וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני החתימה על הסכם קואליציוני: בנט וגנץ נפגשו לדון על המדיניות בשטחים

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 13:27

ראש הממשלה המיועד שוחח עם שר הביטחון על הגדה המערבית וההתנחלויות. גורמים אמרו שאחת המחלוקות בהסכם הקואליציוני היא דרישת תקווה חדשה להקים מנגנון לפיקוח על בנייה פלסטינית בשטח C, אך במפלגה הכחישו. גנץ ביקש להשאיר את האחריות בידיו: "לא רואה צורך בגוף נוסף"

ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט נפגש אתמול (שני) עם שר הביטחון בני גנץ ודן עמו במדיניות של הממשלה העתידית בנושא שטח C בגדה המערבית ובעניין ההתנחלויות. גורמים שמעורים בתכני הפגישה אמרו שאחת המחלוקות בהסכם הקואליציוני נוגעת לדרישת תקווה חדשה להקים מנגנון חדש לפיקוח על בנייה פלסטינית בשטח C בגדה המערבית, בו ישראל מקיימת שליטה ביטחונית ואזרחית מלאה.

גנץ מתנגד להקמת מנגנון חדש, ואמר לבנט כי הוא מבקש שנוסח הסעיף בהסכם הקואליציוני ישתנה כך שייכתב כי המינהל האזרחי, שכפוף לשר הביטחון, ימשיך להיות אחראי על האכיפה לפי המדיניות שתקבע הממשלה החדשה ויתוגבר בתקציב ובתקנים. "אני לא רואה שום צורך בגוף אחר או נוסף", אמר גנץ לבנט.

טקס חילופי שרים במשרד הביטחון, 18 במאי 2020. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
מחלוקות בהסכם. גנץ ובנט/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

בתקווה חדשה עדיין מתעקשים על התייחסות ברורה לנושא שטח C בהסכם הקואליציוני. עם זאת, גורמים במפלגה הכחישו שקיימת מחלוקת בנוגע להקמת גוף נוסף. "אין כל כוונה להוציא את הפיקוח על שטחי C ממשרד הביטחון. יש הסכמה על תגבור תקנים במנהל האזרחי כדי לאפשר פיקוח טוב יותר על בניה בשטח C. כל המחלוקות האחרות בעניין הן שוליות וייפתרו", אמרו.

גורמים שמעורים בתכני הפגישה אמרו כי גנץ לא סיפק אף התחייבות לארצות הברית בנושא ההתנחלויות, וכי ממילא סוכם עוד לפני הפגישה אמש עם בנט שלא תהיה התייחסות לנושא המדיני בהסכמים הקואליציוניים. בכחול לבן, ימינה ותקווה חדשה סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully