וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על חוק האזרחות: "האופוזיציה פגעה בביטחון המדינה מתוך מרירות ותסכול"

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 13:39

ראש הממשלה מתח ביקורת נגד יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, לאחר שהממשלה נכשלה בהארכת תוקפו של חוק האזרחות. "כל מי שהצביע נגד החוק, מביבי דרך טיבי ועד שיקלי בחר בפוליטיקה קטנה על פני טובת אזרחי ישראל", אמר

ראש הממשלה נפתלי בנט הפנה אצבע מאשימה היום (שלישי) לעבר יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, וכן לחבר סיעתו עמיחי שקלי, לאחר שהקואליציה נכשלה בהארכת תוקפו של חוק האזרחות במליאה הלילה. "האופוזיציה פגעה היום בביטחון המדינה בכוונה תחילה מתוך מרירות ותסכול".

בנט אמר את הדברים בפתחה של הצהרה בנוגע להסרת חסמים רגולטורים במשק, בנוכחות שר המשפטים גדעון סער ושר האוצר אביגדור ליברמן. "מגיעה לאזרחי ישראל ממשלה שלא עוסקת כל היום בעצמה", אמר. "כל מי שהצביע נגד חוק האזרחות מביבי דרך טיבי ועד שיקלי בחר בפוליטיקה קטנה על פני טובת אזרחי ישראל והם יצטרכו לתת דין וחשבון לאזרחי ישראל. נתקן את העניין ונביא פתרונות טובים לציבורץ אנחנו מסתכלים קדימה".

בווידאו: בנט מתייחס להפלת חוק האזרחות/צילום: לע"מ

בתגובה, בליכוד תקפו את בנט הגדירו את דבריו כ"שיא החוצפה". בהודעת המפלגה נטען כי "מי שהקים קואליציה חלשה שנשענת על קולות השמאל הקיצוני ומפלגות פוסט ציונייות שלא יעשה קולות של מי שסופר את ביטחון ישראל. שיגיד לציבור את האמת - הוא מוכן לעשות ההכול כדי לשמר את שרידותו הפוליטית".

עוד אמרו בליכוד כי "בנט העדיף לנהל משא ומתן עם השמאל הקיצוני ועם האנטי ציונים ורק שלא לדבר עם הליכוד ומפלגות הימין. במקום לדון בפתרון הציוני הפשוט שהצענו, להאריך את צו השעה בחודשיים-שלושה ואחריהם להצביע על חוק יסוד הגירה, הוא בחר להתעלם מאיתנו".

עוד בוואלה!

ח"כ שיקלי הפיל את חוק האזרחות, באופוזיציה חוגגים את הניצחון על הממשלה

לכתבה המלאה

חוק האזרחות נפל הבוקר במליאת הכנסת - לאחר ש-59 ח"כים הצביעו בעד ו-59 נגד. כפי שפורסם בוואלה!, ח"כ שיקלי הצביע נגד החוק בלחץ הליכוד. מנגד, שני חברי רע"ם מנסור עבאס ווליד טאהא הצביעו בעד, ושני חברי מפלגתם סעיד אלחרומי ומאזן גנאים נמנעו. החוק צפוי לפוג הלילה בחצות.

החוק נפל במליאה לאחר שכבר במהלך הלילה הושגה הסכמה עם הסיעות שהתנגדו לו - מרצ ורע"ם. נקודת המפנה באה לאחר שהקואליצה ביקשה להפוך את ההצבעה להצעת אמון בממשלה. הלחץ על שיקלי נמשך עד דקות בודדות לפני ההצבעה. ח"כ יואב קיש מהליכוד והשרה שקד עמדו איתו במרפסת מחוץ למזנון של חברי הכנסת הסמוך למליאה והתעקשו כל אחד שיצביע עם עמדת האופוזיציה או הקואליציה. קיש אמר לו: "זה אי אמון, בוא נצביע נגד הממשלה" ושקד ניסתה לשכנע חזרה: "אל תפיל את החוק". קיש השיב: "חייבים להפיל את החוק הזה".

עמיחי שיקלי. אוליבר פיטוסי, פלאש 90
הצביע נגד. שיקלי/פלאש 90, אוליבר פיטוסי

"הלילה קיבלנו הוכחה לבעייתיות שממשלה שאין בה רוב לאומי מובהק", אמר שיקלי. "כזו שמתחילה את הלילה עם הארכת חוק לשנה ומסיימת אותו עם הארכה לחצי שנה, שמתחילה עם 1,500 היתרים ומסיימת עם למעלה מ 3,000. ישראל צריכה ממשלה ציונית מתפקדת ולא שעטנז שתלוי על בלימה בקולותיהם של רע"ם ומרצ".

בליכוד בירכו על נפילת החוק, וכינו את מתווה הפשרה שהושג כ"עסקה מושחתת שנתפרה בחשכת הלילה בין בנט לפיד ושקד לבין רע"מ ומרצ התרסקה הודות למאבק נחוש שניהלה האופוזיציה בראשות נתניהו". בליכוד טענו כי בנט ולפיד רצו לקנות שני קולות של רע"מ תמורת הכנסת אלפי אנשים שמעמידים בסכנה את זהותה הציונית וביטחונה של מדינת ישראל. "בעבר, דברים מסוג זה נכפו על ידי החלטות שיפוטיות. הפעם לא הייתה כל הצדקה לעסקת השוחד שנדחתה על ידי הכנסת". בליכוד אף קראו לתמוך ביוזמתם ולהצביע בעד חוק יסוד: ההגירה - שיובא להצבעה בהמשך.

מליאת הכנסת | נתניהו במהלך נאומו במליאה  5 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
בליכוד בירכו. נתניהו, אתמול/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לדברים הצטרפו חברי הציונות הדתית, שכינו את המהלך של בנט ושקד "בושה". לדבריהם, השניים "מכרו את ישראל, אחרי שבנו קריירה על שקרים והונאות, ערקו לשמאל והעניקו את נכסי צאן הברזל של מדינת ישראל לתומכי הטרור. כדי לקנות את אצבעו של עבאס איילת שקד, הסכימה אמש להעניק לפלסטינים את "זכות השיבה" בתשלומים, סירסה את הוראת השעה שהיתה מחוררת גם כך והפכה אותה לנזק".

תמיכה מכיוון אחר באה מצדם של שותפיהם לאופוזיציה - חברי הרשימה המשותפת. יו"ר הרשימה, ח"כ איימן עודה אמר כי "למרות שבמרצ וברע"ם העדיפו להצביע בעד אחדות הממשלה, האיסור הגזעני על איחוד משפחות בוטל. זהו ניצחון לעשרות אלפי משפחות שחיכו קרוב לשני עשורים בשביל הזכות לחיות יחד". בציוץ בטוויטר הוסיף: "ותודה לכל סיעות האופוזיציה על ההתגייסות להפלת החוק הגזעני והמפלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully