וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצבעה הכפולה של קארה: מה קרה ברגע שעורר סערה במליאה?

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 15:36

בדיקת וואלה! מראה כי הח"כ מימינה נראה לוחץ על כפתור ההצבעה במושב של חברת מפלגתו סילמן, שניות לפני תום זמן ההצבעה. יו"ר הקואליציה נראית משוחחת בטלפון באותן שניות, כשבמקביל ניתן לראות בלוח ההצבעות המרכזי את שתי ההצבעות

בדיקת וואלה! על שניות ההצבעה מראה שח"כ אביר קארה (ימינה) נראה בצילום במליאה לוחץ על כפתור ההצבעה של חברת מפלגתו, שכנתו לספסל, עידית סילמן, בזמן שהיא נראית משוחחת בנייד. קארה נראה בתיעוד לוחץ בו זמנית על הכפתור שלו, ובמקביל ניתן לראות את שתי ההצבעות מתבצעות על לוח ההצבעות המרכזי של מליאת הכנסת.

מכך למעשה ניתן ללמוד שהתרחשה הצבעה כפולה. זהו לכאורה מעשה פלילי, ולחיצה בו זמנית על המקשים של שני הח"כים בידי ח"כ קארה. בינתיים נשמעות הערכות שגורסות שהזמן בשעון ההצבעה עמד להסתיים, ואילו קארה ניסה לחפות על סילמן בזמן ששוחחה בנייד.

רגעי ההצבעה הכפולה בכנסת. ערוץ הכנסת
רגעי ההצבעה הכפולה בכנסת, היום/ערוץ הכנסת

באופוזיציה טוענים שח"כ קארה הצביע פעמיים על אחת ההסתייגויות שהועלו לחוק החל"ת, והצביע גם במקומה של יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן. קארה עצמו טוען כי עשה זאת בשגגה ובליכוד פנו ליועמ"ש בנושא.

ח"כים של הליכוד דרשו לעצור את ההצבעות, שכן הצבעה כפולה היא עבירה פלילית. יו"ר הכנסת מיקי לוי ביקש להמשיך עם ההצבעה ולערוך את הבדיקה המשפטית של ההצבעה של קארה בסיום ההצבעה על החוק. למרות זאת, הדיון הופסק לטובת התייעצות משפטית של לוי עם הייעוץ המשפטי של הכנסת.

ח"כ סילמן טענה שלא ביקשה מקארה להצביע במקומה, וקארה אמר ש"לא ידע" שאסור להצביע פעמיים. מלשכתו נסמר כי הוא הצביע "בשגגה ממחשב לא נכון של ח"כ עידית סילמן והודיע במיידי על טעותו ליו"ר הכנסת על מנת שההצבעה תתוקן"

בווידאו: ח"כ קארה הצביע פעמיים, באופוזיצה קראו לחקור/דוברות הכנסת

לאחר שהנושא נבדק על ידי הייעוץ המשפטי ומזכירות הכנסת, הודיע לוי על קיום הצבעה חוזרת. "הנושא נבדק, על פי ההצהרה של ח"כ קארה היתה הצבעה אחת בשוגג, והוא הודיע על כך שהצביע בשוגג. הנושא נבדק על ידי הייעוץ המשפטי ולמען טוהר ההצבעה חוזרים על ההצבעה", אמר.

בתום המהומה, אישרה מליאת הכנסת את החוק בקריאה שניה ושלישית. לאחר ההצבעה החוזרת לשכת ח"כ קארה הפיצה את סרטון ההצבעה הכפולה בו רואים כי קארה התריע פחות משתי שניות אחרי ההצבעה שנעשתה טעות וביקש לתקן. בסביבתו אומרים שהליכוד מנסה לעשות סיבוב יח"צ וזאת סערה בכוס תה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully