וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ נגד נתניהו: לא זקוק לאישור ממך כדי לפנות את המאחז אביתר

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 14:47

שר הביטחון השיב בתקיפות למכתב ששלחה אתמול לשכתו של נתניהו, בו כתבה כי לא קיבל את אישור ראש הממשלה לתחילת הפינוי. "אין הוראה בדין הקובעת כי הוצאת צו תיחום באזור יו"ש טעונה אישור ראש ממשלה", הבהיר

שר הביטחון בני גנץ אמר היום (חמישי) כי לראש הממשלה בנימין נתניהו אין סמכות במתן אישור לפינוי המאחז אביתר. זאת, לאחר שאתמול שיגר ראש הסגל של נתניהו אשר חיון מכתב ללשכתו, בו טען כי לא קיבל אישור מראש הממשלה לתחילת הליכי פינוי של המאחז הבלתי חוקי. "אין הוראה כלשהי בדין הקובעת כי הוצאת צו תיחום באזור יהודה ושומרון טעונה אישור ראש ממשלה", נכתב במכתב ששיגר חזרה ללשכת נתניהו.

עוד נכתב במענה: "מבלי להידרש לשאלות המורכבות הכרוכות בקביעת מעמד קרקע באזור, עצם הקמת המאחז הינה פעולה בלתי חוקית שהיקפה ומאפייניה חריגים. נסיבות המקרה החריגות הן שהביאו להחלטה על הוצאת צו התיחום, וזאת לאחר התייעצות עם כלל הגורמים הביטחוניים והמשפטיים הרלבנטיים".

מאחז אביתר. רפי אביטל, TPS
הנושא יונח לפתחה של הממשלה הבאה. המאחז אביתר/TPS, רפי אביטל

חילופי הדברים באים ברקע מחלוקת בגוש השינוי על המדיניות בגדה המערבית. כפי שפורסם שלשום בוואלה!, בתקווה חדשה דורשים להקים מנגנון חדש לפיקוח על בנייה פלסטינית בשטחי C ביהודה ושומרון בו ישראל מקיימת שליטה ביטחונית ואזרחית מלאה. אולם גנץ מסרב בתוקף ומתעקש שהאחריות על האכיפה תישאר בידי המנהל האזרחי.

גנץ נפגש בימים האחרונים עם יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה בניסיון לפתור את המחלוקת, אך לפי גורמים המעורים במשא ומתן המתנהל בין תקווה חדשה לכחול לבן, היא טרם נפתרה. בעוד שבתקווה חדשה דורשים שתהיה התייחסות לנושא בהסכמים הקואליציוניים, בכחול לבן מסרבים וטוענים שסוכם כי הנושאים המדיניים יישארו מחוץ למו"מ הקואליציוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully