וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות: יש לחסן בני 15-12 באופן גורף

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 1:13

אירועי ההדבקה בקורונה בבתי הספר במודיעין ובנימינה הכניסו לדריכות את מערכת הבריאות, והמנכ"ל חזי לוי יידרש לקבל החלטה האם לאמץ את ההמלצה. במקביל, בדיון שערך ראש הממשלה בנט בעקבות ההתפרצויות הוחלט על שורת צעדים לאכיפת בידוד לשבים מנתב"ג

רוב חברי הצוות המיוחד לטיפול במגיפות נקטו אמש (ראשון) עמדה לפיה יש להמליץ באופן גורף על חיסון בני נוער בגילים 15-12 בשל התפשטות הווריאנט ההודי בישראל. זאת, בניסיון למגר את התפרצויות הקורונה המקומיות בתי הספר במודיעין ובנימינה. חברי הצוות העבירו את המלצתם למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, והוא זה שיידרש להכריע בסוגיה ולהציג את העמדה הרשמית של המשרד.

כיום, חיסון בני נוער אשר נמנים על קבוצות הסיכון, או מתגוררים עם אדם שנמצא בסיכון, או שהם מרבים לטוס לחו"ל - מוסכם פה אחד על כל חברי הוועדה. עם זאת, לגבי כלל בני הנוער לא ניתנה המלצה גורפת או מחייבת. שיעור המתחסנים בקבוצת הגיל של בני הנוער עליה המליץ הצוות המיוחד עומד על 6% בלבד, אך עם היוודע דבר ההתפרצות המקומית המחודשת בבתי הספר בימים האחרונים, קופות החולים דיווחו על הכפלה בכמות קביעת התורים לחיסון בני הנוער לעומת שבוע שעבר.

גורמים מקצועיים במשרד הבריאות הציגו נתון לחברי הוועדה לטיפול במגפות כמו גם לשרים בישיבת הממשלה אמש, לפיו 50 אחוזים ממאומתי הקורונה שהתגלו בימים האחרונים נושאים את הווריאנט ההודי. אומנם נרשמו מקרים בהם התגלו מאומתים הנושאים את הזן ההודי על אף שהיו מחוסנים, עמדת משרד הבריאות היא כי החיסון שניתן בארץ נמצא יעיל נגד זן זה, וכי אחוז המחוסנים שנדבקו בו לא עולה על הצפוי.

התפרצות הזן ההודי | בית הספר העל יסודי כרמים בנימינה 20 ביוני 2021. יואב איתיאל
התפרצות מקומית מחודשת של נגיף הקורונה. בית הספר כרמים בבנימינה, היום/יואב איתיאל

קפיצה בכמות קביעת התורים לחיסון בני נוער

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש מסר כי הוא תומך בהמלצה הגורפת לגבי חיסון בני הנוער. "אנחנו לא יכולים לקחת סיכונים מיותרים. כרגע האירועים בשליטה, אך אנחנו צריכים לוודא שהם נשארים כך", אמר. ברקע הדברים, במשרד הבריאות מוטרדים מאי-שמירת הבידוד בקרב החוזרים ארצה מחו"ל. על פי הערכות, כמה מהשבים לישראל בזמן האחרון גרמו להתפרצויות בשתי הערים, לאחר שנדבקו בווריאנט ההודי בעת נסיעתם.

בצל ההתפרצות המקומית המחודשת של הקורונה בבנימינה ובמודיעין, נקבעו אתמול בקופת חולים מכבי כאלף תורים לחיסון בני נוער בני 12 עד 15, לעומת 400 בשבוע שעבר. בקופת חולים לאומית הוזמנו כ-450 תורים חדשים מתוך 1,200 תורים שבוצעו עד היום. בקופת חולים מאוחדת הוזמנו ביום ראשון שעבר 977 תורים - ואתמול נקבע כבר מספר כפול של תורים.

בקופת חולים כללית, הקופה הגדולה בישראל, דווח על כ-9,200 בני נוער בגילי 15-12 שהתחסנו עד כה. עד שעות הצוהריים אתמול נרשמה עלייה של קרוב ל-100% בכמות זימוני התורים לביצוע חיסון. נראה כי הציבור בישראל מגיב להתפרצות החדשה, על אף שמשרד הבריאות טרם פרסם את המלצתו הרשמית לגבי חיסון בני נוער.

עוד בוואלה!

250 שוטרים יאכפו בידודים, נשקלת הטלת קנסות על הורים לילדים שיפרו בידוד

לכתבה המלאה
נוסעים בנמל התעופה בן גוריון, 20 ביוני 2021. יוסי אלוני, פלאש 90
הגדלת מערך הבדיקות והקצאת 250 שוטרים לאכיפת בידוד. נוסעים בנתב"ג, אתמול/פלאש 90, יוסי אלוני

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט כינס אמש ישיבת הערכת מצב בנושא נגיף הקורונה, בעקבות ההתפרצויות המחודשות ובשל מחדל הבדיקות בנמל התעופה בן גוריון. הישיבה התמקדה בהתפשטות הווריאנט ההודי ברחבי העולם ובהיעדר ההקפדה על ההנחיות בקרב השבים מחו"ל. בהתאם לכך, בישיבה הוחלט בין היתר להגדיל את מתחם הבדיקות בנמל התעופה, ולגייס 250 שוטרים שיאכפו בידודים אצל השבים לארץ.

בנט עוד אישר איסור יציאה למדינות בסיכון גבוה, אלא באישור מראש של ועדת חריגים. בנוסף לכך, הוחלט על קמפיין הסברה לחשיבות בשמירה על הנחיות הבידוד. היוצאים מהארץ יצטרכו למלא טופס נוסע יוצא ולחתום על תצהיר טרם עליה לטיסה, בו יתחייבו כי יעדם הוא לא בין שש המדינות שבסיכון גבוה: ארגנטינה, רוסיה, הודו, דרום אפריקה, מקסיקו וברזיל.

בווידאו: אחרי העומס בסופ"ש - 70 עמדות בידוק לקורונה נפתחו בנתב"ג/צילום: יחסי ציבור חברת "פמי פרמיום"

לצד הדיונים אודות חיסון בני הנוער ושיפור המערך בנתב"ג, משרד הבריאות החליט לשחרר את מאות האנשים שנכנסו לבידוד בעקבות שהותם לצד מאומתת שישבה בקהל באירוע התרבות בבית שאן. במקביל, נדרשו המשתתפים לערוך בדיקות קורונה. מוקדם יותר הם נדרשו להיכנס לבידוד ללא יוצא מן הכלל, אך בסופו של דבר משרד הבריאות שינה את עמדתו לגביהם.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully