וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תורי ענק: מחוסנים שנחתו בנתב"ג לא נדרשו להיבדק לקורונה

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 14:56

‏משרד הבריאות אישר למחוסנים שהגיעו ממדינות שאינן אדומות לצאת מנמל התעופה מבלי להיבדק, עד צאת שבת. ההנחיה הגיעה למרות ששליש מהנדבקים בשבוע האחרון היו מחוסנים. במשרד בוחנים את האפשרויות להמשך, מול תורים שצפויים ללכת ולהתארך

‏משרד הבריאות אישר היום (שישי) למחוסנים שנחתו בנתב"ג לא להיבדק לקורונה, בעקבות תורי ענק שהצטברו בנמל התעופה. לא מדובר בשינוי מדיניות כולל אלא בפטור נקודתי עד כניסת שבת, כדי לאפשר לאנשיים דתיים להגיע לביתם, שהוגבל לנוחתים שלא שבו ממדינות המגודרות בסיכון גבוה. אלו שמגיעים ממדינות אדומות נדרשו לחכות בתור גם אם הם מחוסנים.

במשרד בוחנים את האפשרויות לקיצור התורים בנמל התעופה, שעוד צפויים להתארך ככל שיותר ישראלים יטוסו לחו"ל, זאת מבלי לאפשר כניסה של וריאנטים לארץ.

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה בנתב"ג/ראובן קסטרו

הפטור הגיע למרות ששליש מהמאומתים בשבוע האחרון היו מחוסנים שקיבלו את שתי המנות. בשבוע החולף אובחנו 75 בני אדם בנגיף. רוב המחוסנים שנדבקו הגיעו ‏מהתפרצות במוסד הגריאטרי "עמל השרון", כש-18 דיירים מחוסנים באופן מלא נדבקו, ושלושה מתו. מקור ההדבקה טרם ידוע. התפרצות נוספת היתה במודיעין, שם נדבקו 12 תלמידים בבית ספר, לאחר שאביו של אחד הילדים בכיתה נדבק כששהה בחו"ל.

פרופ' יוסי קרקו, מנהל המרכז למחקרים קליניים בהדסה עין כרם הסביר לוואלה! כי "לקשישים ישנה מערכת חיסונית נמוכה ביותר שגורמת להורדת האפקטיביות של החיסון. חשוב לומר שרוב הנדבקים, גם הקשישים, חוו את המחלה באופן קל. ללא החיסון רובם היו חולים קשים וכנראה היו הרבה יותר מתים".

בעולם עדיין נאבקים בנגיף

מספר המתים מקורונה בעולם חצה אתמול את הארבעה מיליון, בזמן שמדינות רבות נאבקות להשיג כמות מספקת של חיסונים כדי לחסן את אזרחיהן. בישראל, לעומת זאת, אחוז לא מבוטל מהנדבקים מגיע דווקא מתוך המתחסנים - לפי משרד הבריאות, בשבוע האחרון שליש מהמאומתים כבר קיבלו את המנות.

בעוד שבמדינות כמו ארצות הברית ובריטניה מקרי המוות פחתו עם תחילת מבצעי החיסונים, במדינות רבות יש מחסור בחיסונים, בעוד הווריאנט ההודי הפך לזן הדומיננטי והנפוץ בעולם. חמש המדינות עם מספר מקרי המוות הרב ביותר הן ארצות הברית, ברזיל, הודו, רוסיה ומקסיקו, והן מהוות כמחצית מכלל מקרי המוות בעולם, בעוד שפרו, הונגריה, בוסניה, צ'כיה וגיברלטר הן בעלות שיעורי התמותה הגבוהים ביותר ביחס לגודל האוכלוסייה.

עוד בוואלה!

ישראל תעביר חיסוני קורונה לגדה המערבית במסגרת הסכם עם הרשות, עזה לא תיכלל

לכתבה המלאה
חיסון נגד קורונה אשקלון, 6 ביוני 2021. רויטרס
חיסון לקורונה באשקלון, החודש/רויטרס

המצב החמור ביותר מחודש מרץ הוא בדרום אמריקה, כשבממוצע 43 מתוך 100 מקרי הידבקות בנגיף מגיעים מהיבשת, לפי נתוני רויטרס. בתי חולים בבוליביה, צ'ילה ואורוגוואי מדווחים על מגמה מוגברת של חולי קורונה בגילאים 25 עד 40. בברזיל, 80% מהמאושפזים במחלקות לטיפול נמרץ בסאו פאולו הם חולי קורונה.

מקרי המוות המרובים פגעו בפעילויות של משרפות במדינות עולם שלישי, בעוד בכמה מדינות נאלצו להרחיב את בתי הקברות עם שורות רבות של קברים חדשים. המדינות שסובלות יותר מכל מהמצב ומהמחסור במקומות קבורה הן הודו וברזיל. על פי רויטרס, נכון להיום, אחד מכל שלושה מקרי מוות בעולם מקורונה מגיע מהודו.

פינוי גופה של חולה קורונה למשריפה בניו דלהי, הודו, 10 ביוני 2021. רויטרס
פינוי גופה של חולה קורונה למשרפה בהודו/רויטרס

בתחילת השבוע הבטיחו מנהיגי ה-G7 הבטיחו לספק השנה מיליארד חיסוני קורונה למדינות העולם ולהגביר את המאבק בשינויי האקלים, בסיום הפסגה שנועדה לאחד את הברית בין המדינות הדמוקרטיות מול עלייתן של סין ורוסיה.

בהצהרה שפורסמה לאחר הפסגה הראשונה זה שנתיים שבה הם נפגשים פנים מול פנים, מנהיגי המדינות החברות במועדון היוקרתי שהדהדה את רצונו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לגבש מחדש את החזית המערבית אחרי התקופה הסוערת של קודמו בתפקיד דונלד טראמפ.

אנחנו נרתום את כוח הדמוקרטיה, החירות, השוויון, שלטון החוק וכיבוד זכויות האדם על מנת להשיב לשאלות הגדולות ביותר ולהתגבר על האתגרים הגדולים ביותר", הבטיחו המנהיגים. עם זאת, מספר החיסונים שהבטיחו נמוך בהרבה מזה שבו נקבעו פעילים במלחמה נגד המגיפה שגבתה את חייהם של יותר מארבעה מיליון אנשים בעולם ופגעה קשות בכלכלות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully