וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: "חוק האזרחות יעלה מחר, באופוזיציה מבינים שהוא חייב לעבור"

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 12:46

שרת הפנים הבהירה כי היעדר הרוב בקואליציה לא ימנע את העלאת החוק להצבעה כלשונו. "לא מאמינה שבאופוזיציה ישנו את דעתם מלפני חודש", לחצה. בממשלה בונים על תמיכה או הימנעות של הליכוד והציונות הדתית. בנט: "הממשלה קמה בזכות הציוצים של סמוטריץ', צריך להיות מאופקים"

בווידאו: שקד מתייחסת לחוק האזרחות/צילום: רוני כנפו

שרת הפנים איילת שקד הודיעה היום (ראשון) כי חוק איחוד משפחות יעלה מחר להצבעה כלשונו, זאת למרות שאין רוב בקואליציה לאישורו. מרצ ורע"ם הודיעו כי יתנגדו לחוק, אך בקואליציה בונים על חברי כנסת מסיעות הליכוד והציונות הדתית שיתמכו או ייעדרו מההצבעה כדי שיהיה ניתן לאשרו, למרות ההתנגדות הפומבית שלהן ובמקביל גם נמשכות השיחות עם חבריהן בניסיון להגיע להבנות.

"הוראת השעה פוקעת בשלישי לכן זה צריך לעלות מחר", הסבירה שקד בכניסה לישיבת הממשלה בכנסת. "גם אנשי האופוזיציה ראו את חוות הדעת של שב"כ לפני פחות מחודש והבינו שהחוק הזה חייב לעבור, לא מאמינה שהם ישנו את דעתם".

שרת הפנים, איילת שקד לקראת ישיבת הממשלה. יונתן זינדל, פלאש 90
החוק יעלה מחר. שקד/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך ישיבת הממשלה, ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס למחלוקות בתוך הקואליציה על חוק האזרחות ופינוי אביתר, וביקש משרי הממשלה להפגין איפוק בהצהרות ובציוצים. "מה שקורה זה שאחרי שאתה יוצא בהצהרה - אתה מחויב אליה", אמר..

"הממשלה הזו קמה בעיקר בזכות הציוצים של סמוטריץ', שבמקור בכלל היה מוכן ללכת עם רע"ם בבחירות 2019א'. ואז הוא צייץ, ועלה על עץ עוד ועוד, ובזכותו קמה הממשלה", טען. "בואו נלמד להיות יותר מאופקים ממה שהוא היה, אנחנו לא רוצים שהממשלה תיפול בגלל ציוצים". ההערה של בנט מתייחסת בעיקר להתנגדות של מפלגות השמאל בקואליציה למתווה הפינוי של המאחז אביתר, שהושג בלא הסכמתן או מעורבותן, וכן ברקע ההתנגדות של מרצ לחוק האזרחות.

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך ישיבת הממשלה 4 ביולי 2021. רויטרס
"הממשלה קמה בזכות הציוצים של סמוטריץ'". בנט/רויטרס

באופוזיציה, ח"כ אבי דיכטר מהליכוד שוחח בשבוע שעבר עם יו"ר מפלגתו, בנימין נתניהו, ואמר ש"לא ניתן לעשות עם חוק האזרחות פוליטיקה". הוא ציין את החשיבות של להצביע בעד, למרות היותה של הליכוד באופוזיציה. עד כה נתניהו סירב לומר בפומבי האם יצביעו נגד אם ההצבעה תתקיים למרות הכל, ובשבוע שעבר הציע לתמוך בחוק בתנאי שהקואליציה תקדם את חוק יסוד: ההגירה, הצעה שנדחתה על ידי הממשלה.

בסביבתה של שקד סבורים כי אם החוק ייפול בהצבעה, לא יהיה ניתן לחוקק אותו מחדש, בין היתר בשל עתירות שיוגשו לבג"ץ, שמתח בעבר ביקורת על הארכת הוראת השעה מידי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully