וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסביבת נתניהו ממשיכים בלחץ על גנץ; שקלו להציע לו 61 חתימות של בלוק הימין

7.6.2021 / 19:50

בלשכת ראש הממשלה מנסים עדיין לשכנע את יו"ר כחול לבן להתנגד להקמת ממשלת השינוי ולחבור לליכוד להקמת ממשלה. לוואלה! נודע כי אחד הרעיונות שהועלו הוא להציע שהליכוד יאסוף 61 ממליצים עליו ויתחייבו לקיום רוטציה כשהוא ראשון. סביבת גנץ: "כל פניה נענתה בשלילה נחרצת"

בלשכת נתניהו ממשיכים לנסות לשכנע את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להתנגד להקמת ממשלת השינוי ולחבור לליכוד להקמת ממשלה. לוואלה! נודע כי אחד הרעיונות שהועלו ביממה האחרונה הוא להציע לגנץ שהליכוד יאסוף 61 חתימות ח"כים שימליצו עליו לראשות הממשלה ויתחייבו לקיום רוטציה בראשות הממשלה כשהוא ראשון. בנוסף, הועלתה האפשרות ש-61 הח"כים יהיו ערבים לקיום כל תקופת הרוטציה של גנץ - שנה וחצי. בסביבתו של שר הביטחון מסרו בתגובה כי "כל פניה נענתה בשלילה נחרצת".

הליכוד העביר לגנץ בשבועות האחרונים מספר הצעות נדיבות להתמנות לראש הממשלה באופן מיידי, ושנתניהו יהפוך לחליפי או אפילו ייצא לנבצרות. לא כל ההצעות הגיעו לסביבתו של גנץ, ורובן נידונו בין נתניהו ומקורביו. עוד בזמן שהמנדט היה אצל נתניהו הוצע לגנץ לכהן ראשון ברוטציה, בעוד שראש הממשלה יכהן כח"כ מן המניין ותוקם ממשלה פריטטית כשנתניהו ימלא תפקידו כראש ממשלה חליפי. לפי גורמים המעורים במגעים, ההצעה הזו הועלתה בכמה דרכים, דרך מקורבים רבים לנתניהו שנשלחו להפעיל לחץ - גם אחרי שהמנדט עבר ללפיד ובזמן מבצע "שומר החומות".

שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה, 21 במאי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הליכוד הציע לו להיות ראשון ברוטציה. נתניהו וגנץ/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בנוסף, עלו בסביבת ראש הממשלה הצעות נוספות ובהן הסכם לפיו נתניהו ייצא לנבצרות מיידית בהבטחה לגנץ שייכנס מיידית ללשכת ראש הממשלה. לפני עשרה ימים, לאחר שיו"ר ימינה נפתלי בנט חידש את המגעים להקמת גוש השינוי, הועלתה הצעה נוספת לפיה נתניהו יתפטר מיידית וגנץ ייכנס בתוך 48 שעות ללשכת ראש הממשלה. בסביבת גנץ אומרים כי "מהרגע הראשון גנץ הנחה לסרב לכל הצעה של נתניהו וסביבתו ודרש מאנשיו לא לקיים כל מגעים בעניין. הנחייתו לצוות המו"מ שמינה הייתה ונשארה לעשות הכל כדי להקים ממשלה עם גוש השינוי".

גנץ סירב לכל ההצעות, ומבחינתו עשה ויתור גדול למען הקמת ממשלת השינוי. כפי שנחשף היום בוואלה!, הוא אמר השבוע בשיחה סגורה כי "אני השטיח שעליו בנט הולך להיות ראש הממשלה". לפי גורמים ששוחחו עמו, גנץ חש תסכול מהקמת ממשלת בנט לפיד, ומרגיש כי אינו מקבל בה את המקום הראוי לו ואינו מקבל הכרה כמי שסלל את הדרך לסיום שלטון נתניהו. "הוא חושב שבנט, לפיד וסער לוקחים אותו כמובן מאליו, למרות שהוא המפלגה השניה בגודלה בקואליציה, ולמרות שויתר על הצעות מפליגות מנתניהו עד הרגע האחרון להקים איתו ממשלה שוב", אמר אחד הגורמים. ברקע התסכול של גנץ, בליכוד ניסו ומנסים להעביר לו הצעות נוספות במאמץ לסכל את השבעת הממשלה.

עוד בוואלה!

לוין הודיע שעלה בידו של לפיד להקים ממשלה: "מועד ההשבעה יימסר בהמשך"

לכתבה המלאה

בליכוד מאשרים שריונים - כדי לפתות עריקים

בתוך כך, בשעה זו מאשרת מזכירות הליכוד את הצעת ראש הממשלה לקבוע שלושה שריונים ברשימת הליכוד לבחירות הבאות. ההצעה נועדה לפתות עריקים ממפלגות הימין בממשלת בנט-לפיד לחבור לליכוד ולסכל את הקמת הממשלה. נתניהו אישר במרכז הליכוד כבר בסוף אפריל הצעה שמאפשרת לו להציע שריונים ומיזוגי רשימות לקראת הבחירות הבאות, וכעת הוא מביא לאישור המזכירות את מיקומי השריונים - שריון אחד בכל עשיריה, במטרה לעודד ח"כים לחבור לליכוד.

עם זאת, למרות הלחץ הכבד שהפעילו בליכוד על החכים בתקווה חדשה וימינה, בשלב זה אין עריקים מסתמנים מאף אחת מהמפלגות. ככל הנראה אישור ההצעה במזכירות נועד להגביר את הלחץ לקראת השבעת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully