וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוסנים הראשונים בישראל שנכנסו לבידוד: "מאוד מתסכל, אבל אנחנו מבינים"

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 16:25

לאחר שחולה מאומתת ישבה בקהל של המופע, כ-450 בני אדם יסתגרו בבתיהם עד לזיהוי הווריאנט של הנגיף ויידרשו להיבדק פעמיים. "הייתי בשוק, התחושה הייתה שכבר עברנו את הקורונה. זה תרחיש שלא יכולתי לדמיין", אמרה אחת הנוכחות, "זו סיטואציה מצערת - אבל אין מה לעשות"

מאות בני אדם - בהם גם אזרחים שהתחסנו נגד קורונה וכאלו שהחלימו מהמחלה - נדרשו להיכנס לבידוד ביתי לאחר שילדה שנדבקה בקורונה נכחה במופע מחול באזור בית שאן, כך נודע היום (ראשון). זאת, עד שיזוהה הווריאנט שהופץ במקום. תושבי האזור, שהגיעו למופע הסיום של המרכז למחול, הביעו תסכול מהנחיית משרד הבריאות בנושא - אך גם הביעו הבנה.

"הלכתי לפרגן לבנות המקסימות בהופעת הסיום", סיפרה אופירה שגב, דוברת המועצה שהייתה אף היא בהופעה, "היום נמסר לנו ממשרד הבריאות שעלינו להיכנס לבידוד. למרות שאני מחוסנת ולמרות שזה מתסכל להכנס עכשיו לבידוד, אני מבינה את כוונת משרד הבריאות. יש חשש שמדובר בווריאנט אלים והכוונה היא לבודד את מי שנושא אותו. נעשה את מה שהתבקשנו ואני מקווה שנוכל לחזור בהקדם לשיגרה".

המרכז למחול בעמק המעיינות. המועצדה האזורית, עמק המעיינות, מערכת וואלה!
מאות יייכנסו לבידוד. אולם קימרון/מערכת וואלה!, המועצדה האזורית, עמק המעיינות

רעות כהן, ממושב תל תאומים שבעמק המעיינות, סיפרה שהגיעה למופע יחד עם בתה בת הארבע. "כולם היו בשמחה וההתרגשות ותחושה שהנה כולנו סוף-סוף ביחד. ברור שאי אפשר היה לדמיין שהיום נקבל הודעה שצריך להיבדק ולהיכנס לבידוד", אמרה כהן. "הייתי בשוק, התחושה הייתה שכבר עברנו את הקורונה. זה תרחיש שלא יכולתי לדמיין. אני והילדה נבדקנו עכשיו בבית שאן ונכנס לבידוד. זה מאלץ את המשפחה להתפצל - בעלי והבן שלנו יהיו בבית אחר. עוד לא נאמר לי כמה זמן יימשך הבידוד אבל אני מעריכה שזה יהיה עשרה ימים, כמו שנדרש בגלים הקודמים".

"זה מאוד מתסכל ועם זאת אני מבינה את ההנחיות של משרד הבריאות", הוסיפה. יש רצון לשמור על הציבור ולוודא שאנחנו לא חוזרים אחורה. זו סיטואציה מצערת אבל אין מה לעשות. אני מניחה שכל מי שהיה בהופעה מבין את הבקשה הזאת".

אולם הקימרון מלא בקהל. דוד (דדה) עינב, אתר רשמי
אולם הקימרון, ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה/אתר רשמי, דוד (דדה) עינב

בסך הכול, 450 בני אדם צפו במופע, שנערך באולם קימרון שבעמק המעיינות ביום חמישי האחרון, ובהם הילדה החולה שישבה בקהל. היא נדבקה מאביה - המחוסן - שחזר מדובאי. בבדיקה הראשונה שנערכה לאב אחרי ששב הוא נמצא שלילי, ורק בבדיקה השנייה התגלה שהוא חולה. נוסף על הבידוד, הצופים נדרשו לבצע שתי בדיקות קורונה - אחת מיד עם הכניסה לבידוד, והשנייה לאחר תשעה ימים.

בתוך כך, משרד הבריאות הורה הבוקר על החזרת חובת עטיית המסיכות במודיעין-מכבים-רעות ובנימינה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם על הצו הכולל את כל שטחי בתי הספר בערים אלו - לרבות השטחים הפתוחים. עוד הנחה המשרד לבטל היום את הלימודים בבית הספר האזורי "מול גלעד" באשדות יעקב, לאחר שתושב הקיבוץ ששב מאיחוד האמירויות אובחן כחולה קורונה לאחר שובו לארץ, ובעקבות זאת גם ילדיו הלומדים בבית הספר אובחנו כחולים.

זינוק בבקשות לחיסון בקרב בני נוער

בעקבות אירועי ההדבקה בבתי ספר וההדבקות מהחוזרים מחו"ל, בקופות החולים מדווחים על עלייה תלולה במספר בני הנוער המבקשים להתחסן נגד הווירוס.

בקופת חולים מכבי הזמינו היום תורים כאלף לחיסון כאלף נערים בני 12 עד 15, לעומת 400 בשבוע שעבר. בלאומית הזמינו כ-450 תורים חדשים מתוך 1,200 תורים שבוצעו עד היום. בקופת חולים מאוחדת הוזמנו בראשון שעבר 977 תורים, והיום כבר הוזמן מספר כפול. קופת חולים כללית טרם פרסמה את נתוניה.

בימים האחרונים היו כמה אירועי הדבקה בבתי ספר, שכללו מקרים רבים באופן יחסי לתחלואה הנוכחית. בשבוע שעבר במודיעין נדבקו 11 ילדים, לאחר שאב של אחד מילדי הכיתה לא שמר על בידוד. בנוסף, אתמול נודע כי אומתו 45 ילדים בבנימינה.

ההתפרצות התגלתה בזכות מבצע דיגום נרחב, שהחל עם ילד חולה ראשון בבית הספר "כרמים" בבנימינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully