וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום דיון סוער: חוק האזרחות נפל בוועדה המסדרת, ההכרעה עוברת למליאה

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 13:37

הקואליציה לא הצליחה להשיג רוב להארכת הוראת השעה וההצעה נפלה עם 17 מתנגדים. לפני ההצבעה פרצו עימותים בשתי ועדות במשכן. ח"כ דודי אמסלם תקף בפתח הוועדה המסדרת את חברי הקואליציה, שהשיבו אש. ח"כ בן גביר ליו"ר ועדת חוץ וביטחון: "תבדוק מה יש על ח"כ סעדי בשב"כ"

הקואליציה לא הצליחה להשיג היום (שני) רוב בהצבעה על חוק האזרחות בוועדה המסדרת, וההכרעה תעבור למליאת הכנסת. בצל המשבר בקואליציה, 17 חברי כנסת הצביעו נגד בהצבעה שנועדה לקבוע איזו ועדה בכנסת תדון בהצעת החוק, ו-14 הצביעו בעד.

ח"כ דודי אמסלם כינה בפתח הדיון את חברי הכנסת בקואליציה "טירונים חצופים" לאחר שהביע מחאה על כך שהדיון נפתח באיחור ללא הודעה מראש. ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) שניהל את הדיון התנצל על כך אבל ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) אמר לאמסלם: "סתום את הפה".

במקביל, במהלך ישיבה בוועדת חוץ וביטחון פרץ עימות בין ח"כ אוסמה סעדי מהרשימה המשותפת לח"כ איתמר בן גביר מהציונות הדתית. בן גביר אמר בוועדה ליו"ר רם בן ברק: "תבדוק מה יש עליו בשב"כ ובמוסד". בן ברק השיב: "אני יודע מה יש עליו ומה יש עליך" .

דיון הוועדה המסדרת, 5 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
חברי הליכוד בוועדה המסדרת. הכנסת, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לאחר ההצבעה, ח"כ שרן השכל מתחה ביקורת על חברי הכנסת שהצביעו נגד. "איזו בושה", אמרה.
ח"כ מאי גולן מהליכוד השיבה: "איזו מודעות עצמית גבוהה, פשוט אין לכם". גורמים בקואליציה הצטרפו להשכל. "הליכוד הצביע הבוקר יחד עם הרשימה המשותפת נגד קידום חוק שביטולו יוביל לפגיעה בביטחון המדינה. אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה", האשימו.

‏"אתם יושבים עם תומכי טרור. אתם הקמתם ממשלה שפועלת נגד המדינה. ואתם עוד באים להטיף לנו מוסר על שאנחנו מנסים להפיל אתכם?", תקף ח"כ שלמה קרעי מהליכוד. "הרי ברור לכולם שאם נצביע בעד החוק, אתם בהובלת שקד ועבאס תתנו להם אינספור אישורי איחוד".

מבחן ראשון

המשבר על החוק שאוסר איחוד משפחות של פלסטינים מהווה מבחן ראשון לקואליציה, שלושה שבועות בלבד לאחר השבעת הממשלה. לוואלה! נודע כי בניסיון להגיע לפשרה עם סיעות מרצ ורע"מ, בקואליציה בוחנים האם ניתן לקדם חלקים עיקריים ממתווה פשרה שהציע השר עיסאווי פריג' ממרצ.

לפי פרטי המתווה שנדון, הוראת השעה של החוק תוארך בחצי שנה במקום שנה, ובמקביל תקום ועדה שתבחן בתקופה זו פתרונות הומינטריים למשפחות מסוימות שיחורגו מהחוק ויהנו מזכויות סוציאליות כמו עניינים רפואיים או יציאה משותפת מהארץ, בהתאם לחוות דעת של גורמים ביטחוניים. שרת הפנים איילת שקד לא שללה את המתווה לחלוטין אך צפויה לדון בו לראשונה רק היום בשיחות שתקיים בין מרכיבי הקואליציה. לאחר הדיון, תתקבל החלטה סופית.

עימות בפתח הוועדה המסדרת

בווידאו: סערה בוועדה המסדרת/צילום: ערוץ הכנסת
דיון הוועדה המסדרת, 5 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח"כ גינזבורג בוועדה המסדרת, הבוקר/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

שקד הצהירה אתמול כי החוק יעלה להצבעה כלשונו, גם אם לא תקודם פשרה בקואליציה, זאת יממה לפני פקיעתו הסופית. היא הוסיפה כי היא מצפה מהאופוזיציה לתמוך בו. לדבריה, "גם אנשי האופוזיציה ראו את חוות הדעת של השב"כ לפני פחות מחודש והבינו שהחוק הזה חייב לעבור". באופוזיציה טרם החליטו סופית כיצד יצביעו על הצעת החוק במליאת הכנסת, וגם נשקלת אפשרות שבה תהפוך ההצבעה לאי אמון בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully