וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט וגנץ אישרו את מתווה הפשרה לפינוי אביתר: התושבים יעזבו עד יום שישי

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 7:43

על פי הההסכם שנחתם באופן סופי, תושבי המאחז יעזבו את בתיהם עד יום שישי הקרוב בשעה 16:00. לאחר מכן, הצבא יבטיח באופן מיידי נוכחות רציפה של חיילים במקום, ומערכת הביטחון תבצע הליך של סקר קרקע במקום. האדמות שיוכרזו כאדמות מדינה - ישובו למתיישבים

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ אישרו הלילה (חמישי) באופן סופי את הסכם הפשרה להסדרת המאחז אביתר. אתמול הסכימו תושבי המאחז להסדרה, לפיה הם יפנו את בתיהם עד יום שישי בשעה 16:00. לאחר הפינוי, המדינה תבחן את מעמד הקרקע שעליה נבנה המקום נבנה.

טרם האישור, מזכיר הממשלה שלום שלמה חתם על הפשרה על דעת היועץ המשפטי לממשלה, והציג אותו לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר הביטחון בני גנץ. לאחר מכן, קיבל ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן את העתק המסמך של בנט וגנץ, המאשר את הסכם הפשרה להסדרת אביתר. "מתוך האתגר והקושי נצא מחוזקים יותר באביתר ובבניין הארץ", אמר דגן.

בווידאו: המאחז אביתר/צילום: רויטרס

בהסכם ישנו סעיף משמעותי לפיו מיד עם עזיבת התושבים, מערכת הביטחון תבצע הליך של סקר קרקע במקום. בתום הליך הסקר, האדמות שיימצא כי ניתן להכריז עליהם אדמות מדינה, יוכרזו ככאלה. שאר השטחים שלא יוכרו כאדמות מדינה, יפונו.

לאחר ההכרזה הראשונית על השטח כאדמת מדינה, ובכפוף להשלמת ההליכים התכנוניים הנדרשים, תתאפשר הקמת ישיבה ומגורים צמודים למשפחות צוות הישיבה.

ראש המועצה האזורית שומרון אמר אתמול לאחר הסכמת התושבים למתווה הפשרה כי "התקבלה החלטה לא פשוטה עבור שני הצדדים. מתוך האתגר והקושי נצא מחוזקים יותר באביתר ובבניין הארץ, המתווה שסוכם הוא לא מתווה החלומות שלנו אולם כל צד בא בו לקראת השני למען אחדות ישראל בימים קשים אלו של פילוג בעם. ההסכם הזה מחייב אותנו לצעדים לא פשוטים".

המאחז אביתר הוקם לפני כחודש וחצי, שעות בודדות לאחר הפיגוע שבו נרצח יהודה גואטה בצומת תפוח. כיום נמצאות במאחז עשרות משפחות ומאות מתיישבים שצפויים לעזוב עד יום שישי.

עוד בוואלה!

מועצת שומרון: תושבי אביתר הסכימו על מתווה לפינוי, ישיבת הסדר תוקם

לכתבה המלאה
מאחז אביתר 28 ביוני 2021. ראובן קסטרו
יעזבו את המאחז עד יום שישי בשעה 16:00. תושבי אביתר, השבוע/ראובן קסטרו

עיקרי ההסכם

  • כלל האזרחים השוהים במקום יעזבו את המקום באופן עצמאי עד יום שישי הקרוב בשעה 16:00.
  • תכולת המבנים הקיימים במקום תפונה ובאחריות המועצה לנעול את המבנים כשהם ריקים עד ל-9 ביולי 2021.
  • הצבא יבטיח באופן מיידי נוכחות רציפה של כוח במקום.
  • מערכת הביטחון תבצע הליך של סקר קרקע במקום והוא יושלם במהירות האפשרית.
  • מיד בתום הליך הסקר, האדמות שיימצא כי ניתן להכריז עליהם כאדמות מדינה, יוכרזו, והשטח שימצא מחוץ להכרזה יפונה.
  • בהקדם האפשרי לאחר ההכרזה הראשונית על השטח כאדמת מדינה, תתאפשר הקמת ישיבה ומגורים נלווים לה ולמשפחות צוות הישיבה.
  • בהקדם האפשרי לאחר השלמת ההליכים הקרקעיים והתכנוניים הנדרשים, ככל שיתאפשר, ובכפוף לכלל אישורי הממשלה הנדרשים, המדינה תאפשר נוכחות קבע אזרחית במקום. אופיה המדויק ייקבע בתיאום בין ראש הממשלה, שר הביטחון וראש המועצה האזורית שומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully