וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

125 אובחנו בקורונה מאתמול, מרביתם תלמידים; בנט יערוך דיון חירום בנתב"ג

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 14:22

הנתונים חוזרים לעלות, ומספר הנדבקים ביממה האחרונה היה הגבוה זה חודשיים. חלקם הגדול מגיע ממערכת החינוך - 78 תלמידים ושבעה עובדי הוראה. בבנימינה 94 חולים בנגיף בסך הכול, בצה"ל 3 חיילות מחוסנות נמצאו מאומתות. שר הבריאות הורוביץ: "פקחים ושוטרים יאכפו בידודים"

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 125 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. מרבית הנדבקים מגיעים ממערכת החינוך: 78 תלמידים מהם תלמידים ושבעה עובדי הוראה. בעקבות העלייה במספרים, שבאה אחרי חודשים של דעיכה משמעותית בהתפשטות המגיפה, ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים סיור ודיון מקצועי בנתב"ג בשעה 16:30, יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת התחבורה מרב מיכאלי.

מספר הנדבקים הכולל בישראל עלה ל-840,032, לאחר 49,044 בדיקות נוספות שנערכו אתמול, מהן 0.3% חיובית. מספר החולים הפעילים הוא 434 - 25 במצב קשה ו-18 מונשמים. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הנתונים חוזרים לעלות. מתחם חיסונים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

הורוביץ התייחס היום לעלייה בנתונים. "אנחנו עושים הערכת מצב. היו היקפי בדיקות ברחב היקף. הכל נבדק ונשקל גם כמה פעמים ביום", סיפר בבית החולים אברבנאל. "ההדבקה קורית בגלל אנשים שמפרים את הבידוד. הקנס יהיה 5,000 שקלים למפרים. אנשים צריכים לקחת אחריות חברתית".

על חדירת התחלואה מנתב"ג אמר כי "היו תקנות שהממשלה הקודמת קיבלה על נסיעה למדינות מסוכנות, אך לא היה שום מנגנון פיקוח. החלטנו בדיון אצל ראש הממשלה להגדיל את הפיקוח. הכפלנו את עמדות הבידוק, פקחים ושוטרים יאכפו בידודים. הפרצה הזאת תיסגר. מי שנוסע צריך לדעת שהוא מסכן את כולנו".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ במהלך ביקורו במרכז לבריאות הנפש אברבנאל, בת ים 22 ביוני 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
"הפרצה תיסגר". נתב"ג, אתמול/פלאש 90, אבשלום ששוני
בווידאו: שר הבריאות מתייחס לאכיפת הבידוד והכפלת עמדות הבידוק בנתב"ג/מערכת וואלה!

אחד ממוקדי ההתפרצות העיקריים של זן הקורונה ההודי, שאחראי במידה רבה לשינוי במגמה, הוא בית הספר כרמים בבנימינה, שם אובחנו 83 חולים. במועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה כולה ישנם 98 מאומתים ו-1,004 בבידוד. בסביבתה, נדבק תלמיד כיתה ח' בבית הספר החקלאי בפרדס חנה, בנוסף לשתי כיתות א' בבית הספר רבין שנכנסו לבידוד לאחר שנחשפו למורה שנדבקה, מה שהוביל לחזרת בית הספר ללמידה מרחוק. 240 מתושבי פרדס חנה-כרכור נמצאים בבידוד. בזכרון יעקב יש שני מאומתים ו-143 בבידוד.

בצבא אובחנו שתי חיילות בשירות סדיר ועובדת צה"ל, שלושתן מחוסנות, כחולות בנגיף. "שלושתן נכנסו לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות ויתקיים דיגום ביחידות הנדרשות. צה"ל ימשיך לפעול לשמירת בריאות משרתיו", מסרו בצה"ל.

בעקבות ההתפרצויות בבתי הספר, משרד הבריאות החליט להמליץ באופן גורף לחסן בני נוער בגילאי 15-12, למעט ילדים שהחלימו מהנגיף. משרד הבריאות מעוניין שהצעירים יתחסנו במנה שנייה עד סוף החודש, זאת מאחר והחיסונים שבמלאי בתוקף עד סוף יולי. כוונת המשרד היא לספק את המנה הראשונה עד 9 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully