וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: להאיץ את השבעת הממשלה, הכנסת אינה כלי בידי נתניהו

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 16:29

יו"ר יש עתיד אמר במהלך ישיבת סיעה כי עדיין לא נחתמו הסכמים קואליציוניים, וכי "החוק מחייב אותנו לפרסם אותם 24 שעות לפני השבעת הממשלה, וכך נעשה". לפיד לא הכחיש שהייתה דרישה של ליברמן לא לצרף את החרדים בשנה הראשונה, והודה כי "נכשל" בנוגע לכמות השרים בממשלה

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר היום (שני) במהלך ישיבת סיעה כי עדיין לא נחתמו הסכמים קואליציוניים וכי "החוק מחייב אותנו לפרסם אותם 24 שעות לפני השבעת הממשלה, וכך נעשה". לפיד הוסיף כי "נכשל" בכל הקשור לכמות השרים הצפויה בממשלה הנרקמת: "זה לא טוב, אבל זה מה שאפשר לנו להקים ממשלה".

לפיד לא הכחיש שהייתה דרישה של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לא לצרף את המפלגות החרדיות לממשלה בשנה הראשונה. "לא אכנס לענייני מו"מ", השיב לכתבים. יו"ר יש עתיד ציין כי גם במידה והממשלה אכן תוקם, "לא צריך לקפוץ לבריכה בכיכר רבין ולצעוק ניצחנו".

לפיד ציין כי יש להאיץ את השבעת הממשלה ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הכנסת אינה כלי בידיו". הוא פנה "לתומכיו של רה"מ", ואמר: "אני יודע שהקמת ממשלת האחדות היא מבחינתכם משבר גדול, אבל אתם תגלו שהממשלה הזו לא מוקמת נגדכם. היא תעבוד בשבילכם, היא תכבד אתכם, היא גם שלכם. זו תהיה גם הממשלה של מצביעי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית".

בווידאו: לפיד מתייחס לממשלת השינוי/צילום: ערוץ הכנסת

לפיד הוסיף "כי אף אחד לא מאמין לנתניהו, לכן הגענו עד הלום. יש סבירות גבוהה שהממשלה שלנו תקום, אף פעם אין 100 אחוזים בפוליטיקה הישראלית, אבל כולם נחושים". עם זאת, יו"ר יש עתיד ציין לטובה את המפגש שנערך אתמול בין ראשי סיעות גוש השינוי: "ראיתי את הנחישות שלהם. הממשלה הזו תקום. הממשלה הזו תהיה טובה, הממשלה הזו תחזיק מעמד. כי היא מבוססת על הדברים הנכונים: על יחסי אמון, על הגינות, על רצון טוב".

יאיר לפיד במהלך הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הסיעה 7 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"נכשלתי במספר השרים בממשלה". לפיד, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

אחרי התכנסות יש עתיד, גם תקווה חדשה ערכה ישיבת סיעה. יו"ר המפלגה גדעון סער אמר בפתח הישיבה כי "הניסיון לסכל את הקמת הממשלה לא משקף דבר זולת הרצון להיאחז בשלטון בכל מחיר". סער פנה ליו"ר הכנסת יריב לוין ואמר כי עליו "להביא את ההצבעה על השבעת הממשלה בהקדם ועדיף כבר השבוע".

סער שב ותקף את הממשלה המכהנת. "ישראל זקוקה לממשלה מתפקדת לאחר משבר פוליטי מתמשך. ישראל זקוקה לממשלה שפועלת למען אזרחי ישראל ורואה את אזרחי ישראל. מתקפת השנאה, השקרים והדה-לגיטימציה של הימים האחרונים מלמדת אותנו כמה השינוי נדרש. אסור להתקפל בפני זה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully