וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגברת האכיפה בנתב"ג: "תור ענק לבדיקות, חוששים מהחזרה לבידוד"

21.6.2021 / 19:10

עומסים משמעותיים הורגשו היום בעקבות נחיתות של מטוסים בישראל ממדינות המוגדרות אדומות, ובשל החמרת האכיפה בצל ההתפרצות המחודשת של הקורונה. רבים מהשבים מחו"ל, חלקם מחוסנים לנגיף, התאכזבו מהעומסים, וחלקם זכו לצאת משדה התעופה רק כשעה וחצי לאחר שנחתו

הגברת האכיפה בנתב"ג: "תור ענק לבדיקות, חוששים מהחזרה לבידוד"/צילום: ניב אהרונסון

בנתב"ג הורגשו היום (שני) עומסים משמעותיים בעקבות נחיתות של מטוסים בישראל ממדינות המוגדרות אדומות, ובשל הגברת האכיפה בצל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה. רבים מהשבים מחו"ל, חלקם מחוסנים לנגיף, הביעו אכזבה בשל החמרת האכיפה, וחלקם זכו לצאת משדה התעופה רק כשעה וחצי לאחר שנחתו. אחרים תהו כיצד יעבירו את הזמן בעת שהותם בבידוד.

בתוך כך, בתום דיון של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי עם קופות החולים, הוחלט היום להמליץ באופן גורף על לחסן נגד קורונה בני נוער בגילאי 15-12. עם זאת, ההמלצה לא תחול על ילדים מחלימים. משרד הבריאות מעוניין שהצעירים יתחסנו במנה שנייה עד סוף החודש, זאת מאחר והחיסונים שבמלאי בתוקף עד סוף יולי.

נחיתת נוסעים בנתב"ג | בלה וולדי 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"אנחנו מקיימים את כל הדרישות". בלה בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

יוליה קישיוניבסקי, שנחתה בשעות הצהריים בישראל מרוסיה, סיפרה כי הטיסה שקבעה לפני כחודש בוטלה ושהתור לבדיקות הקורונה היה ענק. "הייתי צריכה לעשות בדיקת קורונה ברוסיה, ולעשות הצהרת בריאות. פה בארץ עשיתי גם בדיקה ושאלו אם התחסנתי או לא", אמרה. לדבריה, למרות שנחתה מרוסיה, המוגדרת מדינה אדומה, לא קיבלה הנחיות מיוחדות, ונאמר לה רק ללכת מיד לבידוד.

בלה אס, שהמתינה בשדה לבני משפחתה שהגיעו ממוסקבה, אותם לא ראתה במשך שנתיים, סיפרה שהיא מאוד התרגשה לראות אותם שוב, למרות התנאים המחמירים. בכל הנוגע לתנאי הבידוד, אמרה כי "הם יישבו בבית כי הם ישראלים, יש להם חדר בנפרד עם אמבטיה כמו שצריך והם יהיו שם". אס, תושבת כרמיאל, ציינה כי לא תיסע עם קרובי משפחתה באותו הרכב, כפי שהיא נדרשת בהנחיות: "אנחנו לא נוסעים ביחד איתם כי זה אסור. מותר להם רק עם מונית, אנחנו מקיימים את כל הדרישות".

(צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו
נחיתת נוסעים בנתב"ג 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
עומסים בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

לדברי לב דוברובסקי, שנחת גם הוא ממוסקבה, הוא קיבל את האישור להגיע לישראל ממשרד הבריאות רק לפני כמה ימים. "לא הייתה פרוצדורה", הוא מדגיש, "הטיסה לא הייתה מלאה, רק מאה אנשים במטוס גדול. עשיתי חיסון לפני חודשיים ועכשיו אני בבידוד מלא בבית באשדוד".

לב מודה כי הוא אינו יודע כיצד יבלה את זמנו בבידוד: "לשבת בבית, אני לא יודע מה לעשות. אני שף במקצוע ואני לא יודע מה אני עושה". לדבריו, הבדיקות והתהליכים בנתב"ג דווקא עברו בצורה חלקה, "הם היו טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully