וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

250 שוטרים יאכפו בידודים, נשקלת הטלת קנסות על הורים לילדים שיפרו בידוד

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 23:18

ראש הממשלה בנט קיבל את המלצות גורמי המקצוע בהערכת מצב שערך בעקבות ההתפרצויות המחודשות במודיעין ובבנימינה, ובשל מחדל הבדיקות בנתב"ג. בין השאר הוחלט על הרחבת מתחם הבדיקות בנמל התעופה ואיסור יציאות למדינות בסיכון גבוה

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב (ראשון) הערכת מצב בנושא מצב נגיף הקורונה, בעקבות ההתפרצויות המחודשות במודיעין ובבנימינה, ובשל מחדל הבדיקות בנתב"ג. הישיבה התמקדה בהתפשטות הווריאנט ההודי ברחבי העולם ובהיעדר ההקפדה על ההנחיות בקרב השבים מחו"ל. בהתאם לכך, בישיבה הוחלט בין היתר להגדיל את מתחם הבדיקות בנמל התעופה, ולגייס 250 שוטרים שיאכפו בידודים אצל השבים לארץ.

בנט עוד אישר איסור יציאה למדינות בסיכון גבוה, אלא באישור מראש של ועדת חריגים. בנוסף לכך, הוחלט על קמפיין הסברה לחשיבות בשמירה על הנחיות הבידוד. היוצאים מהארץ יצטרכו למלא טופס נוסע יוצא ולחתום על תצהיר טרם עליה לטיסה, בו יתחייבו כי יעדם הוא לא בין שש המדינות שבסיכון גבוה: ארגנטינה, רוסיה, הודו, דרום אפריקה, מקסיקו וברזיל.

נוסעים בנמל התעופה בן גוריון, 20 ביוני 2021. יוסי אלוני, פלאש 90
נוסעים בנמל התעופה בן גוריון, היום/פלאש 90, יוסי אלוני

בהערכת המצב, בה עוד הוחלט להגביר את שיתוף הפעולה בין המשרדים בנושא נתב"ג, השתתפו שר הבריאות, שרת הפנים, שרת התחבורה, השר לביטחון הפנים, שרת החינוך, המשנה לראש המל"ל, היועץ המשפטי לממשלה וגורמי מקצוע נוספים. גורם המעורה בתכני הישיבה אמר כי נציגי משרד הבריאות סיפרו שבממשלה הקודמת לא היה להם כמעט שיתוף פעולה עם משרד התחבורה לגבי נתב"ג.

ראש הממשלה הנחה גם לקיים עבודת מטה במל"ל לבחינת חוסר ההתאמה בין מספר השבים מחו"ל שהפרו את הנחיות הבידוד לבין מספר הקנסות שהוטלו בפועל. במקביל, על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוטל לבחון הטלת קנסות על הורים לילדים מפרי בידוד במסגרת חוק הקורונה.

באחריותו של משרד הבריאות יהיה להיערך לקראת אפשרות של התפרצות תחלואה נוספת. דיון המשך ייקבע בימים הקרובים.

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בדיקות לשבים מחו"ל בנתב"ג./ראובן קסטרו

הישיבה נערכה ברקע הביקורת על כניסתם של אלפים לישראל דרך נתב"ג, ושלפי הרשויות חלקם לא עברו בדיקות קורונה, מה שככל הנראה הביא להגעתם לישראל של נשאי וריאנטים שהביאו להדבקות רבות.

מדובר באנשים שחזרו ממדינות "ירוקות", והיו מחוסנים בעצמם או החלימו מהמחלה. מדובר בכמעט ממחצית מהנוסעים הנכנסים בשדה ביום שישי, כ-6,056 בני אדם בסך הכול.

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי ומפקד מפקדת אלון רלי מרגלית החליטו שכל אלו שנכנסו בלי בדיקה יעברו היום דיגום ביתי על ידי פיקוד העורף, בצל חשש מהתפרצות מחודשת של וריאנטים של נגיף הקורונה שעמידים בפני החיסון. איתור כלל ההנכנסים שזכו לאישור לא להיבדק בכניסה לארץ בשישי לקח שעות רבות, מאחר שגורמים רבים מעורבים בתכלול הנתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully