וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש הגדול החל, ובני הנוער מתנפלים על החיסונים: אלפי בקשות לתורים בקופות

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 14:26

החשש מהתפשטות זן הקורונה ההודי וההדבקות בבתי ספר נותן את אותותיו, עם זינוק של פי ארבעה בקביעת התורים בחלק מהקופות. במכבי קרוב לעשרת אלפים בני 15-12 ביקשו לקבל את המנה הראשונה בימים הקרובים. במקביל, הוחלט לדחות את סגירת היחידה לחקירות אפידמיולוגיות בצה"ל

המוני בני נוער צבאו היום (שני) על מתחמי ומוקדי החיסונים בעקבות התפרצויות הקורונה בבתי הספר בבנימינה ונתניה. לאחר שלושה שבועות שבהם רק 20 אלף בני נוער התחסנו, הקופות דיווחו על קפיצה משמעותית של פי ארבעה בזימוני התורים ביממה האחרונה, ברקע החשש מהתפשטות זן הקורונה ההודי.

ביומו הראשון של החופש הגדול, קופת חולים מכבי עדכנה כי זומנו יותר מ-2,500 תורים, פי ארבעה מבשבוע שעבר, ובסך הכול זומנו לימים הקרובים כ-8,300 תורים למנת חיסון ראשונה. מתוך 164,700 חברים בקופה בגילאי 15-12, מהם כ-18,000 מחלימים, חוסנו עד כה כ-11,500 בני נוער בסניפים ברחבי הארץ.

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
יוצאים לחופש הגדול - ולקופות החולים. מתחם חיסונים בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

גם בקופת חולים כללית ישנה עלייה דרמטית: אתמול נרשמה עלייה של קרוב ל-100% בזימון התורים לחיסון, ובסך הכול יותר מ-9,000 בני נוער בגילאי 12-15 התחסנו עד כה בכללית. במאוחדת הורגשה הכפלה בזימון התורים. אם בשבוע שעבר ביקשו רק 977 בני נוער להתחסן, היום קרוב ל-2,000 ניסו לקבוע תור. בקופת חולים לאומית חוו גם הם תופעה דומה. רק 1,200 בני 15-12 התחסנו בשבועיים מאז תחילת המבצע, ואילו היום זומנו 350 תורים עד הצהריים.

ראש חטיבת הבריאות במכבי, ד"ר מירי מזרחי ראובני, אמרה כי "על רקע העלייה בתחלואה מכבי ערוכה להרחיב את מבצע החיסונים בהתאם לביקוש באזורים השונים בארץ. לצד ההתחסנות יש חשיבות רבה בשמירה על הנחיות הבידוד לכל מי שנדרש לכך - אחרת אנחנו עשויים לחוות התפרצויות רבות נוספות".

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מתחם החיסונים בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

מלי קושא, האחות הראשית של מאוחדת, הדגישה את חשיבות החיסונים במאבק בזן ההודי. "הסכנה מההשלכות של הקורונה הרבה יותר גדולה מהחיסון. הדלתה (הזן ההודי) הרבה יותר מדבק ומסוכן. מספיק שאין אכיפה על בידוד וההדבקה חוגגת. צריך לחסן וכמה שיותר. היעילות של החיסון עומדת על 85% מול ההודי - זה מצוין. אין לנו אחוזים כאלה בחיסון עונתי לשפעת".

מתחמי דרייב אין לבדיקות קורונה בשיתוף פיקוד העורף. דובר צה"ל
ממשיכים לעבוד. חיילות במתחם דרייב אין לבדיקות קורונה/דובר צה"ל

העלייה בביקוש מגיעה גם ברקע החלטת חברי הצוות לטיפול במגיפות להרחיב את ההמלצה לחיסון בני הנוער בגילאי 12-15 לכולם, ולא רק לאוכלוסייה בסיכון כמו שהומלץ עד כה. ההחלטה אם להמליץ זאת רשמית נמצאת כעת בידי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי.

לפי מחקרים יש הבדל בין בנים לבנות בתופעות הלוואי שמשרד הבריאות חושש מהן. לבנות אין כלל בעיה להתחסן כי לא חוו כמעט בכלל את הדלקת בלב. הבעיה נמצאת בעיקר בקרב בנים צעירים עד גיל 30, אך גם זו דלקת קלה ביותר. בנוסף לכך, 800 בני הנוער שקיבלו היתר מיוחד להתחסן עוד בתקופת חיסון המבוגרים לא חוו כלל תופעות לוואי.

דוחים את הקץ

השפעת העלייה המחודשת של הנגיף תורגש גם בצה"ל. בתום הערכת מצב, שר הביטחון בני גנץ הנחה את צה"ל, פיקוד העורף ומערכת הביטחון להיערך לחידוש מערך הבדיקות, ולא לסגור את יחידת "אלה", העוסקת בחקירות אפידמיולוגיות ובחינת התפרצויות בערים, עד להערכת מצב מחודשת.

בתוך כך, גנץ שוחח הבוקר עם ראש המועצה המקומית בנימינה איתי ויסברג, והתחייב כי "מערכת הביטחון תמשיך לסייע בכל צורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully