וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "אורים ותומים": אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב וחיילים נערכים לפינוי המאחז אביתר

עודכן לאחרונה: 27.6.2021 / 14:37

גורם במערכת הביטחון מעריך כי הפינוי יימשך שעות ארוכות, ויהיה גדול ומורכב. הכוחות מקווים כי המבצע לא יכלול עימות עם התושבים, אך מוסיפים כי הם מוכנים גם לתרחיש כזה. התושבים צפויים להגיש עתירה לבג"ץ, אך אם לא יעשו זאת עד יום שלישי - הפינוי ייצא לפועל

כאלפיים שוטרים, לוחמי מג"ב וחיילים, נערכו לפינוי המאחז הבלתי חוקי אביתר - במסגרת מבצע שקיבל את השם "אורים ותומים", כך נודע לוואלה!. הכוחות מחכים למתן הוראה כדי להתחיל במבצע, וגורם במערכת הביטחון מעריך שהפינוי יימשך שעות ארוכות, בתקווה שלא תתגלה בו אלימות כלפי הכוחות. עם זאת, הגורם ציין כי הכוחות נערכו גם לתרחיש של פינוי אלים.

במערכת הביטחון נמצאים בעיצומן של הכנות והערכות מצב לקראת המבצע, שצופים כי יהיה גדול ומורכב. מספר מפקדות של המשטרה ומג"ב, שכל אחת מהן מונה מאות לוחמים, סיימו אימונים לקראת הפינוי, שעליו ייפקד ניצב עוזי לוי מפקד מחוז ש"י במשטרה. הלוחמים התאמנו על תרחישים של התבצרות אלימה במאחז ובצירי הגישה אליו, אליהם עשויים להגיע חברי כנסת שילהיטו את הרוחות.

בכיר במערכת אכיפת החוק אמר לוואלה! כי במסגרת ההיערכות לאפשרות של הגעת ח"כים למקום בעת הפינוי, קיים קשר רציף עם קצין הכנסת. עוד הוא אמר כי המשטרה לא תהסס להפעיל כוח נגד ח"כים שיפרו את הסדר.

מאחז אביתר. רפי אביטל, TPS
המאחז אביתר/TPS, רפי אביטל

באביתר מתגוררות 50 משפחות ב-50 מבנים, כולל גן ילדים ובית כנסת. אלוף פיקוד המרכז תמיר ידעי הוציא לאחרונה צו שלכאורה מאפשר לפנות את המאחז מיידית, והתושבים הגישו ערעור על החלטתו. בשבוע שעבר הוא דחה את הערעור, וכעת, התושבים צפויים להגיש השבוע עתירה לבג"ץ על דחיית הפינוי. אם לא יעשו זאת עד יום שלישי, הפינוי ייצא לפועל.

לדברי ידעי, העובדה כי תושבי המאחז המשיכו בבנייתו, אחרי הוצאת הצו שאוסר על כך, היא "התנהלות בוטה וחמורה ביותר שמצביעה על חוסר תום לב, ותורמת להפרת הסדר הציבורי ושלטון החוק באזור".

ח"כ אריה דרעי, ראש מפלגת ש"ס, יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ונציגי ש"ס מבקרים במאחז אביתר, 27 ביוני 2021. שרייה דיאמנט, פלאש 90
יו"ר ש"ס אריה דרעי לצד חברי מפלגתו וראש המעוצה האזורית שומרון באביתר. היום/פלאש 90, שרייה דיאמנט
בווידאו: עימותים סמוך למאחז אביתר - בן 15 נהרג מאש צה"ל/מערכת וואלה!

בדחיית הערעור הוצגו כמה נימוקים, בהם "המאחז הוקם בניגוד לחוק, ואין למקימיו זכות על הקרקע". עוד נכתב כי ‏האדמות עליהן הוקם המאחז אינן אדמות מדינה, והטענות על כך שניתן להסדיר את המאחז - אינן מבוססות. נימוק נוסף הוא שהקמת המאחז גרמה לערעור היציבות הביטחונית באזור, ומחייבת הקצאת כוחות רבים של צה"ל ומג"ב שמוסטים ממשימות מבצעיות אחרות.

בצלאל סמוטריץ' מבקר במאחז אביתר, 27 ביוני 2021. שרייה דיאמנט, פלאש 90
סמוטריץ' באביתר, היום/פלאש 90, שרייה דיאמנט

המאחז אביתר הוקם לפני כחודש וחצי, שעות בודדות לאחר הפיגוע שבו נרצח יהודה גואטה בצומת תפוח. כיום נמצאות במאחז עשרות משפחות ומאות מתיישבים. בנוסף, במערכת הביטחון מעריכים שבמקום עשרות נערי גבעות שנמצאים במקום מחשש לפינוי הצפוי. כמו כן, במשטרה כבר הכינו מספר אוטובוסים שיכילו את העצורים במידה והפינוי ייעשה אלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully