וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לחיסון בני נוער נגד קורונה: 43 קופות חולים ייפתחו במהלך השבת

2.7.2021 / 20:32

הקופות ייפתחו בכל רחבי הארץ, במטרה להעלות את אחוז ההתחסנות הלא מספק בקרב הצעירים. במקביל, רה"מ בנט השתתף בכינוס מיוחד עם ראשי הרשויות במגזר הערבי, במטרה להעלות את מספר המחוסנים במגזר. שבעה ימים נותרו עד ל-9 ביולי, היום האחרון בו ניתן לקבל את המנה הראשונה

קופות חולים בכל רחבי הארץ ייפתחו במהלך השבת, זאת במטרה ולנסות להעלות את אחוזי ההתחסנות בקרב בני נוער, שנכון לעכשיו עדיין אינם מספקים ורחוקים מהיעד הרצוי. 43 קופות ייפתחו בסך הכול, בהן 20 מטעם כללית, 19 של קופת חולים מאוחדת וארבע של מכבי. חלק מהקופות ייפתחו במזרח ירושלים ובערים ערביות, במטרה להעלות את נתוני ההתחסנות הנמוכים במקומות אלו.

נותרו עוד שבעה ימים עד ל-9 ביולי, היום האחרון בו ניתן לקבל את המנה הראשונה של החיסון לקורונה, זאת בשל תוקף המלאי שברשות ישראל, שיפוג בסוף יולי. ראש הממשלה נפתלי בנט הציב לקופות החולים יעד של 50% מתחסנים בקרב גילאי 15-12, אולם ההיענות עדיין לא מספקת.

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
חלק מהקופות יישארו פתוחות במהלך השבת. ילד מתחסן לקורונה בפתח תקווה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

בעיריית תל אביב הודיעו כי במהלך השבוע הבא ייפתחו ברחבי העיר עמדות לחיסונים נגד קורונה לגילאי 15-12, והציעו אטרקציות שונות למתחסנים הצעירים שיגיעו ראשונים לעמדות. בין הפרסים - כרטיסים חינם לפארק החבלים בגני יהושע, פסטיבל הנינג'ה באקספו, כדור פורח, כניסה לבריכה או כרטיס זוגי לסרט. העמדה הראשונה תיפתח ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00, בסקייטפארק גלית ביד אליהו.

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט ערך הבוקר כינוס מיוחד עם שרים בממשלה וראשי רשויות במגזר הערבי במטרה להעלות את מספר המחוסנים בקרב בני נוער מהמגזר הערבי. בכינוס השתתפו גם שרת הפנים איילת שקד, שר הבריאות ניצן הורוביץ, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', ח"כ מנסור עבאס ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס.

עוד בוואלה!

מספר הנדבקים בקורונה זינק פי 15 בשבועיים, אך השינוי בתחלואה הקשה כמעט אפסי

לכתבה המלאה
מודעה של עיריית תל אביב על פתיחת עמדות עירוניות לחיסונים נגד קורונה לגילאי 15-12. 2 ביולי 2021. ., אתר רשמי
מודעה של עיריית תל אביב המזמינה בני נוער להתחסן/אתר רשמי, .

"רשויות בהן תהיה עלייה בתחלואה בגלל שלא התחסנו ויהפכו לאדומות - נאלץ להטיל הגבלות", אמר בנט במפגש המקוון. "האסטרטגיה שלנו היא כמה שפחות הגבלות. יש התקדמות מאוד יפה בחיסונים בני הנוער אבל עדיין יש פער במגזר הערבי. הבקשה שלי מכם ראשי הרשויות בחברה הערבית היא לקחת את כל האנרגיה שלכם ואת כל הכוח שלכם ותדאגו שאנשים יצאו להתחסן. אכפת לי מהחברה הערבית כמו מהילדים שלי".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, אמר במפגש "שהגיע הזמן שרמת הבריאות של החברה הערבית תהיה שווה לרמת הבריאות של החברה היהודית. הנתונים מראים שמחוסן מוגן פי 20 מפני מחלה קשה מאדם לא מחוסן. לחברי בחברה הערבית יש לנו פערי חיסון בחברה הערבית. כל ראש רשות שיפנה אלי נבוא אליו מיד עם ניידת חיסונים".

מפגש מקוון בנוגע לחיסון בני נוער שערך ראש הממשלה נפתלי בנט עם שרים בממשלה וראשי רשויות במגזר הערבי. 2 ביולי 2021. ., אתר רשמי
"אכפת לי מהחברה הערבית". המפגש המקוון שנערך עם רה"מ וראשי הרשויות הערביות, היום/אתר רשמי, .

לדברי ח"כ עבאס, "חשוב שאגף הדתות במשרד הפנים ישלח בקשות לאימאמים שיתייחסו לנושא בתפילות יום השישי ויעודדו מתפללים ללכת להתחסן. אנחנו מתכננים להריץ מחר קמפיין כזה דרך הרשתות החברתיות כדי שנקדם את המהלך. אני מודה לראש הממשלה להתייחסותו אל החברה הערבית, זה מאוד חשוב. יש התארגנות טובה בנושא. יש לנו שתי מגפות בחברה הערבית - הקורונה והפשיעה. כולנו מגויסים בשיתוף פעולה כדי שנוכל לקדם את החברה הערבית וחברה ישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully