וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על פינוי המאחז אביתר: "שואף להגיע לפתרון על פי חוק ובדרכי שלום"

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 20:04

שר הביטחון התייחס לפינוי המאחז הבלתי חוקי בישיבת סיעת כחול לבן בכנסת, ועוד אמר כי הוא "לא רוצה תמונות של אלימות". מוקדם יותר, מועצת שומרון הודיעה כי תושבי המאחז הסכימו על מתווה הפינוי שהוצע להם

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (שני) בישיבת הסיעה שהתקיימה בכנסת לפינוי אפשרי של המאחז הבלתי חוקי אביתר, ואמר בין היתר כי הוא "שואף להגיע לפתרון על פי חוק ובדרכי שלום. לא רוצה תמונות של אלימות".

מוקדם יותר היום, מועצת שומרון הודיעה כי תושבי המאחז הסכימו על מתווה הפינוי שהוצע להם - והם יעזבו את הקרקע עד לסוף השבוע. זאת, יום לפני מועד הפינוי הסופי שנקבע ל-50 המשפחות המתגוררות במקום זה כחודש וחצי.

יו"ר כחול לבן, גני גנץ במהלך ישיבת סייעתו בכנסת 28 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"פתרון על פי חוק ובדרכי שלום". גנץ בכנסת, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
מאחז אביתר 28 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הסכימו למתווה הפינוי. מאחז אביתר/ראובן קסטרו

באביתר 50 מבנים, כולל גן ילדים ובית כנסת. אלוף פיקוד המרכז תמיר ידעי הוציא לאחרונה צו שלכאורה מאפשר לפנות את המאחז מיידית, והתושבים הגישו ערעור על החלטתו. בשבוע שעבר הוא דחה את הערעור, התושבים היו צפויים להגיש עתירה לבג"ץ על דחיית הפינוי, אולם המועצה האזורית שומרון הודיעה כי הם הסיכמו למתווה הפינוי.

בהודעת המועצה נמסר כי המתווה שאושר כולל עזיבה של תושבי אביתר את המקום עד לסוף השבוע, "מכיוןן שהוכח שאביתר אינה יושבת על אדמות פרטיות ומדובר באדמה שניתן להסדירה - כל הבתים יישארו במקומם, משרד הבטחון יקים בסיס לפלוגה במקום באופן מיידי, ובראש חודש אלול תוקם ישיבת הסדר חדשה בישוב אביתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully