וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל חתמה עם דרום קוריאה על הסכם החלפת חיסונים לקורונה

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 15:04

ההסכם נחתם בידיעת חברת פייזר, ולפיו ישראל תעביר לדרום קוריאה כ-700 אלף מנות חיסון עד סוף יולי תמורת כמות זהה של חיסונים בספטמבר. בנט: "זו עסקה שהיא Win-Win"; הורוביץ: "שיתוף פעולה מצוין". הסכם יפתור את בעיית מלאי החיסונים שנותר ותוקפו צפוי לפוג בסוף החודש

בווידאו: דרום קוריאה מודיעה על הסכם חילופי חיסונים עם ישראל/צילום: רויטרס

ישראל חתמה הלילה (שלישי) עם דרום קוריאה על הסכם להחלפת חיסונים נגד נגיף הקורונה. ההסכם צפוי לפתור את משבר החיסונים שנוצר, מאחר שתוקפם של החיסונים שנותרו בישראל צפוי לפוג בסוף החודש. לפי תנאי ההסכם, שנחתם בידיעת חברת פייזר, ישראל תעביר כ-700 אלף מנות חיסון של ענקית התרופות לדרום קוריאה עד סוף יולי, ובתמורה תקבל כמות חיסונים זהה במהלך חודשי ספטמבר ואוקטובר.

"זו עסקה שהיא Win-Win", מסר ראש הממשלה נפתלי בנט. "מדינת ישראל מברכת על ההסכם ורואה בו יתרונות הדדיים, הן לישראל והן לקוריאה". חתימת ההסכם הובלה בידי משרד הבריאות בשיתוף עם משרד החוץ, המטה לביטחון לאומי ומשרד ראש הממשלה, והוא ייכנס לתוקף "לאחר השלמת כלל התהליכים, לרבות בדיקת החיסונים לאחר הגעתם לדרום קוריאה".

עובדי טבע-סלא ארזו חיסוני קורונה של פייזר לקראת העברתם לדרום קוריאה. אלון גרגר, אתר רשמי
ישראל תעביר כ-700 אלף מנות חיסון. עובדי טבע-סלא אורזים חיסונים לקראת המעבר לדרום קוריאה/אתר רשמי, אלון גרגר

בימים האחרונים, בנט קיים סדרת שיחות עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, כדי לאפשר את העסקה, וכן בנוגע למדיניות חיסונים המשכית ועל אסטרטגיות להתמודדות עם הנגיף והווריאנטים הקיימים והעתידיים שלו. השיחות התקיימו לאחר שעסקאות החליפין שנערכו מול בריטניה והפלסטינים לא התממשו.

"אנחנו ממשיכים להגן על בריאותם של אזרחי ישראל", הוסיף בנט. "החיסונים יעילים ומצילי חיים, זו עובדה. דרום קוריאה תקבל ממלאי החיסונים הקיים שלנו, ואנחנו נקבל את מהמשלוח העתידי שלהם. כך נצמצם את החורים ונוודא שלמדינת ישראל יש מלאי חיסונים ראוי. אני רוצה להודות למנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, יהודי חם שאוהב את מדינת ישראל, על הסיוע הרב, וכן לשר הבריאות ולאנשי משרד הבריאות, משרד החוץ והמל"ל שעבדו מסביב לשעון".

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך ישיבת הסיעה 5 ביולי 2021. שלו שלום, TPS
"ממשיכים להגן על בריאות אזרחי ישראל". בנט/TPS, שלו שלום

שר הבריאות ניצן הורוביץ הודה בדף הטוויטר שלו ל"מקצועני משרד הבריאות" שהובילו את העסקה. "הקוריאנים יקבלו מאתנו מיידית מאות אלפי חיסונים, ואנחנו נקבל את המשלוח העתידי שלהם מפייזר וכך נבטיח מלאי חיסונים לאזרחינו. תודה למשרד החוץ ולמל"ל על הסיוע וכמובן לראש הממשלה שדחף ללא ליאות. זה שיתוף פעולה מצוין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully