וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות ממליץ לחסן נוער בגיל 15-12 במבצע בזק

21.6.2021 / 19:45

ההחלטה להמליץ על התחסנות באופן גורף התקבלה בתום דיון של מנכ"ל המשרד עם קופות החולים. עם זאת, המשרד הודיע שההמלצה לא תחול על ילדים שהחלימו מהנגיף. משרד הבריאות מעוניין שהצעירים יתחסנו במנה שנייה עד סוף החודש, זאת מאחר שהחיסונים שבמלאי בתוקף עד סוף יולי

משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי החליט להמליץ באופן גורף לחסן בני נוער בגילאי 15-12 נגד קורונה. זאת, בתום דיון של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי עם קופות החולים. עם זאת, ההמלצה לא תחול על ילדים שהחלימו מהנגיף.

משרד הבריאות מעוניין שהצעירים יתחסנו במנה שנייה עד סוף החודש, זאת מאחר והחיסונים שבמלאי בתוקף עד סוף יולי. כוונת המשרד היא לספק את המנה הראשונה עד 9 ביולי. עם זאת, במשרד הבריאות מדגישים שבמהלך מבצע חיסון המבוגרים חוסנו הרבה יותר אנשים במהלך חודש יחיד.

הדיון במשרד הבריאות התקיים ברקע העלייה בתחלואה בקרב ילדים בימים האחרונים, ולנוכח ההתפרצויות האחרונות בבתי הספר במודיעין, בבנימינה ובמקומות נוספים. במהלך הדיון הוצג נתון כי בארצות הברית חוסנו עד כה כ-2.5 מיליון נערים ונערות ללא תופעות לוואי מיוחדות. הדיון התקיים בהנחיית שר הבריאות ניצן הורוביץ, ובהשתתפות ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, מומחים מקרב הצוות לטיפול במגפות ורפואת ילדים, נציגי קופות החולים והנהלת המשרד.

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
משרד הבריאות מעוניין שהצעירים יתחסנו במנה שנייה עד סוף החודש. חיסון בקופ"ח, היום/ראובן קסטרו

אתמול נקטו רוב חברי הצוות המיוחד לטיפול במגיפות עמדה לפיה יש להמליץ באופן גורף על חיסון בני נוער בגילים 15-12 בשל התפשטות הווריאנט ההודי בישראל. שיעור המתחסנים בקבוצת הגיל של בני הנוער עליה המליץ הצוות המיוחד עומד על 6% בלבד, אך עם היוודע דבר ההתפרצות המקומית המחודשת בבתי הספר בימים האחרונים, קופות החולים דיווחו על הכפלה בכמות קביעת התורים לחיסון בני הנוער לעומת שבוע שעבר.

גורמים מקצועיים במשרד הבריאות הציגו נתון לחברי הוועדה לטיפול במגיפות כמו גם לשרים בישיבת הממשלה, לפיו 50 אחוזים ממאומתי הקורונה שהתגלו בימים האחרונים נושאים את הווריאנט ההודי. אומנם נרשמו מקרים בהם התגלו מאומתים הנושאים את הזן ההודי על אף שהיו מחוסנים, עמדת משרד הבריאות היא כי החיסון שניתן בארץ נמצא יעיל נגד זן זה, וכי אחוז המחוסנים שנדבקו בו לא עולה על הצפוי.

עוד בוואלה!

הגברת האכיפה בנתב"ג: "תור ענק לבדיקות, חוששים מהחזרה לבידוד"

לכתבה המלאה
התפרצות הזן ההודי | בית הספר העל יסודי כרמים בנימינה 20 ביוני 2021. יואב איתיאל
בית הספר כרמים בבנימינה, אתמול/יואב איתיאל

המוני בני נוער הגיעו במהלך היום למתחמי ומוקדי החיסונים. זאת, לאחר שלושה שבועות שבהם רק 20 אלף בני נוער התחסנו. הקופות דיווחו על קפיצה משמעותית של פי ארבעה בזימוני התורים ביממה האחרונה, ברקע החשש מהתפשטות זן הקורונה ההודי.

ביומו הראשון של החופש הגדול, קופת חולים מכבי עדכנה כי זומנו יותר מ-2,500 תורים, פי ארבעה מבשבוע שעבר, ובסך הכול זומנו לימים הקרובים כ-8,300 תורים למנת חיסון ראשונה. מתוך 164,700 חברים בקופה בגילאי 15-12, מהם כ-18 אלף מחלימים, חוסנו עד כה כ-11,500 בני נוער בסניפים ברחבי הארץ.

גם בקופת חולים כללית ישנה עלייה דרמטית: אתמול נרשמה עלייה של קרוב ל-100% בזימון התורים לחיסון, ובסך הכול יותר מ-9,000 בני נוער בגילאי 15-12 התחסנו עד כה בכללית. במאוחדת הורגשה הכפלה בזימון התורים. אם בשבוע שעבר ביקשו רק 977 בני נוער להתחסן, היום קרוב ל-2,000 ניסו לקבוע תור. בקופת חולים לאומית חוו גם הם תופעה דומה. רק 1,200 בני 15-12 התחסנו בשבועיים מאז תחילת המבצע, ואילו היום זומנו 350 תורים עד הצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully