וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בשיחה סגורה: אני השטיח שעליו בנט הולך להיות ראש ממשלה

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 16:30

לפי גורמים ששוחחו עם יו"ר כחול לבן, הוא חש תסכול מממשלת בנט-לפיד ומרגיש כי אינו מקבל הכרה כמי שסלל את הדרך לסיום שלטון נתניהו: "הוא ויתר על הצעות מפליגות מהליכוד ונלקח כמובן מאליו". גנץ: "הייתי יכול להיות ראש ממשלה אם רק הייתי ממצמץ"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר השבוע בשיחה סגורה כי "אני השטיח שעליו בנט הולך להיות ראש הממשלה". לפי גורמים ששוחחו עמו, גנץ חש תסכול מהקמת ממשלת בנט-לפיד, ומרגיש כי אינו מקבל בה את המקום הראוי לו ואינו מקבל הכרה כמי שסלל את הדרך לסיום שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מכחול לבן לא נמסרה תגובה.

"הוא חושב שבנט, לפיד וסער לוקחים אותו כמובן מאליו, למרות שהוא המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה, ולמרות שוויתר על הצעות מפליגות מנתניהו עד הרגע האחרון להקים איתו ממשלה שוב", אמר אחד הגורמים. גם בישיבת ראשי הקואליציה העתידית שהתכנסה אתמול חלק מראשי המפלגות הבחינו כי גנץ מרוחק ולא מתלהב מהמאורע.

בווידאו: גנץ טוען שיכול היה להיות ראש ממשלה אם רק היה ממצמץ/צילום: ערוץ הכנסת

הקמת ממשלת בנט-לפיד תגזול מגנץ את מעמד ראש הממשלה החליפי ותטרוק את הדלת סופית בפני כל אפשרות למימוש הסכם הרוטציה שלו עם נתניהו. אם הממשלה לא תקום ויהיו בחירות חמישיות, מועד הכניסה של גנץ לתפקיד ראש הממשלה שלו בנובמבר יתקרב בצעדי ענק ממשיים. כשנשאל לגבי הדברים היום בישיבת הסיעה של כחול לבן, השיב גנץ: "הייתי יכול להיות ראש ממשלה אם רק הייתי ממצמץ. הוצעו לי הצעות יותר מפעם אחת לעמוד בראשות ממשלה עכשיו ולא לקחתי אותן, כדי לאפשר את הקמת ממשלת שינוי. ברמה האישית יש תחושות מעורבות, כשאתה יודע שאתה כל כך קרוב אבל כל כך רחוק. אם למדינת ישראל יצא טוב מהמהלך הזה ונוכל לשקם את הכלכלה יהיה זה שכרי".

לקראת פגישת ראשי המפלגות | בני גנץ בתום הפגישה במלון דן, ת"א 6 ביוני 2021. ראובן קסטרו
לקראת פגישת ראשי המפלגות | בני גנץ בתום הפגישה במלון דן, ת"א 6 ביוני 2021/ראובן קסטרו

בנוסף, גנץ קיבל בשבועות האחרונים מהליכוד הצעות נדיבות להתמנות לראש הממשלה באופן מיידי, ושנתניהו יהפוך לחליפי או אפילו יצא לנבצרות. גנץ סירב לכל ההצעות, ומבחינתו עשה ויתור גדול למען הקמת ממשלת השינוי. בשבוע שעבר בכנס לשכת עורכי הדין באילת הוא אמר כי "אנחנו המפלגה הגדולה, אני זה שוויתר על משרד ראש הממשלה. העדפתי לדחות את התפקיד כדי להקים ממשלת שינוי. יכולתי להיות ראש ממשלה, אם ויתרתי על זה - אני דורש שיכבדו את הדרישות שלי".

כחול לבן קיבלה במו"מ הקואליציוני שלושה מתוך ארבעה התיקים שגנץ דרש - ביטחון, תרבות וספורט ועליה וקליטה, אך נאלצו להתפשר על דרישתם לתיק החקלאות שבמקומו קיבלו את תיק המדע.

מכחול לבן נמסר בתגובה: "גנץ מחויב להקמת ממשלת השינוי ועשה הכל כדי למנוע מהלכים שהיו מונעים את הקמתה. לגבי פגישת ראשי הקואליציה - אף לא אחד מהיו"רים לא היה מרוצה - זה קשור לבורקסים, לא לממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully