וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר החיסונים: הקושי שעלול להכשיל את החזרת התו הירוק

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 1:58

רה"מ התריע כי אם התחלואה תימשך, תישקל השבת חלק ממגבלות התו הירוק, אך במצב בו אין מלאי מספיק לכלל האוכלוסייה - לא ניתן להפריד בין מחוסנים ללא מחוסנים. הורוביץ ובנט ייפגשו לקראת קבינט הקורונה. רוב חברי ועדת החיסונים המליצו על מתן חיסון שלישי למדוכאי חיסון

בווידאו: בנט מצהיר שאם התחלואה תעלה תשקל החזרת הגבלות התו הירוק/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה כי "אם התחלואה תמשיך לעלות - נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק".על אף דברים אלה, נדמה כי קיים מכשול משמעותי להשבת התו הירוק: בהיעדר מנות חיסון בתוקף יהיה קשה מאוד מבחינה משפטית ליצור הבדלה הגובלת בהפליית לא מחוסנים - כל עוד לא עומדת להם האפשרות להתחסן ברגע שיחפצו בכך.

עסקאות החליפין של מנות החיסון מישראל, שהיו מתוכננות להיערך עם בריטניה ועם הרשות הפלסטינית אך בסופו של דבר לא יצאו לפועל, עתידות להתממש מול מדינה שלישית - שזהותה עדיין לא פורסמה מחשש להכשלת העסקה. בכירי משרד הבריאות דנים בסוגיה זו ובנט אף שוחח בנושא עם מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא.

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
כמות בני הנוער המתחסנים לא צפויה להגיע ליעד שהציב בנט. נער מתחסן לקורונה/ראובן קסטרו

בתוך כך, ועדת החיסונים של משרד הבריאות דנה הלילה בסוגיית מתן המנה השלישית, ורוב חברי הוועדה המליצו על מתן חיסון נוסף למדוכאי חיסון, דוגמת מושתלי איברים ובעלי מחלות רקע. עם זאת, חברת פייזר עדיין לא אישרה הענקת מנה שלישית של החיסון שפיתחה, על כן לא ברור באילו תנאים ומתי יאושר חיסון שלישי. המלצות הוועדה יוגשו למנכ"ל משרד הבריאות להחלטה סופית.

הוועדה דנה גם בבידוד למחוסנים, ורוב חברי הוועדה הביעו התנגדות לכך. לפני כשבועיים משרד הבריאות החליט שבמקרים מסוימים ניתן יהיה להטיל בידוד על מחוסנים שנחשפו לחולים אחרים או שילדיהם נדבקו במוטציה ההודית. דיון נוסף של הוועדה התייחס לשאלה הם ליצור מנגנון חיסון לילדים מתחת לגיל 12, ולאשר מתן חיסון לילדים במקרים חריגים. עם זאת, הוועדה החליטה לדחות את ההצבעה בנושא.

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך ישיבת הממשלה 4 ביולי 2021. רויטרס
הזהיר מחזרת חלק ממגבלות התו הירוק. בנט, היום/רויטרס

במשרד הבריאות צפויים גם לדון בווריאנט דלתא, הזן ההודי, ובהתמודדות עם קצב התפשטותו המהיר. מעבר להחזרת התו הירוק, נשקלת גם החזרת מגבלות ההתקהלות ואף הגבלת התקהלות לילדים, כדי למנוע מצב בו מתכנסים עשרות ומאות ילדים בחלל סגור.

בתוך כך, מספר היישובים הצהובים עלה הבוקר ל-21, אחרי שלפני יומיים היו ברשימה הצהובה תשעה יישובים בלבד. חמש ערים נוספות נצבעו בכתום בדירוג הרמזור, בהן מעלה אדומים, הרצליה, כפר סבא, פרדס חנה וחלק מפתח תקווה, ושתיים אדומות - כוכב יאיר וצופים. במקביל, מאומתים ראשונים לקורונה נרשמו בבדיקות הסקר שעורך מטה מגן אבות ואמהות בבתי האבות. מתוך 23 אלף דגימות, 12 חזרו חיוביות - ארבעה דיירים ושמונה אנשי צוות, כולם מחוסנים.

מנכ"ל פייזר אלברט בורלא בשימוע בקונגרס, 26 בפברואר 2019. AP
הוא ובנט דנו בעסקת חליפין של מנות החיסון עם מדינה שלישית. בורלא/AP

ראש הממשלה בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ צפויים להיפגש מחר ולדון בסוגיית המגבלות לקראת ישיבת קבינט הקורונה שתיערך ביום שלישי. הקבינט ידון באפשרויות ובחסמים להשבת התו הירוק. כמו כן תידון האפשרות להגביל התקהלויות במקומות סגורים בהם מצויות אוכלוסיות בסיכון דוגמת בתי אבות ומקומות המאכלסים בני 65 ומעלה. עוד תישקל האפשרות להחזרת התו הסגול במתווים מסוימים, למשל במקומות בהם יש התקהלויות קבועות כמו בתי כנסת ואולמות מופעים. כמו כן, נשקלת האפשרות להתיר לילדים ובני נוער להתקהל רק במקומות פתוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully