספר גוונים במועצה, עוד נער בן 13 נמצא מאומת.

בחטיבה העליונה של בית הספר החקלאי פרדס חנה שמדרום התגלה נער מאומת בן 14. בנוסף, שתי כיתות א' בבית הספר "רבין" בפרדס חנה-כרכור נשלחו לבידוד לאחר שמחנכת אחת הכיתות, בעצמה תושבת בנימינה, נתגלתה כמאומתת לאחר שככל הנראה נדבקה מבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully