וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת שומרון: תושבי אביתר הסכימו על מתווה לפינוי, ישיבת הסדר תוקם

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 14:03

לקראת מועד הפינוי הסופי של המאחז הבלתי חוקי שנקבע למחר, המועצה האזורית הודיעה כי לפי התושבים הסיכמו לתוכנית הפינוי שהוצעה. לפי המתווה, התושבים יעזבו עד לסופ"ש, הבתים יישארו במקום ותוקם בהמשך ישיבת הסדר. כמו כן, תצא הנחיה לפעול כדי להסדיר את הקרקע

מועצת שומרון הודיעה היום (שני) כי תושבי המאחז הבלתי חוקי אביתר הסכימו על מתווה פינוי שהוצע להם - והם יעזבו את הקרקע עד לסוף השבוע. זאת, יום לפני מועד הפינוי הסופי שנקבע ל-50 המשפחות המתגוררות במקום זה כחודש וחצי.

באביתר 50 מבנים, כולל גן ילדים ובית כנסת. אלוף פיקוד המרכז תמיר ידעי הוציא לאחרונה צו שלכאורה מאפשר לפנות את המאחז מיידית, והתושבים הגישו ערעור על החלטתו. בשבוע שעבר הוא דחה את הערעור, התושבים היו צפויים להגיש עתירה לבג"ץ על דחיית הפינוי, אולם המועצה האזורית שומרון הודיעה כי הם הסכימו למתווה הפינוי.

בהודעת המועצה נמסר כי המתווה שאושר כולל עזיבה של תושבי אביתר את המקום עד לסוף השבוע, "מכיוןן שהוכח שאביתר אינה יושבת על אדמות פרטיות ומדובר באדמה שניתן להסדירה - כל הבתים יישארו במקומם, משרד הבטחון יקים בסיס לפלוגה במקום באופן מיידי, ובראש חודש אלול תוקם ישיבת הסדר חדשה בישוב אביתר".

בווידאו: המאחז אביתר/צילום: רויטרס
מאחז אביתר 28 ביוני 2021. ראובן קסטרו
תושבי המאחז הסכימו על מתווה. אביתר/ראובן קסטרו
מאחז אביתר. רפי אביטל, TPS
המאחז אביתר/TPS, רפי אביטל

במקביל אומרים במועצה כי תצא הנחיה למנהל האזרחי לסיים בתוך חצי שנה את סקר הקרקע, הקרקע שתעבור את הסקר תוכרז כאדמת מדינה ותוקם התיישבות במקום בתיאום בין ראש הממשלה, שר הבטחון, ראש המועצה האזורית שומרון ותנועת נחלה.

"המתווה שהתגבש כולל: גם נוכחות צבאית וגם שיהיה אופק להסדרה. הגענו להבנה עם שר הבטחון, עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם שרת הפנים איילת שקד", אמר ראש המועצה יוסי דגן. "מדובר במתווה שהוא אסטרטגי, ארץ ישראל נקנית ביסורים, אף צד כאן לא ניצח את הצד השני, בסוף המשימה המרכזית שלנו היא לבנות את ארץ ישראל ולשמור על האחדות בעם ישראל בדרך של אהבת ישראל", הוסיף דגן.

לדבריו, "בהסכם כאן אנחנו מגיעים לשני הדברים, גם לישוב ארץ ישראל משום שבאביתר תהיה התיישבות יהודית, ישיבת הסדר בטווח הקרוב אחרי זה התיישבות גדולה וממוסדת וגם אם יש צעדים טקטיים שלא צריכים לעשות כמו ש-53 משפחות צריכות לרדת כי הממשלה דורשת מהם".

מאחז אביתר 28 ביוני 2021. ראובן קסטרו
תושבים באביתר/ראובן קסטרו
ח"כ אריה דרעי, ראש מפלגת ש"ס, יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ונציגי ש"ס מבקרים במאחז אביתר, 27 ביוני 2021. שרייה דיאמנט, פלאש 90
דגן ויו"ר ש"ס אריה דרעי באביתר, אתמול/פלאש 90, שרייה דיאמנט

אתמול נודע לוואלה! כי כאלפיים שוטרים, לוחמי מג"ב וחיילים נערכו לפינוי המאחז, במסגרת מבצע שקיבל את השם "אורים ותומים". בכיר במערכת אכיפת החוק אמר לוואלה! כי במסגרת ההיערכות לאפשרות של הגעת ח"כים למקום בעת הפינוי, קיים קשר רציף עם קצין הכנסת. עוד הוא אמר כי המשטרה לא תהסס להפעיל כוח נגד ח"כים שיפרו את הסדר.

  • עוד באותו נושא:
  • אביתר
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully