וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה במערכת החינוך: מספר המאומתים בבנימינה עלה ל-80, והיישוב הוגדר כצהוב

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 11:46

בהערכת מצב של משרד הבריאות, עודכן כי בהתפרצות בבתי הספר "כרמים" ו"אמירים" - עלה מספר המאובחנים לנגיף מ-45 ל-80. בכך היישוב הפך לצהוב הראשון בישראל מאז 9 במאי. לפי שעה, מקרה הדבקה זה נקשר לווריאנט ההודי. במקביל, אותרו 15 נדבקים בבית ספר לחינוך מיוחד בנתניה

מספר המאומתים לקורונה בהתפרצות במערכת החינוך בבנימינה עלה ל-80 - כך עודכן הבוקר (שני) בהערכת מצב של משרד הבריאות. בתכנית הרמזור היישוב הוגדר היום כצהוב - הראשון בישראל מאז 9 בחודש מאי. לפי שעה, ההתפרצות מקושרת לווריאנט ההודי, לאחר שכלל הבדיקות של המאובחנים הראשונים נשלחו לריצוף גנומי. בנוסף לכך, אותר עוד מקרה הדבקה בבית ספר יסודי בנתניה עם 15 מאומתים.

בנתניה, בבית ספר לחינוך מיוחד "הבית של תמר", ישנם 10 אנשי צוות ו-5 תלמידים שנמצאו חיוביים לווירוס. בבית הספר לומדים ילדים המתגוררים בסביבה הקרובה, ולא רק בנתניה.

ההדבקה בבנימינה אותרה ביום שבת, כשתחילה 45 תלמידים מבתי הספר "כרמים" ו"אמירים" אובחנו לנגיף. כך, במקום להגיע ללימודים ביום האחרון לפני חופשת הקיץ - התלמידים נדרשו לבידוד. בשל ההתפרצות, משרד הבריאות הורה אתמול על החזרת חובת עטיית מסיכות בבתי ספר בשטחים סגורים ופתוחים, בבנימינה ובמודיעין מכבים-רעות.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 48 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה בישראל, וכי ישנם 358 חולים פעילים, בהם 24 חולים קשה. כמו כן, נערכו 33,972 בדיקות מתוכן 0.1% נמצאו חיוביות.

במקביל, בקיבוץ אשדות יעקב איחוד מתקיים היום מרתון של בדיקות למאות תלמידים מעמק הירדן. הסיבה לכך היא אב שחזר מנסיעת עסקים באיחוד האמירויות והדביק את ילדיו שהלכו לבית הספר ולחוגים מבלי שהיו מודעים לכך שנדבקו. בעקבות זאת לא התקיימו לימודים גם היום בבית הספר בקיבוץ, וההערכה היא שבמקום ייבדקו כמה מאות תלמידים, אנשי חינוך ותושבים נוספים שבאו במגע עם החולה.

בווידאו: התפרצות קורונה בבתי ספר בבנימינה/צילום: שלומי גבאי ויואב איתיאל

רוב חברי הצוות המיוחד לטיפול במגיפות נקטו אמש (ראשון) עמדה לפיה יש להמליץ באופן גורף על חיסון בני נוער בגילים 15-12 בשל התפשטות הזן ההודי בישראל. חברי הצוות העבירו את המלצתם למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, והוא זה שיידרש להכריע בסוגיה ולהציג את העמדה הרשמית של המשרד.

כיום, חיסון בני נוער הנמנים על קבוצות הסיכון, או מתגוררים עם אדם שנמצא בסיכון, או המרבים לטוס לחו"ל - מוסכם פה אחד על כל חברי הוועדה. עם זאת, לגבי כלל בני הנוער לא ניתנה עד כה המלצה גורפת או מחייבת. שיעור המתחסנים בקבוצת הגיל של בני הנוער עליה המליץ הצוות המיוחד עומד על 6% בלבד, אך עם היוודע דבר ההתפרצות המקומית המחודשת בבתי הספר בימים האחרונים, קופות החולים דיווחו על הכפלה בכמות קביעת התורים לחיסון בני הנוער לעומת שבוע שעבר.

גורמים מקצועיים במשרד הבריאות הציגו נתון לחברי הוועדה לטיפול במגפות כמו גם לשרים בישיבת הממשלה אמש, לפיו 50 אחוזים ממאומתי הקורונה שהתגלו בימים האחרונים נושאים את הווריאנט ההודי. כמו כן, עמדת משרד הבריאות היא כי החיסון שניתן בארץ נמצא יעיל נגד זן זה, וכי אחוז המחוסנים שנדבקו בו לא עולה על הצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully