וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לווריאנט ההודי בהתפרצות שבה נדבקו 45 תלמידים בבנימינה

משרד הבריאות בודק אם ההתפרצות במועצה המקומית היא של הווריאנט לנגיף הקורונה, לאחר שכלל הבדיקות נשלחו לריצוף. מקור ההתפרצות גם הוא בבדיקה, אולם קיים קשר למשפחה שחזרה לאחרונה מחו"ל. אתמול, המשרד נתן אישור חריג למחוסנים בנתב"ג לחזור לבתיהם מבלי להיבדק

משרד הבריאות בודק חשד להתפרצות של הווריאנט ההודי בקרב 45 תלמידים בבית ספר בבנימינה שאובחנו בימים האחרונים בקורונה - כך הודיע הערב (שבת) המשרד. זאת, לאחר שכלל הבדיקות נשלחו לריצוף גנומי. מקור ההתפרצות עדיין בבדיקה, אולם קיים קשר למשפחה שחזרה לאחרונה מחו"ל.

ממשרד הבריאות נמסרכי הוא קורא לתושבי בנימינה להיבדק, "על מנת לשמור על בריאות הציבור ולמנוע התרחבות של התפשטות הנגיף ביישוב. משרד הבריאות קורא לחייבים בבידוד להקפיד על הבידוד, על פי הנהלים בכלל ובקרב השבים מחו"ל בפרט".

רובם המכריע של הנדבקים הם מבתי הספר "כרמים" ו"אמירים" שבמועצה המקומית. ההתפרצות התגלתה בזכות מבצע דיגום, שהחל עם החולה הראשון ב"כרמים", לאחריו נבדקו תלמידים בקבוצות גילאים שונות. עוד נמסר כי רוב הנדבקים הם עם תסמינים. לאחר התייעצות חירום שהמועצה ערכה עם משרד החינוך, הוחלט כי בית הספר לא ייפתח מחר - היום האחרון ללימודים לפני חופשת הקיץ - והתלמידים נדרשים לבידוד.

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
משרד הבריאות נתן פטור חריג למחוסנים לא להיבדק לקורונה. נתב"ג/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, במועצה מסרו כי "האירוע נמצא בשליטה מלאה. אנו נמצאים בקשר ישיר עם הילדים המאומתים, המבודדים, ההורים והגורמים הרלוונטיים במערכת החינוך ובמשרד הבריאות". מחר משעות הבוקר ועד 18:00 צפויה להגיע למתחם בית הספר "כרמים" ניידת לבדיקת קורונה. "אנו מבקשים מכל המעורבים באירוע לקיים את ההנחיות הנדרשות, לנהוג באחריות ציבורית ולשתף מידע ככל שידרש כדי להמשיך ולשלוט על האירוע לטובת כלל הציבור", הדגישו במועצה.

אמש, משרד הבריאות אישר למחוסנים שנחתו בנתב"ג לא להיבדק לקורונה, בעקבות תורי ענק שהצטברו בנמל התעופה. הפטור ניתן באופן נקודתי בשל הסמיכות לכניסת השבת, והוגבל לנוחתים שלא שבו ממדינות המגודרות בסיכון גבוה. אלו שהגיעו ממדינות אדומות נדרשו לחכות בתור גם אם הם מחוסנים.

הפטור הגיע לרקע הודעת המשרד אתמול כי שליש מ-75 המאומתים מהשבוע האחרון היו מחוסנים שקיבלו את שתי המנות. אחת ההתפרצויות התרחשה במודיעין, שם נדבקו 12 תלמידים בבית ספר, לאחר שאביו של אחד הילדים בכיתה נדבק כששהה בחו"ל.

במודיעין חוזרים למסכות

בתוך כך, שלושה ימים בלבד לאחר שהוסרה חובת עטיית המסכות במרחבים הציבוריים במדינה, עיריית מודיעין הורתה על המשך החובה במוסדות החינוך. "השבוע החולף הוכיח לנו עד כמה הקורונה מתעתעת. התחושה של הקיץ הקרב, הטיסות לחו"ל והתחלואה הנמוכה בארץ, גורמים לנו לגלות אדישות באופן טבעי ורצון לנהוג כבשגרה. אך קיבלנו נורת אזהרה בימים האחרונים", נכתב בהודעה העירייה.

ראש העיר חיים ביבס, בשיתוף גורמי המקצוע בעירייה והנהגת ההורים העירונית, הנחה על המשך עטיית המסכות אצל התלמידים וצוותי החינוך, גם במהלך הסעות בתי הספר, "כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה ולצמצם ככל הניתן את הסיכון הכרוך בהדבקה, במיוחד בקרב הילדים שאינם מחוסנים עדיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully