וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: מתייחסים לעלייה בתחלואה כהתפרצות חדשה של הקורונה בישראל

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 20:07

בתום סיור ודיון בנתב"ג עם בכירי מערכת הבריאות, הודיע רה"מ על הקמתו מחדש של קבינט הקורונה וקרא לכל בני הנוער מגיל 12 להתחסן בהקדם. "כל האינדיקציות מלמדות שהסכנה מהמחלה קשה מהסיכון בחיסון". בנט הנחה את שרי הממשלה לחבוש מסכות במקומות סגורים

בווידאו: בנט: מתייחסים לעלייה בתחלואה כהתפרצות חדשה של הקורונה בישראל/מערכת וואלה!

המלצות בנט ברקע העלייה בתחלואה

  • הקמה מחדש של קבינט הקורונה
  • כניסה לנתב"ג תותנה בעטיית מסכה ובביצוע בדיקת PCR
  • לא לטוס לחו"ל אם אין צורך
  • להתחסן עד 9 ביולי - לפני פקיעת תוקף החיסונים שבידי ישראל בסוף יולי
  • הנחייה לשרי הממשלה לחבוש מסכה במקומות סגורים
  • להימנע מאירועים המוניים במקומות סגורים

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (שלישי) כי הוחלט להתייחס אל העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה כאל "התפרצות חדשה", וכי קבינט הקורונה יוקם מחדש. "אנחנו קוראים לכל בני הנוער מגיל 12 להתחסן בהקדם האפשרי. כל האינדיקציות מלמדות שהסכנה מהמחלה קשה מהסיכון בחיסון", אמר בהצהרה בנתב"ג, בתום סיור ודיון מקצועי עם בכירי מערכת הבריאות.

"סיימנו בנתב"ג את הערכת המצב עם השרים וגורמי המקצוע. זן הדלתא מתפשט כרגע באופן מואץ ברחבי המדינה בקצב הדבקה יותר גדול ממה שהכרנו", אמר בנט. ראש הממשלה הודיע כי ינחה את שרי הממשלה לחבוש מסכות במקומות סגורים, וכי ההנחיה עלולה בהמשך להיות תקפה לכלל הציבור: "זו לא הנחייה מחייבת כי אנחנו רוצים לראות שאנחנו על 100 מאומתים ליום בממוצע שבועי. כשנגיע ל-100 חולים ביום - זו תהיה הנחיה מחייבת".

לדברי בנט, החיסונים שברשות בישראל יפוגו עד סוף חודש יולי, ולכן יש להעלות בהקדם את קצב ההתחסנות. "יש לנו מלאי לכולם, אבל מי שלא יתחסן עד 9 ביולי - אין לנו חיסונים להמשך", הזהיר ראש הממשלה. "אנחנו רק באלפיים ביום, צריך להגיע ל-20 אלף". כמו כן, הודיע בנט כי אחת ההחלטות שהתקבלו בתום הדיונים היא שכל מי שייכנס לנתב"ג יעשה זאת עם מסכה. עוד הוחלט כי כל הנכנסים לנתב"ג ייבדקו בבדיקות PCR, וכי יתווספו עמדות בידוק נוספות.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בסיור ודיון מקצועי בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
בנט בהצהרה בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

"מי שלא צריך לטוס לחו"ל, שלא ייצא", המליץ ראש הממשלה. לדבריו, ההתפרצות של הנגיף בבית ספר בבנימינה מקורה בטיסה של משפחה לקפריסין. "הורים שילדיהם יפרו בידוד, יחויבו בבידוד. תשמרו על הילדים, אנחנו מתחילים את הקיץ. בואו נימנע מאירועים המוניים במקומות סגורים, בואו נימנע מסגרים. התנהגות לא טובה שלנו תפגע בזולת".

הצהרת ראש הממשלה הגיעה בתום סיור ודיון מקצועי בנתב"ג יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, שרת התחבורה מרב מיכאלי, שרת הפנים איילת שקד, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ובכירי משרד הבריאות, בהם מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי, ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בסיור ודיון מקצועי בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הצהרת בנט בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו
השר לביטחון פנים, שר הבריאות, שרת התחבורה ושרת הפנים בסיור ודיון מקצועי בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
שרי הממשלה במהלך ההצהרה בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי 125 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת, כשמרבית הנדבקים מגיעים ממערכת החינוך. מספר הנדבקים הכולל בישראל עלה ל-840,032, לאחר 49,044 בדיקות נוספות שנערכו אתמול, מהן 0.3% חיוביות. מספר החולים הפעילים הוא 434, בהם 25 במצב קשה ו-18 מונשמים. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

הורוביץ התייחס מוקדם יותר לעלייה במספר המאומתים. "אנחנו עושים הערכת מצב. היו היקפי בדיקות ברחב היקף. הכל נבדק ונשקל גם כמה פעמים ביום", סיפר בעת סיור בבית החולים אברבנאל בתל אביב. "ההדבקה קורית בגלל אנשים שמפרים את הבידוד. הקנס יהיה 5,000 שקלים למפרים. אנשים צריכים לקחת אחריות חברתית".

נחיתת נוסעים בנתב"ג 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
עלייה בהיקף הבדיקות. נחיתת נוסעים בנתב"ג, אתמול/ראובן קסטרו

אחד ממוקדי ההתפרצות העיקריים של זן הקורונה ההודי, שאחראי במידה רבה לשינוי במגמה, הוא בית הספר כרמים בבנימינה, שם אובחנו 83 חולים. במועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה כולה ישנם 98 מאומתים ו-1,004 בבידוד. בסביבתה, נדבק תלמיד כיתה ח' בבית הספר החקלאי בפרדס חנה, בנוסף לשתי כיתות א' בבית הספר רבין שנכנסו לבידוד לאחר שנחשפו למורה שנדבקה, מה שהוביל לחזרת בית הספר ללמידה מרחוק. 240 מתושבי פרדס חנה-כרכור נמצאים בבידוד. בזכרון יעקב יש שני מאומתים ו-143 בבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully