וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגיפה עוד כאן: משרד הבריאות הורה על עטיית מסיכות בבתי ספר בבנימינה ומודיעין

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 9:54

הצו, שנחתם בעקבות התפרצויות קורונה מקומיות, כולל את כל שטחי בתי הספר בערים אלו - לרבות השטחים הפתוחים. במקביל, הנחה המשרד לבטל היום את הלימודים בבית הספר האזורי "מול גלעד" באשדות יעקב לאחר ששני ילדים אובחנו כחולים בנגיף

בווידאו: התפרצות קורונה בבתי ספר בבנימינה/צילום: שלומי גבאי ויואב איתיאל

משרד הבריאות הורה הבוקר (ראשון) על החזרת חובת עטיית המסיכות במודיעין-מכבים-רעות ובנימינה, בעקבות התפרצויות מקומיות של נגיף הקורונה. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם על הצו הכולל את כל שטחי בתי הספר בערים אלו - לרבות השטחים הפתוחים.

בתוך כך, הנחה המשרד לבטל היום את הלימודים בבית הספר האזורי "מול גלעד" באשדות יעקב, לאחר שתושב הקיבוץ ששב מאיחוד האמירויות אובחן כחולה קורונה לאחר שובו לארץ, ובעקבות זאת גם ילדיו הלומדים בבית הספר אובחנו כחולים.

התפרצות הזן ההודי | בית הספר העל יסודי כרמים בנימינה 20 ביוני 2021. יואב איתיאל
תלמידים בבית הספר כרמים בבנימינה, הבוקר/יואב איתיאל

בבנימינה אובחנו בימים האחרונים 45 תלמידים כחולים בקורונה - רובם סובלים מתסמינים - ומשרד הבריאות בודק חשד להתפרצות של הווריאנט ההודי של הנגיף. מקור ההתפרצות עדיין בבדיקה, אולם קיים קשר למשפחה שחזרה לאחרונה מחו"ל.

ממשרד הבריאות נמסרכי הוא קורא לתושבי בנימינה להיבדק, "על מנת לשמור על בריאות הציבור ולמנוע התרחבות של התפשטות הנגיף ביישוב. משרד הבריאות קורא לחייבים בבידוד להקפיד על הבידוד, על פי הנהלים בכלל ובקרב השבים מחו"ל בפרט".

רובם המכריע של הנדבקים הם מבתי הספר "כרמים" ו"אמירים" שבמועצה המקומית. ההתפרצות התגלתה בזכות מבצע דיגום, שהחל עם החולה הראשון ב"כרמים", לאחריו נבדקו תלמידים בקבוצות גילאים שונות. לאחר התייעצות חירום שהמועצה ערכה עם משרד החינוך, הוחלט כי "כרמים" כלל לא ייפתח הבוקר - ביום האחרון ללימודים לפני חופשת הקיץ - והתלמידים נדרשים לבידוד.

"ברור שיש אכזבה לסיים כך את השנה" אומרת אלה, בוגרת כיתה ז' שהגיעה לבדיקה עם אבא שלה, "אתמול הודיעו לנו". אורן ג'ייקובס, תושב כרכור, אביו של נילי, תלמידת כיתה ח' בבית הספר מתקשה להסביר את ההתפרצות המחודשת. "נכנסנו לשאננות ובסוף זה הכה לנו בפנים. חוץ מנילי כל המשפחה מחוסנת. לא יודע בדיוק מה הביא אותנו למקום הזה. אם אנשים היו שומרים על בידוד אחרי ששבו לארץ, לא חושב שזה היה קורה". בתו נילי הוסיפה: "כשהורידו את המסיכות דווקא המשכתי כי חשבתי שמוקדם מדי, והנה התברר שצדקתי".

התפרצות הזן ההודי | בית הספר העל יסודי כרמים בנימינה 20 ביוני 2021. יואב איתיאל
עמדת בדיקות קורונה בכניסה לבית ספר בבנימינה, הבוקר/יואב איתיאל

במודיעין הקדימה העירייה את משרד החינוך, והורתה כבר על חובת עטיית מסיכות במוסדות החינוך בעיר, לרבות בהסעות. בשלישי זוהו 11 תלמידי בית ספר בעיר כחולים בקורונה. זאת, לאחר שאחד מהילדים נדבק ככל הנראה מאביו שחזר מחו"ל. בעקבות זאת, 140 תלמידים ייבדקו וייכנסו לבידוד.

"השבוע החולף הוכיח לנו עד כמה הקורונה מתעתעת. התחושה של הקיץ הקרב, הטיסות לחו"ל והתחלואה הנמוכה בארץ, גורמים לנו לגלות אדישות באופן טבעי ורצון לנהוג כבשגרה. אך קיבלנו נורת אזהרה בימים האחרונים", נכתב בהודעה העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully