וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט שוחח עם מנכ"ל פייזר: דנו בעסקאות להחלפת חיסונים עם מדינות שונות

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 18:36

שיחתם של ראש הממשלה ובורלא מגיעה לאחר שעסקאות החליפין שנערכו מול בריטניה והפלסטינים לא צפויות להתממש. השניים התמקדו באפשרויות לאספקת חיסוני פייזר נוספים לישראל וכן בעסקאות האפשריות למתן מנות חיסון למדינות אחרות

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים סדרת שיחות עם מנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלברט בורלא - כך הודיעה היום (ראשון) לשכתו של בנט. השניים התמקדו באפשרויות לאספקת חיסוני פייזר נוספים לישראל וכן בעסקאות האפשריות למתן מנות חיסון מישראל למדינות אחרות. שיחתם מגיעה לאחר שעסקאות החליפין שנערכו מול בריטניה והפלסטינים לא צפויות להתממש.

בנט הודה למנכ"ל פייזר על שיתוף הפעולה ההדוק בהבאת החיסונים למדינת ישראל, והשניים שוחחו על אסטרטגיות להתמודדות עם הנגיף, בדגש על וריאנטים קיימים ועתידיים, וכן על האפשרויות לאספקת חיסוני פייזר נוספים ארצה. המגעים מתנהלים בהובלת משרד הבריאות, משרד החוץ והמטה לביטחון לאומי.

ד"ר אלברט בורלא, מנכ"ל חברת פייזר 19 בפברואר 20201. רויטרס
מנכ"ל פייזר בורלא/רויטרס

המגעים מול לונדון ורמאללה נערכו בניסיון להעביר מנות חיסון שתוקפם עומד לפוג. אך השיחות עם בריטניה לא צלחו בשל בעיית תיאום בזמנים, והפלסטינים לא הגיעו להסכמות פנימיות. כעת, ישראל נמצאת במגעים מתקדמים עם מדינה שלישית, שצפויה לקבל מישראל יותר ממיליון מנות.

מיום שישי הקרוב החיסון של פייזר לא יהיה זמין יותר למנה ראשונה, אולם אזרחים מעל גיל 16 יוכלו להתחסן בחיסון של מודרנה שנמצא בארץ. לילדים בני 15-12 החיסון של מודנה עדיין לא אושר.

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך ישיבת הממשלה 4 ביולי 2021. רויטרס
ראש הממשלה בנט/רויטרס

בתוך כך, מספר היישובים הצהובים עלה היום ל-21, אחרי שלפני יומיים היו תשעה בלבד. חמש ערים נוספות צבועות כתום בדירוג הרמזור, בהן מעלה אדומים, הרצליה, כפר סבא, פרדס חנה וחלק מפתח תקווה, ושתיים אדומות - כוכב יאיר וצופים.

במקביל, מאומתים ראשונים לקורונה נרשמו בבדיקות הסקר שעורך מטה מגן אבות ואמהות בבתי האבות. מתוך 23 אלף דגימות, 12 חזרו חיוביות - ארבעה דיירים ושמונה אנשי צוות, כולם מחוסנים. כמו כן, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 185 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-842,749

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully