וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקטור הקורונה: ממליץ לא לטוס לחו"ל הקיץ עם ילדים לא מחוסנים

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 9:46

אחרי ההמלצה לחסן בני 12 ומעלה, פרופ' אש אמר כי ההתפשטות המואצת של זן הקורונה ההודי צריכה לגרום להורים לשקול מחדש טיסות משפחתיות. בריאיון ל-103FM הבהיר כי משרד הבריאות ידרוש להחזיר הגבלות אם מצב התחלואה יחמיר: "מוקדם לדעת אם מדובר בגל רביעי"

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, התריע הבוקר (שני) מפני טיסה לחו"ל עם ילדים לא מחוסנים בחודשי הקיץ, בעקבות התפשטות הווריאנט ההודי. בריאיון ל-103FM, הרגיע ואמר כי במשרד הבריאות לא ימליצו במצב הדברים הנוכחי על החזרת הגבלות, שהוסרו כמעט ללא יוצא מן הכלל. עם זאת, הוסיף, במידה שהמגמה תימשך והמצב יחמיר - לא יהססו להורות על תקנות חדשות.

"כרגע אנחנו לא משנים את ההנחיות. אנחנו מתייחסים לזה כהתפרצויות מקומיות שאפשר להשתלט עליהן", הסביר. "אם נראה שאנחנו לא מצליחים להשתלט, אני בהחלט חושב שנחדש את המגבלות שהיו קודם. להחזיר את המסיכות זה לא בושה. אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה בבריטניה, שם יש עלייה משמעותית בהדבקות, ונצטרך לעקוב גם פה".

"בשתי ההתפרצויות הגדולות במודיעין ובבנימינה זה וריאנט דלתא (ההודי). גם היום אנחנו חווים התפרצויות מקומיות בעיקר בקרב הילדים הלא מחוסנים".

בווידאו: אחרי העומס בסופ"ש - 70 עמדות בידוק לקורונה נפתחו בנתב"ג/צילום: יחסי ציבור חברת "פמי פרמיום"

בהמשך, הפרויקטור קיבל את האחריות על המחדל בנתב"ג, שם ביום שישי נכנסו אלפי מחוסנים לארץ מבלי להידרש בבדיקה בשל תורים חריגים בעמדות. "האחריות בסופו של דבר היא על הממשלה וגופי הביצוע, כולל משרד הבריאות", הודה. "נצטרך להגדיל את מספר העמדות. בחודש הבא כנראה שמספר הנוסעים יגדל עוד יותר.

עוד בוואלה!

הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות: יש לחסן בני 15-12 באופן גורף

לכתבה המלאה
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש. ניב אהרונסון
המלצות חדשות. אש/ניב אהרונסון

הריאיון של ממונה הקורונה ב-103FM

"אני רוצה לקרוא לציבור לשקול היטב אם הנסיעה נחוצה", הוסיף. "נסיעות לא נחוצות או עם ילדים לא מחוסנים - לא צריך לנסוע. בייחוד כשאני רואה אנשים שנוסעים למקומות כמו איי סיישל או האמירויות, שיש שם תחלואה רבה, ואני לא מבין למה זה נדרש. אני חושב שזה לא הזמן לטיסה עם ילדים ואפשר להתאפק עוד שנה ולבלות את הקיץ במקומות בישראל".

נוסעים בנמל התעופה בן גוריון, 20 ביוני 2021. יוסי אלוני, פלאש 90
"לשקול היטב אם הנסיעה נחוצה". נתב"ג, אתמול/פלאש 90, יוסי אלוני

דבריו של אש באים אחרי המלצת הצוות המיוחד לטיפול במגיפות על חיסון בני נוער בגילים 15-12, אחרי התפרצויות של הנגיף בבתי ספר במודיעין ובנימינה. חיסון בני נוער שנמנים על קבוצות הסיכון, או מתגוררים עם אדם שנמצא בסיכון, או שהם מרבים לטוס לחו"ל - מוסכם פה אחד על כל חברי הוועדה. עם זאת, לגבי כלל בני הנוער לא ניתנה המלצה גורפת או מחייבת. כעת, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, יידרש להכריע בסוגיה ולהציג את העמדה הרשמית של המשרד.

כמו כן, בניסיון למנוע את התפשטות הווריאנט, הוחלט בהערכת מצב שכינס ראש הממשלה נפתלי בנט להגדיל את מתחם הבדיקות בנמל התעופה, לגייס 250 שוטרים שיאכפו בידודים אצל השבים לארץ, ולאסור יציאה למדינות בסיכון גבוה - אלא באישור מראש של ועדת חריגים. היוצאים מהארץ יצטרכו למלא טופס נוסע יוצא ולחתום על תצהיר טרם עליה לטיסה, בו יתחייבו כי יעדם הוא לא בין שש המדינות שבסיכון גבוה: ארגנטינה, רוסיה, הודו, דרום אפריקה, מקסיקו וברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully