וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על משבר חוק האזרחות: "יש דברים שלא משחקים איתם"; נתניהו: "הממשלה ציונית? תוכיחו"

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 18:02

לפני ההצבעה על חוק האזרחות באופוזיציה ובקואליציה קיימו ישיבות סיעה, בהן החליפו מהלומות. לפיד אמר כי "אם האופוזיציה תצביע נגד, יוכח כי היא מעדיפה להיות נגד המדינה". בנט: "יש דברים שלא משחקים איתם". נתניהו: "כדי להיות רה"מ בנט בישל דייסה, ולמי לא נשאר?"

ראש הממשלה נפתלי בנט תקף היום (שני) במהלך ישיבת סיעת ימינה את הקשיים שמערימה האופוזיציה בנוגע להצבעה על חוק האזרחות. "אנחנו רואים כאן משחקים ילדותיים וניסיונות של האופוזיציה להתיש אותנו, שזה בסדר אבל יש נקודות שבהן צריך לגלות אחריות לאומית", אמר בנט. "יש דברים שלא משחקים איתם. ביטחון המדינה הוא קו אדום והמדינה צריכה שליטה מי נכנס בה ומי מתאזרח בה. אנחנו מתקדמים ונביא את החוק להצבעה, נפעל בצורה ממלכתית לטובת ביטחון המדינה ואזרחי ישראל".

שרת הפנים איילת שקד הביעה בישיבת הסיעה הערכה שהחוק יעבור. "לחוק אין רוב אבל מקווה ומאמינה שעד הלילה יהיה לו", אמרה שקד. "אף פעם מפלגה לאומית באופוזיציה לא הצביעה נגד החוק הזה. בניגוד למה שאומרים, אם החוק ייפול היום, אף שר פנים לא יכול לעצור תהליך אזרוח מתמשך".

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד איים כי אם חוק האזרחות לא יעבור - תהיה עלייה בטרור. במהלך ישיבת סיעה לקראת ההצבעה במליאה על החוק לפיד תקף את סיעות הימין באופוזיציה ואמר: "אם האופוזיציה תצביע נגד החוק, היא תוכיח שיותר חשוב לה להיות נגד הממשלה, מאשר להיות בעד המדינה".

דבריו של לפיד מגיעים אחרי שהקואליציה לא הצליחה להשיג רוב להארכת הוראת השעה וההצעה נפלה עם 17 מתנגדים בוועדה המסדרת. ההצבעה על החוק במליאה תימשך אל תוך הלילה. במקביל, בישיבת ראשי האופוזיציה הוחלט שכל סיעה תקיים דיון פנימי בנושא חוק האזרחות ומאוחר יותר היום תתקיים פגישה נוספת כדי לקבל החלטה. הוחלט על גיוס מלא ואפס קיזוזים.

יאיר לפיד, במהלך הצהרתו בפתח ישיבת הסיעה 5 ביולי 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
לפיד בישיבת סיעה, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי
בווידאו: לפיד וסמוטריץ' מתייחסים להצבעה על חוק האזרחות/צילום: ערוץ הכנסת

במקביל לבנט נשא דברים ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. בפתח ישיבת סיעתו הוא אמר כי "תפקיד האופוזיציה הוא להפיל את הממשלה. ממשלה שמסוכנת ומבוססת על כוחות אנטי ציוניים זה הכרחי מתמיד. ממשלה שלא מסוגלת לשמור על אופיה היהודי של מדינת ישראל אבוא שתכהן יום אחד. הדרך היחידה לבלום הגירה פלסטינית לישראל היא חקיקת חוק יסוד ההגירה שהכנו וניסינו להעביר כמה פעמים שיסגור את הפרצה אחת ולתמיד. חוק שרעמ לא תוכל לכרסם בו חוק שמרצ לא תערער עליו מהיסוד".

נתניהו המשיך: "הצענו לקואליציה פתרון ציוני פשוט להאריך בחודשיים את החוק הקיים במקום לקיים מומ איתנו הממשלה היתה עסוקה במכירת חיסול למנסור עבאס כדי לשכנע אותו להעביר את החוק. בנט רוצה ללכת עם ולהרגיש בלי. כדי להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים בנט בישל דייסה. נתן לכולם - ולמי לא נשאר? לימין!".

הוא פנה לראש הממשלה ואמר, "בנט, עם הקמת הממשלה אמרת שהיא ציונית, תוכיח את זה. תעשה את מה שכל ממשלת ימין עשתה בלי בעיה. אם אכפת לך מהמדינה ולא מהכסא אתה מוזמן להעביר היום את חוק יסוד ההגירה בטרומית ולהאריך את החוק בחודשיים שבמהלכם נשלים את חקיקת החוק יסוד ההגירה".

עוד בוואלה!

בתום דיון סוער: חוק האזרחות נפל בוועדה המסדרת, ההכרעה עוברת למליאה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך ישיבת הסיעה 5 ביולי 2021. שלו שלום, TPS
בנט, היום/TPS, שלו שלום
בווידאו: רה"מ בנט והשרה שקד מתייחסים להצבעה על חוק האזרחות/צילום: ערוץ הכנסת

לפני כן מפלגת הציונות הדתית קיימה ישיבת סיעה. יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' תקף בפתח דבריו את הממשלה ואמר כי "אנחנו לא נסייע לקואליציה להעביר הוראת שעה רעה". לדבריו, "כשהשקר הופך לשיטה, ניתן להבטיח מול פני האומה לא להקים ממשלה עם תומכי טרור, ומספר ימים לאחר מכן לעשות בדיוק את זה. ניתן להתחייב שלא להקים ממשלה עם לפיד, 'לא ברוטציה ולא במוטציה', ולאחר מספר ימים להמליך את לפיד כראש ממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully